Arve28 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvilken hack til Canon 300D er best? Er det mulig å fjerne denn ehacken igjen å få standard igjen? Hva er fordeler og ulemper med dette? Kan noen gå galt? Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hva er det du snakker om? hack? hvor? hva? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Du snakker vel om firmware hack, en utvidet versjon av Canons opprinnelige firmware som gjør det mulig å få flere innstillinger enn det egentilig er, som på 20D feks. Her finner du en av de siste som skal være greie. Edit: mener at den skal kunne funke greit på 350D også uten at jeg har prøvd dette og kan selvfølgelig ikke gi noe garantier for at det funker. Men gjøres det skikkelig så tror jeg ikke det skal være et problem. Jeg har oppdatert firmware på et kompaktkamera som ble topp! Selv føler jeg ikke behov for denne oppdateringen med gi tilbakemelding om hvordan det går og hva som var forskjell. Endret 7. april 2006 av BMP Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Noen som har brukt UnDutchables V0.2.3? http://www.gpi.dk/300d/ Lenke til kommentar
modin Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Edit: mener at den skal kunne funke greit på 350D også uten at jeg har prøvd dette og kan selvfølgelig ikke gi noe garantier for at det funker. Men gjøres det skikkelig så tror jeg ikke det skal være et problem. Jeg har oppdatert firmware på et kompaktkamera som ble topp! Jeg tror Canon la inn de ekstra funksjonen som man måtte hacke 300d for å få som standard på EOS350d. Jeg vil i hvertfall ikke anbefalle noen å legge inn en firmware beregnet på EOS300d i EOS350d kameraet sitt. Endret 8. april 2006 av modin Lenke til kommentar
dr.steen Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det hadde f.eks vært fint for 350D brukere å kunne velge ISO3200, noe man ikke kan idag med standard firmware. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Noen som har brukt UnDutchables V0.2.3? http://www.gpi.dk/300d/ 5887614[/snapback] Jeg bruker denne. Har ikke vært plaget med noe ihvertfall. Flashingen funket utmerket. Lenke til kommentar
modin Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Det hadde f.eks vært fint for 350D brukere å kunne velge ISO3200, noe man ikke kan idag med standard firmware. 5888124[/snapback] Vi vet ikke hvordan støyegenskapene ville vært med Eos350d på ISO 3200. Den har jo ikke helt lik sensor som EOS 20d. Selv synes jeg det er greit at produsentene ikke gir mulighet for høyere ISO enn at det gir brukbare bilder. Hadde ISO3200 blitt lagt med hadde det helt sikkert vært en masse testere som hadde klaget over hvor håpløst mye støy kamera ga på den følsomheten og angklaget Canon for å lure kundene ved å legge ved ubrukelig høy ISO. Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) ../..Hadde ISO3200 blitt lagt med hadde det helt sikkert vært en masse testere som hadde klaget over hvor håpløst mye støy kamera ga på den følsomheten og angklaget Canon for å lure kundene ved å legge ved ubrukelig høy ISO. Det er en grunn til at ISO 3200 kun blir markert med H og at man må velge at kameraet skal utvide ISO-området i C.Fn menyen for å få tilgang til dette. Og dette er fordi ISO3200 gir mye støy og ikke er en rekommendert instilling fra fabrikanten, nettopp fordi CMOS er ugenet til denne type bruk. Mitt gamle 300D fungerte utmerket med ISO3200 (Wasia B7.1 firmware), så jeg ser absolutt ingen grunn til at man ikke skulle hatt nytte av ISO3200 på 350D'en også. Bare vent litt så dukker det nok opp en russisk firmware hack til denne også Wasia firmware'n funker fint på mitt 300D. Men det advares mot å bytte språk i menyen. http://satinfo.narod.ru/en/ Endret 12. april 2006 av Irios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå