Speik Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Hvordan lage vignett på bildet? Også hadde det vært fint med en stor og god guide til HDR, exposure blending og tone mapping i Photoshop. Gjerne med utgangspunkt i RAW-format. Endret 16. juli 2007 av Speik Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg vil se en tutorial for å plassere meg selv midt inn i et bilde. I stedet for i forkant, som det blir i dag. F.eks bak en stor steinsøyle som er plassert midt i bildet. Og så kunne jeg også tenke meg en tutorial som går på å plassere f.eks meg selv 3 plasser i samme sofa i samme bilde uten at det ser helt forferdelig falskt ut(som det gjør med meg :-D ) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Og så kunne jeg også tenke meg en tutorial som går på å plassere f.eks meg selv 3 plasser i samme sofa i samme bilde uten at det ser helt forferdelig falskt ut(som det gjør med meg :-D )Gjort: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=849566 Har iallfall nemnt nokre ting som kan vere greit å tenkje på, trur eg ... Redigert: Forklarte for Photoshop, kjem truleg til å leggje til forklaring for Gimp seinare. Forskjellane er ikkje store, og prinsippa er akkurat dei same, so om ein kan Gimp finn ein nok raskt fram til det tilsvarande der. Endret 20. oktober 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Og så kunne jeg også tenke meg en tutorial som går på å plassere f.eks meg selv 3 plasser i samme sofa i samme bilde uten at det ser helt forferdelig falskt ut(som det gjør med meg :-D )Gjort: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=849566 Knallbra! "Ut i stuen å prøve!" Marw Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hadde vært greit med noen veldig basic tutorials til 3Ds max angående navigering, rendering, lyssetting ol. Lenke til kommentar
TonyM0ntana Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hei, jeg leste litt på denne tråden og folk har mange forskjellige måter å organisere bildene sine på. Men hva er den beste metoden? Finnes det en standard for arkivering av digitale bilder som dere vet om? Hadde vært fint med en steg for steg guide for hvordan man best mulig tar vare på bildene sine. Fra bildet blir overført fra kamera til datamaskin og videre hva man bør gjøre med det videre, hvilken mappestruktur bør man bruke? Hvilket arkiveringsprogram er best og hvordan skal man bruke dette (tags osv.). Slik at man etter å ha fulgt guiden sitter igjen med et system hvor man etter å ha lagt inn flere tusen bilder enkelt kan finne frem til de bildene man ønsker. Er det i det hele tatt mulig å lage en slik standard som ivaretar forskjellige folks behov? En beste måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg lurer på hvordan man lager bevegelige flammer i en skrift i Image Ready. Jeg kunne det før, men jeg har fullstendig glemt det. Noen som vet? Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 hvordan lager man en sånn effekt i PS? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Skulle gjerne likt å vite Hvordan de laget introen i "The idiots of garrysmod 2" (Ligger på youtube) Om det finnes noen tutorials som kan hjelpe meg godt på vei til å lage noe liknende, så hadde det vært fint Har prøvd å google, men fant ikke noe spesielt. Hovedsaklig vil jeg bare vite hvordan de får texten til å komme (i 3d) frammover eller fra siden, slik som i introen. Edit: Jeg vil lære det i Adobe After Effects! Endret 13. november 2008 av Applebeefanmæfitjægrisnæ Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg ønsker en, om ikke tutorial, så hvertfall tips, om bilderestaurering. Har ett par fotografier som henger her, og de er på god vei til å forsvinne inn i evigheten.. =/ Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hei. jeg vet ikke om dette er rette plassen å spørre, men here goes : Jeg har nylig fått meg et ganske enkelt speilreflekskamera, og tar ganske mange bilder. det jeg mangler er en god måte å organisere bildene. Helst et program som kan tagge bildene på samme måte som man tagger musikkfiler. en funksjon for skalering og endring av filstørrelse hadde også vært kjekkt. Hvis det er et program som gjør alt dette, (photoshop kanskje?) så hadde det også vært greit med en guide på hvordan man gjør alt dette. Hvis ikke, hadde det vært flott om folk kunne dele med oss nybegynnere hvordan dem organiserer sine bilder. Det eksisterer kanskje en tråd om dette fra før? fant ikke noe ved å søke. Lenke til kommentar
Spenning84 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Hei. Lurer på om noen har en god guide, side eller video av hvordan man kan lage gode composite bilder. Noe sånn som dette Vet det ikke er en enkel prosess, men er villig til å bruke mye tid på å lære meg dette. Takk Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 renderstoturial, sliter med at mine blir for hakkete Lenke til kommentar
OKai Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg føler for å legge ut en guide snart. Ser på meg selv som rimelig stødig i photoshop og tror jeg kan bidra med gode forklaringer og spennende teknikker som går mest på enhancements i fotografier. Noen som har lyst å se hvordan de løfter portrettene sine et par hakk med enkle og viderekomne teknikker i photoshop og lightroom? Hvis det er interesse skal jeg slenge opp noe snart. Lenke til kommentar
Jan112 Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 Hehe, kanskje jeg kan ta ibruk disse med tiden. Trenger litt tips til bruk av Photoshop ja.. http://jkost.com Masser av videoer og Julian Kost står blant annet bak cs5...en av mange..her kan du lære Lightroom 1-2- og 3-Cs 1-2-3-4-5 Lenke til kommentar
Nikonmaniac Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hei. jeg vet ikke om dette er rette plassen å spørre, men here goes : Jeg har nylig fått meg et ganske enkelt speilreflekskamera, og tar ganske mange bilder. det jeg mangler er en god måte å organisere bildene. Helst et program som kan tagge bildene på samme måte som man tagger musikkfiler. en funksjon for skalering og endring av filstørrelse hadde også vært kjekkt. Hvis det er et program som gjør alt dette, (photoshop kanskje?) så hadde det også vært greit med en guide på hvordan man gjør alt dette. Hvis ikke, hadde det vært flott om folk kunne dele med oss nybegynnere hvordan dem organiserer sine bilder. Det eksisterer kanskje en tråd om dette fra før? fant ikke noe ved å søke. Hmm..lol 2 år nesten 3 år forseint ute ser eg. men uansett viss du ikkje har gjort någe.. photoshop elements 10 Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 Panoramafotografering og -redigering! Det kunne eg godt tenkt meg. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Jeg trenger en tutorial om å bruke highpass teknikken til å skjerpe på Lightness kanalen i LAB i photoshop. Endret 16. april 2015 av Thonord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå