Gå til innhold

Anbefaling av spill til en senior gamer.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Noen som kan tipse om litt "voksne" titler? Litt lei av hyperkule actionfigurer som roper "fuck yeah baby!!" hver gang de river hodet av motstanderen :cool:

Gjerne realistiske FPS og RPG's med stor frihet.

Spiller for tiden IL-2 (havner alltid tilbake her da mange av online spillerene er i 30 til 50 års alderen). Har akkurat rundet Call of duty 2, men selv med hardeste vanskelighetsgrad var det ikke særlig realistisk. Ble lei av å tåle 35 kuler, og ikke kunne

klatre over små gjerder o.l. Finnes det mer realistiske WW2 FPS?

Likte Morrowind ganske godt, så Oblivion skal nok kjøpes. HL2 falt også i smak, men mest pga historien. Selve spillet var voldsomt linjært.

Prøvde også Fahrenheit men likte ikke kontroll systemet.

Puh...litt rotete post, men forhåpentligvis forståelig.

Setter pris på forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godfather, virker sånn at denne spillet er for voksne.

Doom3 er veldig bra.

the Suffering er den beste spill jeg har prøvd.

Farcry er veldig spennendes og realistisk.

Likte også Hl2 :thumbup:

hmmm er nok flere spill jeg syns er bra, men de er som du sier "hyperkule actionfigurer som roper "fuck yeah baby!!" hver gang de river hodet av motstanderen" hihi :D

Lenke til kommentar

farcry er ikke realistisk. men det er et veldig bra spill

gleder meg masse til Crysis. last ned trailer fra gamer.no kan nesten garantere hakeslepp og ukontrolert sikling etterfulgt av gråting pga mangel av hardware til å kjøre det :p

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Red Orchestra er vel så voksent som det blir nå til dags. Alt krims-krams er fjernet, her er det bare opplevelsen av krig som er viktig.

En av utviklerne sa: "Other WW2-games try to make you feel like you`re in a war-movie, we try to make you feel you`re in a war."

Lenke til kommentar
Godfather, virker sånn at denne spillet er for voksne.

Doom3 er veldig bra.

the Suffering er den beste spill jeg har prøvd.

Farcry er veldig spennendes og realistisk.

Likte også Hl2  :thumbup:

hmmm er nok flere spill jeg syns er bra, men de er som du sier "hyperkule actionfigurer som roper "fuck yeah baby!!" hver gang de river hodet av motstanderen" hihi :D

5885352[/snapback]

ikke ta tips herfra..

Godfather er IKKE bra.

Doom3 er IKKE bra

Farcry er ikke realistisk, og selv om ikke personen du spiller har det, har fiendene du skyter på masse teite oneliners.

HL2 er bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

vil nesten anbefale f.e.a.r. ikke doom 3.. noe mer linjært må du lete lenge etter, dårlig historie også. av annet så har jo alle de gamle command & conquer kommet i en samlepakke da. eller hva med knights of the old republic spillene, det er gode rpg spill lagt til star wars universet hvis du liker det da. jeg må vel nesten anbefale oblivion også da mens jeg er i gang med rpg'ene :thumbup:

edit: hvis du liker fly simulatorer så prøv lock on: modern combat

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Heisann!

Vil anbefale gothic 1 og 2. Rpg med relativt stor frihet og realisme (I den grad det er mulig i denne sjangeren). Litt uvante kontroller i begynnelsen men tar seg stort opp etterhvert som man blir vant. Prøv de i et par timer så blir du hekta. Senere i år kommer (forhåpentligvis) også gothic 3.

Lenke til kommentar

Vær så snill å kjøp Deus Ex.. det er rett og slett suverent bra, med en knallgod historie og karaktergalleri.

Deus Ex: Invisible War har jeg ennå ikke spilt ferdig. Jeg ble aldri dratt inn i det slik det skjedde med det første spillet, men jeg sier ikke at det er dårlig av den grunn. Begge koster lite i dag, så de er verdt kjøpet.

Kjøp også GOTY-utgaven av Operation Flashpoint 1985. Det er veldig mange voksne spillere som liker seriøst lagspill på nettet og i LAN med denne mest realistiske soldat-simmen hittil (du kan også fly og kjøre et utall kjøretøy både som følger med og som er laget av moddere). Når du har spilt de gode kampanjene i selve OFP 1985, ekspansjonen Resistance og Red Hammer (alle følger med i GOTY-utgaven), er det bare å sjekke nettet for en kjempemengde tildels svært godt utført og realistiske oppdrag som singleplayer eller MP.

Du får Operation Flashpoint 1985 GOTY for bare £9.99 fra Play.com: Link.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

CoD2 er ikke så mye realistisk nei. Plagde meg meget mye at du genererte health hele tiden, nesten dødskutt av et maskingevær, vent litt, sånnja, fult liv igjen.

Da vil jeg heller anbefale det litt eldre Call of Duty. Det første spillet, med expansion. Ikke mye realistisk egentlig, men i det minste er du avhengi av health packs for å overleve.

Vil anbefale Neverwinter Nights med expansion, om du er ute etter bra RPG. Bedre RPG skal du se lenge etter, kanskje Neverwinter Nights 2 klarer å følge opp det det første klarte. Meget bra RPG, anbefales på det varmeste.

Et annet Semi RPG som er verd å spillet er Fable The lost Chapters. Er litt vel kort, og kanskje litt linært også, men er et forholdsvis bra tidsfordriv.

Om du er ute etter realistisk FPS er det ikke mye der ute som fyller kravet, faktisk vil jeg si det nærmeste du kommer er SWAT spillene (blir vel 3 og 4 tror jeg).

Jeg vil også legge en liten knapp på Soldier of Fortune 1 og 2 om du er ute etter FPS. Ikke mye realisme egentlig, men i det minste er det mennesker du fighter mot, det er mer eller mindre bare autentiske våpen og det har en litt fin historie.

Er vel det jeg kan komme på akkurat nå som jeg anbefale. Vil ikke anbefale Doom 3 da det blir forferdelig linært, kjedelig og ikke minst, irriterende. Greit du skvetter litt i starten, men når Imp 100 hopper frem fra veggen/gulvet/taket, så blir du ikke mye redd. Alt for opplagt mener jeg.

Ah, kom på et til du virkelig burde prøve. Mafia. Om du er ute etter god historie og et bra TPS, da er Mafia et virkelig bra valg. Og kom på et til, Max Payne 1 og 2. Knakenge gode spill de og.

Sånn, det er det jeg anbefaler til nå :p

Lenke til kommentar

Jepp! Deus Ex var kjempespill.

Har ellers spillt Oblivion nå en tid, og synes det blir litt kjedlig det spille der.. Er gammel RPG fantast, og synes historien og questene blir for kjedlige og like i lengden. Grafikk og slikt er jo topp, men synes nå uannsett at Eye Of the beholder serien på Amiga var bedre egentlig.. :!:

Men som sagt; Deus Ex er topp. Skulle ønske jeg kunne "slettet" det og Civ fra hode mitt så kunne jeg spillt dem om igjen.. :p

Lenke til kommentar

Oisann! her var det et liv!

Takker for alle forslag :thumbup:

Av de som er nevnt til nå har jeg spilt :

Doom 3 (Kjedelig demongjemsel)

FarCry

Medal of honor (det første)

C&C

Deus Ex

Gothic 1 (Virket spennede, men dialogen gjorde at jeg ga opp)

Fable the lost chapters

GTA SA/VC (likte begge to)

Red Orchestra virket veldig lovende :thumbup:

Call of Cthulu har jeg tenkt til å skaffe meg, har bare ikke kommet så langt.

NWN og Mafia er spill jeg har snust på men aldri prøvd. De settes nå opp på "må kjøpe" lista.

Operation Flashpoint 1985 hadde jeg aldri hørt om, men har sjekket litt rundt det nå. Er litt lei av å alltid måtte være amerikaner i slike spill. COD2 og andre slike spill har ofte en veldig ensidig moral. Gud så gøy det skulle vær tå få spilt f.eks en deserterende tysker som desperat prøver å komme seg ut av Tyskland i overgangen 44/45. Da ville både allierte og tyskere være fiender. Kan ikke noen lage en slik taktisk rpg crossover? Gjøre hva man vil og gå hvor man vil, med kun flukt som eneste mål.

Thief serien har jeg alltid vært klar over, men aldri fattet interresse for. Aner ikke hvorfor.

Rainbow Six og Hidden and dangerous 2 skal jeg sjekke opp etterpå.

F.E.A.R tror jeg ikke blir aktuelt. Trailerene virket gode, men gameplay ligner alt jeg har gjort før :)

KOTOR har jeg lenge tenkt til å kjøpe. Elsker Sci-fi :w00t:

Ser det er mange som anbefaler Deus Ex, så det må kanskje prøves p ånytt. Har det liggende her ett eller annet sted. Jeg kjøpte det på den tiden jeg var kraftig inn i "Single player mod" miljøet til det originale Unreal, og Deus Ex havnet i skyggen den gangen.

Takker igjen for forslag, og setter stor pris på de utfyllende opplysningene dere kommer med!

*edit* Prøvde Farhenheit med mus. Var rett og slett jævlig.

Endret av TAAB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...