klure Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Sitter her og tester nyeste versjon av Mandrake... Men hvor kan jeg sette opp oppdateringsfrekvensen på skjermen. Har en skjerm som takler 85hz i 1024x768. D er det kjipt at den bare bruker 60hz... Må jo gå an på en annen måte enn noen kommandoer i Console.. Noen som vet? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Se etter i manualen din hvilken horisontal og vertikal frekvens skjermen din har. Så går du inn i /etc/X11/XF86Config-4 Blar ned til screens. Skal stå der et sted.. Bare sett de tallene som sto i manualen. Ptomania Lenke til kommentar
klure Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 hmmm... er det ikke noe enklere måte å få til dette? Noen veivisere elller .no? Er ganske n00b på Linux, og har ikke med meg manualen til skjermen der jeg er nå... Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Har ikke mandrake grafiske tools som fikser dette da? Se i drakconf eller hva det heter... Lenke til kommentar
klure Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Finner ikke noe i drakconf jeg... Ingen som vet hvor jeg kan finne det? Lenke til kommentar
arne12 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Uten å være helt sikker kan jeg gjette 3 ting: XFree (ligger vel under Mandrake control panel) Mandrake control panel Gnome Control panel Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Åpne et shell og skriv: su - <passord> Deretter skriver du: d og så trykker du på tab som en gal helt til du ser drakconf :razz: Hvis det ikke fungerer så kjør en: urpmi drakconf og gjenta prosedyren fra toppen. Enkelt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå