kristianut Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 vi skal spille lan, men vi må gjøre slik at dhcp bestemmer ip. vi har en netopia router. og windows xp. Hvordan kan man gjøre slik at dhcp bestemmer ip osv.. Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Nå er ikke jeg helt sikker på hva du mener, Men ruteren deler ut IP`er! har ikke erfaring med Netopia rutere, men etter et raskt søk på nettet eller netopia`s websider finner du sikkert "bruksanvisning" der om du trenger det! Hva med windows XP? det spiller ingen rolle hvilket OS du har. men når du bruker en ruter til å dele ut IP`er må du huske å aktivere "motta ip automatisk" Bare spør om du trenger ,er hjelp eller om jeg er helt på gjordet av det du egentlig mente! Lenke til kommentar
kickass7 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 riktig det TormodK sier. routeren ordner "fake" ip'er til LAN'et. la den gjøre jobben, og sett at maskinene skal motta IP'er automatisk. det er ikke værre enn det. dere har jo ingen DHCP fungerende maskin som jeg har forstått, så routeren fikser biffen! Lenke til kommentar
hax2kon Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Lanet gikk greit, men det viste seg at routeren hadde tatt kvelden for godt. Var ute hos NextGenTel ved Lysaker, og de konstaterte at routeren var død! Av en eller annen merkelig grunn hadde cNet-switchen tatt livet av Netopia-routeren. Så hvis det er andre her ut som skal spille lan: cNet og Netopia er en elendig kombinasjon :razz: _________________ [ Denne Melding var redigert av: KaKao på 2002-10-09 18:55 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå