Gå til innhold

Fem romerske keisere - ferdige versjoner av 10&11

Anbefalte innlegg

Har vært litt stille fra min kant siste uken, fordi jeg har vært bortreist fra min kjære pc. Tenkte å vente til søndag med et bidrag, men leverer likevel noen bidrag i dag. Disse bildene er rett fra kamera. Jeg fant ut at jeg hadde truffet ganske godt med lyset, for det er slik jeg husker det. Synes også de er skarpe nok, men det er opp til dere å vurdere. De italienerene er flinke til å lyssette sine severdigheter. Dette er fra at lite museum like ved Colloseum. De er alle tatt på f/5,6 og iso 1600. Lukkertidene varierer fra 1/13s til 1/200s. Bildene er tatt på 18mm med Sigma 18-50/3,5 osv.

post-76334-1144442533_thumb.jpg

post-76334-1144442552_thumb.jpg

post-76334-1144442571_thumb.jpg

post-76334-1144442599_thumb.jpg

post-76334-1144442616_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig når det er så mange bilder, så jeg tar i hovedsak det jeg foreløpig liker best, nemlig dette.

Herlig belysning, det gjelder for alle sammen. Passer perfekt til slike statuer, jeg syns det kler de harde skyggene. At det ikke er helt svart bakgrunn er også et pluss. Fint utsnitt med masse luft, det gir en behagelig stemning og balanse.

Likte ikke helt at det siste bildet er skalpert, kunne tenkt meg å sett litt luft over.

Alt i alt en meget bra bildeserie.

Lenke til kommentar

Min første bildekritikk her på forumet!

Er ingen expert, men jeg får prøve (som hu sa brura ;)

1. Fin bakgrunn som fremhever motivet, men brystkassen er kanskje litt for lys i forhold til ansiktet. Gjør at dette er det første man ser.. er det meninga?

2. Veldig fint lys, men ganske uskarpt. Hadde det vært bedre uten pidestallen? Føles som om den svever i luften før man ser den.. men et fint bilde

3. Lyset (eller blitzen) treffer øvre venstre del av pannen. Dette blir litt galt for meg.. synes det gir litt ubalanse, men liker skyggene på høyre side av ansiktet

4. Uten tvil det tøfeste bilde! Du leker deg med skyggene. Veldig fin lyssetting!!

Utsnittet er også pent. Eneste jeg har å utsette er at øynene er litt `for` åpne, men dette er det jo ikke så mye å gjøre med :D

5. Fint lys. Bedre enn på bilde 1. men du kunne latt keiseren fått beholde panneluggen

generelt! mye bra, liker spesielt bakgrunnen og alle skyggene !! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har også laget versjoner som er mer "nøytrale" i fargene, men det var faktisk slik de fremstod i virkeligheten. Lyset var så gult som du ser her, men jeg kan godt legge ut et par med korrigerte farger hvis det er ønskelig. Takk for fin og konstruktiv kritikk til alle sammen.

Legg merke til bildet Keiser2. Der ser man tydelig at gult faktisk er nøytralt på disse bildene.

post-76334-1144497980_thumb.jpg

post-76334-1144498000_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...