Gå til innhold

TES: Ditt system, FPS og innstillinger

Anbefalte innlegg

Heisann godt-folk! :)

Var egentlig litt interessert i å få vite hva slags FPS dere ligger på i Oblivion, og siden det henger nøye sammen med systemet ditt og innstillingene dine så kanskje dere kunne poste/nevne dem også!?

Kanskje dere mer erfarne gamere der ute kunne hjelpe til med noen tips og tricks om hvordan booste opp FPS litt, altså; Hva man kanskje eventuelt kan "gå litt ned på" i options f.eks, en eye-candy -option som ikke rettferdiggjør tapet av FPS!? High/low -textures, 'shadow on self', osv.. (hvis det er noen gode eksempler da.. jeg vet ikke)

Men, for å begynne det hele.. :)

Mine specs ser dere i signatur.

Har i lengre tid kjørt 1360x768 -oppløsning, da jeg kanskje syntes det lugga/hakka litt for mye i 1920x1200, men synes ikke det flyter så "bra" nå heller, enda jeg føler jeg har en duganes maskin.. (Men så krever jo Oblivion sitt, også da..) ..nå etter jeg la inn denne ATi HDR -patchen, så -av en eller annen grunn- kunne jeg plutselig velge 1680 x 1050 -oppløsning (noe jeg ikke kunne før).. Denne har jeg kjørt på noen minutter nå.. (FPS nedenfor er fra 1360 -oppløsningen, men synes ikke den tapte seg SÅ mye, det lille jeg har prøvd, ved å gå opp til 1680..)

Har stort sett alt på Max, foruten "shadow on self", for den har jeg disable'a

Har også gjort noen tweaks i .ini -filen, som å sette slik at viewdistance = 9, eller noe.. og at "vann reflekterer alt" ..

Ligger på rundt 20+ ( :( ) ute i naturen.. 25 kanskje.. opp til 30.. men kan også av og til havne under 20, ved "spesielle hendelser" ..

I Dungeons ligger jeg på alt fra 30 til 60(+).. da gjennomsnitten er vel på rundt 40, eller deromkring..

Skulle jo ønske jeg kunne få høyere FPS, men det ser jo så sabla fint ut slik det gjør nå også da! :love:

Hva med dere? :)

EDIT: FPS fra 50 til 60(+)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mine 2 7800 GT i SLI og med X2 4800+, men kun med oppløsning 1280x1024 siden skjermen ikke takler mer. Og alle innstillinger på high, uten om Shadows som trekker for mer enn deg gir igjen så ligger jeg fra 70-120 i hulene.

5885988[/snapback]

Satan.. hmm.. får du SÅ mye!? Må være SLI'n (selvfølgelig), men.. trodde virkelig ikke at det skulle ha SÅ stor uttelling! ..men, godt for deg! :thumbup:

Hva har du i 3DMark05 og 06, om jeg kan spørre?

EDIT: :hmm: Har ikke oppløsning så mye si? Prøve å sette den til 720x480, just for the fun of it, men, fikk faktisk ikke noe særlig bedre FPS!? Så 50 og 60 -tallet -liksom, i et mindre rom i en av dugeon'a .. :ermm:

Endret av Bone
Lenke til kommentar
@ Bone.

Da må det bety at det ikke er skjermkortet det beror på. Det kan hende det har noe med at prosessor eller minne eller noe sånt som er en flaskehals i systemet ditt i forhold til hvordan Oblivion kjører.

5886283[/snapback]

Om jeg forstår deg rett..

Det at det ikke er skjermkortet det beror på, snakker du da om (eksempelvis) 1024x786 vs 1920x1200 -oppløsning; At siden jeg får nokså lik FPS på disse to, så betyr det at det ikke er skjermkortet som "holder tilbake", eller

..snakker du om min 30-60 fps i dugeons i forhod til AndersT2's 70-120 fps!?

Det er det første, ikke sant?! Eller.. ?

Men, skjermkortet må da ha noe å si også.. En del, mener jeg.. Da SLI'n til AndersT2 ligger på mellom 70 og 120, da system mitt ellers er bedre.. Og siden det han har bedre enn meg er SLI, så må det da nødvendigvis være skjermkortet?!

Men, du mener altså det IKKE er skjermkortet som er "flaskehalsen" på min FPS!?

..forvirrer meg selv litt her nå..

Skjønner du hva jeg mener? :)

EDIT:

Leste et sted at "Finally, if changing resolutions doesn't alter your FPS much then chances are your CPU is limiting your performance "

..men, hvor rask / bra prosessor skal man egentlig ha da? Og hvorfor AndersT2 så mye som han gjør!? hmm.. Blir ikke klok på dette jeg .. :p

Endret av Bone
Lenke til kommentar
50-70 fps?, hva er det du klager over?

5886495[/snapback]

Det er vel mer den der rundt 20-25 ute i det fri, jeg er mer bekymret over..

EDIT: Men, er vel rettere med 30/40-60 i dungeons.. Men, der klager jeg ikke..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Hmm da var dette litt merkelig.. Da må du bare prøve deg fram med tweaks osv. Jeg går ut ifra at du allerede har prøvd "max frames to render" og/eller "flip que size"? Korrekt nummer for minnebruk i ini-fila? PreloadSizeLimiten din kan du prøve alt fra 1GB til 2. Dersom du ikke allerede har gjort det så vil jeg anbefale å følge denne guiden for å prøve deg fram. Det er en rekke instillinger som kan gi deg bittelite uttelling, men sammenlagd kan instillingene gjøre utrolige forskjeller. Bare det blir gjort på riktig måte.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Har satt PreloadSizeLimiten til 2GB, eller 1 1/2 (for at jeg skal ha "litt" til 'andre ting'), men de "max frames to render" og "flip que size" vet jeg ikke om, tror jeg..

Takker for hjelp! :)

EDIT: Hvis dette er en "skjermkort" -options, så har jeg den ikke! Finnes den på ATi -tools, så sliter jeg litt, for den støtter ikke skjermkortet mitt, eller hovedkortet mitt.. Ett eller annet i hvert fall.. Finnes den på Omega -driverene? ..men, er den på Catalyst -driverene, så trenger jeg hjelp til å finne de begge..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Er vel ingen som vil si det her, men du burde ha kjøpt deg Geforce. Okey litt mindre fps teoretisk på papiret? Jaja, mye bedre og stabile drivere til Geforce. Jeg har 7900 GTX med X2 4200+ CPU, og ligger med alt på maks på 40-50 fps ute, og 120 fps innendørs. Det er fantastisk! :w00t: Har ikke twiiket en eneste ting i spillet utover å sette grafikken på maks...

Lenke til kommentar

R9800Pro, dual Xeon 3.2GHz, 1GB RAM

640x480, no AA, no bloom/HDR

Går i skogen : 15-20 FPS

Går i byer : 15-25 FPS

Går i hus : 20-50 FPS (normalt rundt 35)

Går i dungeons : 25-50 FPS

Det eneste som er er problem er når jeg rir fort (~10 FPS) hender det noen ganger at alt fryser i 2-3 sekunder for så å fortsette.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd både med og uten SLI (huke vekk dette i driver) og FPSen forrandrer seg ikke nevneverdig verken i Oblivion eller BF2.

Mine 3DMark scores: 01/03/05/06: 24167/24758/10078/6077 (uformatert og uklokket, kun 06 testet med ny CPU, forrige CPU var 3800+)

Og jeg vet at mitt system er litt trengt siden det er stapp fullt og ikke formatert siden fjor sommer.

Tror nok at dine (Bones) lave FPS ligger ett eller annet sted i innstillingene. Prøv å slå av alt som har med Shadows å gjøre, tror det var 4-5 ting)

Lenke til kommentar

Med min beskjedne PC:

AMD Athlon64 3000+ (2,2GHz)

1,5GbRAM

Gainward GeForce 6600GT 256 (500, 950)

Har jeg det meste på maks, med unntag av textures som er på medium.

Kjører også HDR.

Har mellom 20-30 innendørs

25-40 i dungeons

15-30 utendørs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...