Gå til innhold

Western Digital 80GB SE blir ikke tilegnet stasjonsnavn, men


Anbefalte innlegg

Ja som sagt, jeg har satt i en WD80GB SE Disk som Primary Slave, (Har en Segate U6 som primary master).

Skal ha Western disken til programmer, spill osv. og kjøre segaten som OS disk.

 

Når jeg starter maskinen er den i bios som primary slave, og når jeg kommer inn i windows er den i enhetsbewhandling osv. men, den er ikke tilegnet noen drive.

 

f.eks. C: D: E: e.l.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre???

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruker du 9x eller me, så må du starte maskinen med oppstartsdiskett å kjøre et program som heter fdisk. Dette lager en partisjon på den nye harddisken å du kan da bruke den etter formatering. Men pass på at du partisjonerer rett disk, for gjør du feil så mister du all dataen på den gamle disken.

Lenke til kommentar

Gå: innstillinger>kontrollpanel>administrative verktøy>datamaskinbehandling>diskbehandling(til venstre, nesten nederst)> så skal disken komme opp. No er det så lenge siden jeg gjorde dette men jeg tror du skal gjøre dette: Høyre klikk på disken som du ser under de øverste diskene: Så skal du gjøre om den disken til noe husker ikke helt. Kan ikke sjekke heller akkurat nå. Prøv dynamisk disk el. noe lignende.

 

Noen som vet hva den skal gjøres om til?

Lenke til kommentar

Disken skal vel stort sett aktiveres og formateres.

 

Gjøres i fdisk for win9x/me.Du trenger å boote i DOs for dette, eller kanskje det går fra et ms-dos ledetekst vindu ??

 

Gjøres i diskbehandlingen i w2k/xp, høyreklikk "min datamaskin" og velg manage (tror det blir behandle/administrere eller noe sånt på norsk), velg deretter diskbehnandling i vinduet som kommer opp.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått det til.

 

Jeg fant ut at det var en ukjent partisjon på disken da jeg fikk den.

Så det jeg gjorde var:

 

Kjørte fdisk og fjernet den ukjente partisjonen.

Laget en ny dos partisjon i fdisk.

Kjørte i gang partition magic og formaterte disken i ntfs format.

 

Som sagt nå funker det bra.

 

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...