Gå til innhold

ASUS A8N-Sli Deluxe + Zalman Northbridge Kjøler

Bellion

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ett ASUS A8n-SLI Deluxe hk for en 6 mnd siden. Har senere fått vite at vifta på hovedkortet er ganske så crap. Ble også anbefalt av netshop der jeg kjøpte kortet at jeg bør bytte ut vifta pga. bråk og heller investere i en Zalman northbridge kjøler istedet.. Har så etter 6 mnd bytta ut vifta med kjøleren idag, men etter 10 minutter så har tempen (iflg. bios) gått ifra 28 grader til 40 grader og selve kjøleribba er ganske så varm. Jeg har ikke tørt å la pc`en gå mer enn 10-15 minutter pga. dette..

Noen som har erfaring med denne kjøleribba og temperatur? Hva pleier den å ligge på og er det skummelt at den er varm og 40 grader? Jeg for min del er veldig skreptisk til å ha den i mtp. på varmen..

Hovedkort:

http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...7801&plid=27801

Zalman ribba:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2228

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har festa den ordenlig? Med kjølepasta? Jeg har samme hovedkort og mb-tempen ligger vel på 32-36 grader med orginal kjøler. Har planer om å skifte til zalman iløpet av påsken.

5885548[/snapback]

Brukte hele tuben med kjølepasta ja. Har det noe om hvilken vei ribben står? Den peker på en måte motsatt vei av pci portene.

Lenke til kommentar

Det har nok lite å si hvilken vei den står, men hele tuben med pasta virka litt mye...? Det vil nok gå ned et par grader når kjølepastaen får "satt seg", 40 grader er ikke no problem skulle jeg tro. Kjør på og sjekk tempen i mårra :)

Lenke til kommentar
Det har nok lite å si hvilken vei den står, men hele tuben med pasta virka litt mye...? Det vil nok gå ned et par grader når kjølepastaen får "satt seg", 40 grader er ikke no problem skulle jeg tro. Kjør på og sjekk tempen i mårra :)

5885782[/snapback]

Tja.. Og hvis greia smelter så har jeg jo det rette på mitt iogmed at netshop faktisk anbefaller at folk skal ha denne ribben?

Lenke til kommentar

5885782[/snapback]

Tja.. Og hvis greia smelter så har jeg jo det rette på mitt iogmed at netshop faktisk anbefaller at folk skal ha denne ribben?

5885896[/snapback]

Maskinen sto på inatt og den ligger på 40 grader nå. Så tja.. får bare leve med det da ;)

Lenke til kommentar

Temp-sensoren til hovedkortet ligger faktisk ikke på selve northbridgen, og når man skifter ut til en passiv kjøler mister man den lille sirkulasjonen som er over selve sensoren. Så Zalhman'n kan faktisk være en bedre kjøler enn orginalen, men ettersom sensoren sitter der den sitter kan det være vanskelig å finne ut om det stemmer.

Her er en link til en tråd som diskuterer A8N-kortene og kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...