Smirnoff Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Oppdaga et surt lite problem med maskina her. Noen ganger så kan det hende maskina låser seg opp, helt vilkårlig når det skjer. To-tre ganger da jeg skulle restarte maskina fra Windows, og en gang da jeg spilte Battlefield 1942. Den låser seg helt, slik at jeg må resette vha resetknappen. Da blir skjermen svart og forblir slik, helt til jeg drar ut powerkabelen, "lader ut" hovedkortet, putter powerkabelen tilbake og starter opp maskina. Først trodde jeg det var overklokkinga som var problemet. (kjørte P4-2.4 på 2.7) men etter å ha satt alt tilbake på default, kom jeg ut for problemet allikavel. Noen som har opplevd det samme, med dette kortet eller andre Asus kort? Eller kan kortet være skadd på en eller anna måte? Har også prøvd å disable i BIOS alt det jeg ikke bruker for øyeblikket, som USB2.0, Firewire og RAID. Ellers er maskina stødig som et fjell ellers, når jeg spiller/benchmarker/spiller musikk&film etc. Jeg har BIOS versjon 1008. Skal flashe til 1009 som er den siste, for å se om det hjelper. Konfigurasjonen er: Asus P4B533-E/L hovedkort P4-2.4 GHz (533 MHz bus) 2x256 Mb PC2700 DDR minne (Apacer) 100 Gb WD UDMA100 + 1x40 Gb WD UDMA100 HDD GF3 Ti200 @ 240/520 40x Plextor SCSI CD-ROM 12/4/32x Plextor CD/RW Adaptec AHA2910 SCSI2 kontroller. SB Live 400W PSU (og ja jeg har prøvd å klokke ned grafikkortet til standard hastighet, problemet oppstår fortsatt) [ Denne Melding var redigert av: Smirnoff på 2002-09-28 16:30 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå