Gå til innhold

MS: Ikke selg PC uten Windows!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel ikkje så rart at eit selskap oppfordrer folk til å kjøpe produktet sitt.

5884955[/snapback]

neida, ikke så rart at et selskap ønsker å ødelegge for andre heller så man får monopol og ender opp i at alle må kjøpe dems produkter og folk kan klage og mase så mye de vil om ting men det har ingenting å si fordi man har ikke noe annet å velge.

 

Men det er vanskelig nok å finne en PC uten Windows om ikke nesten umulig å finne en med Linux (iallefall i Norge).

 

Hvorfor skal jeg måtte sponse Windows? Når jeg skulle kjøpe bærbar sendte jeg mail til forskjellige selskaper som hadde bærbare og spurte om det var mulig å kjøpe en bærbar uten Windows og sa jeg ikke trengte redusert pris engang, dette var fullstendig umulig... ente opp med IBM siden de bare anbefaler Windows på bærbare og er veldig Linux-vennlige på stasjonær delen (kan velge mellom Linux og Windows) og ganske Linuxvennlige på bærbar delen også (selv om de ikke selger bærbare med Linux enda...).

Lenke til kommentar
er det en sånn du leter etter tuxerator?

 

http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25586

Den er med Linux.

5885585[/snapback]

Nei bærbar... vet at stasjonære PC'er blir solgt med Linux... selv om det er få og det er brukerne som burde få liv til å velge selv.

 

Det som irriterer meg er at MS sier at man man ikke bør selge en PC uten Windows... ikke uten OS... og som det kommer frem i artikkelen så er det poengløst å kjøpe en PC med OS om man allerede har en lisensavtale som noen fylker i Norge gikk med på rundt årsskifte.

Lenke til kommentar
Microsoft has urged UK PC vendors not to give customers the opportunity to buy a PC without a pre-installed operating system.

Windows nevnes ikkje konkret, men ein kvar aktør vil anbefale sitt produkt. Det same ville ein kvar produsent som leverer OS basert på Linux gjort.

 

Men det er vanskelig nok å finne en PC uten Windows om ikke nesten umulig å finne en med Linux (iallefall i Norge).

Det er ikkje noko problem å få kjøpt ein Mac.

Lenke til kommentar
Microsoft has urged UK PC vendors not to give customers the opportunity to buy a PC without a pre-installed operating system.

Windows nevnes ikkje konkret, men ein kvar aktør vil anbefale sitt produkt. Det same ville ein kvar produsent som leverer OS basert på Linux gjort.

Ikke ifølge itavisen, igjen Windows finner man på mer enn nok PC'er allerede og det burde være opptil brukerne hvilket og om man øsnker å lkøpe med OS, i mange tilfeller er uten det beste alternativet.

 

Men det er vanskelig nok å finne en PC uten Windows om ikke nesten umulig å finne en med Linux (iallefall i Norge).

Det er ikkje noko problem å få kjøpt ein Mac.

5885699[/snapback]

Jeg skal ikke ha MAC (ikke lett å finne en MAC uten OSX heller hvis man ønsker å bruke Linux), ser heller ikke etter Intel baserte MAC'er, Apple er værre enn MS på veldig mange områder og ville nok brukt MS om jeg måtte velge mellom de to. Men nå har jeg mulighet til å velge open source og da gjør jeg det, synd jeg måtte betale for Windows når jeg kjøpte den bærbare og jeg har sikkert blitt listet opp som nok en XP bruker i samme slengen :hrm:

Lenke til kommentar
Når jeg skulle kjøpe bærbar sendte jeg mail til forskjellige selskaper som hadde bærbare og spurte om det var mulig å kjøpe en bærbar uten Windows og sa jeg ikke trengte redusert pris engang, dette var fullstendig umulig...

 

Det er vel ingen problem å kjøpe bærbar uten windows.

 

Denne for eksempel hos netshop kan du konfigurere slik du vil. Tar du bort operativsystem får du litt over 700 kr i prisreduksjon.. Vil du ha linux, så er det jo ingen problem å få tak i på nettet. Er vel stort sett gratis å laste det ned lovlig trur eg, uten at eg noken gang har prøvd linux og kan seie dette sikkert.

 

Ingenting er umulig

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
Ikke ifølge itavisen, igjen Windows finner man på mer enn nok PC'er allerede og det burde være opptil brukerne hvilket og om man øsnker å lkøpe med OS, i mange tilfeller er uten det beste alternativet.

Det MS skal ha sagt:

"We want to urge all system builders — indeed, all Partners — not to supply naked PCs. It is a risk to your customers and a risk to your business — with specifically 5 percent fewer opportunities to market software and services," wrote Alexander.

 

 

 

Har dere Windows-brukere virkelig så vanskelig å forstå at det er noen som ikke ønsker å betale for noe man ikke skal bruke?

Bare så det er sagt, så bruker eg Ubuntu.

Lenke til kommentar

Sant det, men mange av de bærbare står det at den krever Windows, mente at jeg ville helst kjøpe med Linux eller at det står at den er kompatibel med Linux ... Min forrige PC ble kjøpt uten Windows og da brukte jeg Windows men testa Linux på den og det oppsto mange problemer så jeg føler meg ikke helt sikker når det gjelder bærbar og Linux, men mye har skjedd det siste året...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...