Gå til innhold

Nvidia 7800 GT eller Ati x1800 xt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selfølgelig, men ikke like mye som 7900GT. Pluss at 7900GT har verdens enkleste vmod :thumbup:

5889681[/snapback]

Eh, forklar meg hvordan man kan sammenligne klokkbarhet mellom ATI og nVidia? Det er 2 helt forskjellige kort du snakker om.

Dessuten, hva kan være enklere enn å endre volt via software?

Lenke til kommentar
Selfølgelig, men ikke like mye som 7900GT. Pluss at 7900GT har verdens enkleste vmod :thumbup:

5889681[/snapback]

Eh, forklar meg hvordan man kan sammenligne klokkbarhet mellom ATI og nVidia? Det er 2 helt forskjellige kort du snakker om.

5889894[/snapback]

Jeg mener ikke at ATI og NVIDIA har lik ytelse per klokkefrekvens. Men en kan klokke opp mer ytelse med 7900GT enn 1800XT.

Lenke til kommentar

5889681[/snapback]

5889894[/snapback]

Jeg mener ikke at ATI og NVIDIA har lik ytelse per klokkefrekvens. Men en kan klokke opp mer ytelse med 7900GT enn 1800XT.

5889960[/snapback]

rofl ikke noen frekk men les litt og les et par reveiwer forst :no:

Lenke til kommentar

Dette har hjulpet meg mye, og jeg tror jeg kommer til å gå for 7900GT og klokke den litt. Jeg har lite erfaring med klokking men jeg skal nok få det til.

Men hvorfor er det så bra at grafikk kortet er så kaldt da, annet enn at du kan klokke det mere (jeg skjønner at det ikke er bra for det at det er for varmt). Er det mer stabilt jo kaldere det er?? Andre fordeler??

Bør jeg kjøpe ny vifte for å klokke det mer??

Endret av RobZombie
Lenke til kommentar

fordelen med kaldere chip er at du kan øke volten og dermed få høyere klokk føre temperaturen skaper problemer.

det kan være lurt å kjøpe en litt bedre kjøler, den som står på 7900GT korta ser litt pinglete ut. test zalman VF900, skal være veldig bra. lett å montere også

Lenke til kommentar
fordelen med kaldere chip er at du kan øke volten og dermed få høyere klokk føre temperaturen skaper problemer.

det kan være lurt å kjøpe en litt bedre kjøler, den som står på 7900GT korta ser litt pinglete ut. test zalman VF900, skal være veldig bra. lett å montere også

5890405[/snapback]

Da må jeg vel kjøpe kjølepasta og da, eller er det bare på prossesor'er du trenger det??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...