DurdoSKyy Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Hei, noen som har erfaringer med forskjellige harddisk produsernter ? Segate, Hithatci, Maxtor osv ? Hvilkern synes du er best?? Det jeg egentlig er ute etter er ikke pris, ikke støynivå, ikke hastighet og ytelse på den måten, men hvem lager de mest solide diskene som holder lenge og har best rykte på seg for å lage de gode så de holder lenge og man ikke plutselig får diskkrasj.. Hvis noen har noen synspunkter så bare så skrive , tar imot alle råd.. Endret 7. april 2006 av Ueland Lenke til kommentar
combatkenneth Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 har god erfaring med både seagate og wd Lenke til kommentar
ttt Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Du kan lese HW.no sin test av harddisker: http://www.hardware.no/tester/harddisk/sto...arddisker/22139 Den vil gi deg eit visst inntrykk av korleis kvaliteten er hos dei forskjellige produsentane. Lenke til kommentar
hunters Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 WD vil nå jeg si har ekstremt høy kvalitet på sine disker. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Nå finner jeg selvsagt ikke igjen den artikkelen, men leste på storagereview.com at man kan ikke si at en diskfabrikant er dårligere/bedre enn andre. Det dukker av og til opp serier med disker som sliter, f.eks. GXP75/GXP60 serien fra IBM (bare de jeg kom på i farta, men er andre som har hatt tilsvarende problemer), men dette er snarere unntaket enn regelen. Her er det smak og behag som avgjør hva du vil ha.... Pris, størrelse, varmeutvikling osv..... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 De fleste produsenter har grei kvalitet, men de har serier med mer eller mindre bra holdbarhet, har hørt rykter om at nyere WDer blir litt vel varme, men har ingen veldig nye WDer selv, min anbefaling er å sjekke ut storagereview, de har en "reliability survey" der folk melder fra om diskene ryker, og det gir et bra bilde på om en serie er bra eller dårlig, holbarhetsmessig. AtW Lenke til kommentar
Enya Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Personlig så har jeg best erfaringer med Seagate og Samsung disker, de er både støy svake og lager lite varme og prisen er heller ikkje så verst Mine dårligste erfaringer har jeg med Maxtor og WD disker, masse bråk og varme, de har og tatt kvelden veldig tidlig. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 jeg har god erfaring med Segate, Hithatci, Maxtor og samsung:) men WD har jeg hadd 2 disker som har gått føyken og har en som bråker som et uvær. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Her går det nok mer på diskserier enn på merke, ja. Seagate har 5 års -garanti- på -alle- diskene sine svjv, Western Digital har det samme på RAID Edition og Raptor-diskene sine. Dette kan jo være et kvalitetstegn.. Lenke til kommentar
Kamikazaa Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Eg har BARE WDC disker å har INGEN problemer med de... har 4 stk nå å kommer nok snart en WDC til så.. lenge leve WDC:D å har forresten ingen trøbbel med varme. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 De siste fem årene (fire hjemme pc'er i helkontinuerlig drift) har jeg erfart tre totale disk havarier, alle med 120 Gb Maxtor DiamondMax serie 9. Har i samme perioden brukt disker fra Western Digital(5), Samsung(3) og Seagate(2) uten noen form for problemer. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg har 15 western digital disker i forskjellige pcer/xbox. Den minste er vel på 20gb og den kjøpte jeg for 6-7 år siden og den har vært i bruk 24/7 siden da. og den fungerer like fint.. ingen teng til at den snart tar kvelden eller noe. Men om du skal ha en harddisk som varer lenge så burde du ha en form for kjøling på den Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Mine erfaringer: Har hatt 2 Maxtor hardisker. Den nyeste gikk etter 2 mnd og den andre etter 2 år. Henholdsvis 40 og 80GB Diamond PLus hardisker. Har også 2 fra WD. Mine ene WDC fikk masse sektorfeil etter 1 års bruk og har nettopp fått igjen en ny en, som jeg installerer Winodows på i dette øyeblikk. Kan som sagt ikke gi noe fasitsvar på hva som er bra og ikke bra. Tror jeg har vært veldig uheldig med diskene mine som dør så tidlig uten å ha flyttet på dem Se heller etter gode review-sider som gir et bilde av noen modeller. Se heller på den enkelte hardisken og ikke produsenten Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 SCSI/FibreChannel disker fra Seagate, Fujitsu/Siemens, Hitachi eller tilsvarende. Disse diskene tåler mest juling, men så koster de også deretter. Og for alt i verden, ikke se på MTBF (Mean Time Before Failure). Måten det beregnes på er så syk at det ikke er en disk i verden som "overlever" MTBF. Lenke til kommentar
tjokkis_ii Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Har hatt to WD1200 (120GB) produsert henholdsvis mars og september 2003, altså definitivt ikke samme LOT. Begge var svært varme og ganske støyende fra dag en. Den ene krasjet totalt etter ett drøyt år, den andre brukte jeg til mindre viktige data noen måneder til, men da var støynivået og vibrasjonene blitt så kraftig at også den ble byttet ut. Jeg har nå to Samsung SP2014N montert i samme kabinett. De er knapt hørbare og såvidt lunkne. Har faktisk fått 2C lavere temperatur i kabinettet med to Samsung-disker enn jeg hadde med med en WD-disk. WD skal score veldig bra på veldig mange tester før jeg vurderer WD igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå