King-Nothing Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg har kjøpt meg Nokia 6280, og kunne godt tenkt meg en usb kabel slik at jeg kan oppgradere til nyeste software uten å måtte sende den på verksted å vente 1 uke. Det er vel også mye annet man kan gjøre med en slik kabel? Noen som vet hvor dette kan skaffes? Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Oppgradere til nye software?? Hva mener du? Altså du kan kjøp seg en Bluetooth (som du plugger inn i pc'n) samme som jeg har nu (hvis du har blåtann på din nokia da) Endret 7. april 2006 av Leasch Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Fulgte det ikke med USB-kabel da du kjøpte telefonen? Du må sende telefonen inn til service for oppdatering ja Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Du kan ikke oppgradere software på Nokia-telefoner hjemme. Det kreves spesialkabel og spesialprogramvare for å få gjort dette. Den må dessverre til et serviceverksted. -snubbel Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Oppgradere til nye software?? Hva mener du?Altså du kan kjøp seg en Bluetooth (som du plugger inn i pc'n) samme som jeg har nu (hvis du har blåtann på din nokia da) 5885199[/snapback] Jeg mener at jeg ha muligheten til å oppgradere til siste software versjon. Er vel firmware det heter til mobiler. Det man kan gjøre med Bluetooth er å overføre ting. Ikke oppgradere software. (firmware) Fulgte det ikke med USB-kabel da du kjøpte telefonen? Du må sende telefonen inn til service for oppdatering ja 5885381[/snapback] Fulgte med ja...men kan ikke brukes til dette. Du kan ikke oppgradere software på Nokia-telefoner hjemme. Det kreves spesialkabel og spesialprogramvare for å få gjort dette. Den må dessverre til et serviceverksted. -snubbel 5885416[/snapback] Helt sikker på dette? Jeg er nesten 100% sikker på at jeg har sett folk selge disse kablene på qxl.no også til Nokia. Men det skal sies at jeg ikke har funnet noen når jeg har søkt... Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg er heeeeelt, 100% sikker på at Nokia ikke tillater/supporter/selger utstyr for at kundene selv skal oppgradere firmware i telefonene. Fikk sist bekreftet dette i et møte med en Nokia-representant tidligere i år. Årsaken er at de ikke stoler på at kunden selv klarer å gjøre jobben ordentlig - og at det vil føre til mye "unødvendig" support. De mener også å ha en strategi om å ha "de fleste" feil rettet før telefonene kommer på markedet, slik at flesteparten av kundene ikke skal trenge å oppgradere FW i det hele tatt. -snubbel Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 I rest my case... Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 De mener også å ha en strategi om å ha "de fleste" feil rettet før telefonene kommer på markedet, slik at flesteparten av kundene ikke skal trenge å oppgradere FW i det hele tatt. 5885643[/snapback] Haha klarte han å si hele den setningen uten å begynne å le. Har tre telefoner hjemme som egentlig burde ha vært flashet med kjøper som regel heller en ny siden det er så mye styr med å få de fikset. Nå har jaggu 6280,n restartet et par ganger av seg selv + at den tilbakestiller profilene når du bytter theme men men... N80 er snart her Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Haha klarte han å si hele den setningen uten å begynne å le. 5886575[/snapback] Hehehe... joda, det burde vært en kommentar om at Nokia sikter litt høyt med sin strategi -snubbel Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Har hørt om kabel til gammle Nokia telefoner (5110 for eksempel) hvor en kunne bl.a forandre E-MEI koden. Om en kunne forandre firmware eller ikke, vet jeg ikke. Denne kabelen ble koblet til under batteriet. Hvor vedkommende (gikk på skole ilag med han for 6 år siden) har fått i dette vet jeg ikke. Men regner med at han hadde bestilt det via web. Kan det være en slik kabel du snakker om, King-Nothing? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Den kabeltypen fungerer dessverre ikke som systemkabel på nyere Nokia-telefoner. -snubbel Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Så det har funntes en slik kabel altså? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Det var tilgjengelig en systemkabel for de gaaamle Nokia-telefonene. Med denne kunne man gjøre diverse, men kun med ikke-autorisert programvare. -snubbel Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Oppgradere til nye software?? Hva mener du?Altså du kan kjøp seg en Bluetooth (som du plugger inn i pc'n) samme som jeg har nu (hvis du har blåtann på din nokia da) 5885199[/snapback] Jeg mener at jeg ha muligheten til å oppgradere til siste software versjon. Er vel firmware det heter til mobiler. Det man kan gjøre med Bluetooth er å overføre ting. Ikke oppgradere software. (firmware) 5885559[/snapback] Jojo, trodde det er blåtann du er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå