chokke Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Ja, her lager jeg en liten topic igjen . Men det som er saken nå er at jeg er litt nysjgjerrig på hva dere mener med "å banne". Greit at det er å uttrykke en sterk følelse etc (blablabla). Grunnen til dette er at jeg har selv et "stygt" språkbruk ifølge mamma og pappa, men selv så synes jeg at jeg har et "rent" språk. Or som tragisk, seriøst(?), nei ahhh osv er for meg helt naturlige, mens "de eldre" sier at jeg må slutte å banne og snakke rent. Hva er deres meninger? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 "Seriøst","lissom","tragisk" etc. er da slettes ikke banning, men det er mangel på språklig rikdom, om du skjønner (her kunne jeg brukt "lissom"). Nei, jeg mener at ("Seriøst"), sånt er ikke banning. Banneord er banning (lissom) Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 men for noen er det naturlig å si "faen", "helvete", "fuck" osv, mens for andre er det helt forferdelig og dødstraff. samme når man omtaler personer, har ingen eksempler. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Å banne, altså det samme som å (be)sverge, er styggord som har med himmel og helvete å gjøre. Altså ord som "satan", "faen", "helvete". Men pass på, det engelske ordet "fuck" betyr i seg selv "knulle", men de engelskmennene er så flinke til å trylle med ord at "fuck you" betyr "dra til helvete". Men "morraknuller" o.l. er ikke banning, men fy så stygt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 "å gud" eller "å herre gud" går under banning Vegard_ ? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 "å gud" eller "å herre gud" går under banning Vegard_ ? 5892438[/snapback] Bare om de brukes som styggord. Les innlegget mitt, mann! F.eks. "Gud, så flott vær!" er ikke banning, men "Din jævla Gud!" blir plutselig banning, bare litt far out. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er et "krafutrykk", alle ord som du bruker for å vise at du er sur/pissed off/lei deg/emo and so on, blir banning. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er glosene som kommer ut av bestefar når han slår seg. :!: Er det en ting vi i nord kan, så er det å banne. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er et "krafutrykk", alle ord som du bruker for å vise at du er sur/pissed off/lei deg/emo and so on, blir banning. 5892469[/snapback] Tull, banskap er god gammeldags roping på kisn med høygaffel. Satan, faen, helvete og jævla er fine eksempler, ofte kombinert med hor, fitte,sjette og sjuende, og tykjen. Dere sørpå kan det ikke, å for oss oppe i nord er det som adjektiv og regne. Lenke til kommentar
Prytz. Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Dere sørpå kan det ikke, å for oss oppe i nord er det som adjektiv og regne. Hehe, stemmer det! Ser forsåvidt ikke noe galt i å banne, jeg er da (faen) ikke religiøs.. er bare, som Hyrlen nevnte, for adjektiv å regne. Synes språket mitt blir kraftigere og mer beskrivende med banneord. Og ja, jeg vet. "Man burde ta hensyn til de som kan bli støtt av slike ord". Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er blasfemi. 5892542[/snapback] Og derfor vil vi ikke ha noe av det. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er blasfemi. 5892542[/snapback] det finnes ikke noe blasfemisk over banning!! Det er kun en måte å utrykke seg hvis noe ikke gikk helt som planlagt... Jeg har en følelse om at veldig få av det norske folk ikke sier "faan"(eller noe i den duren) hvis de spraker tåa si i dørkanten feks. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er et "krafutrykk", alle ord som du bruker for å vise at du er sur/pissed off/lei deg/emo and so on, blir banning. 5892469[/snapback] Tull, banskap er god gammeldags roping på kisn med høygaffel. Satan, faen, helvete og jævla er fine eksempler, ofte kombinert med hor, fitte,sjette og sjuende, og tykjen. Dere sørpå kan det ikke, å for oss oppe i nord er det som adjektiv og regne. 5892509[/snapback] Ikke si det. Vedder på at vis en av dere der oppe skulle ha hatt en bannekonk med en av bondeknølene her, så hadde dere kastrert dere i skam Ingen kan banne verre/finere enn en berusa sogning Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er helt i orden, etter min standard. Jeg syns bare det er forfriskende med en liten, men kreativ remse når det trengs. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er vakre ord som gjør språket vårt mer varier og vakkert. Anbefaler å sa Pen & Teller's bullshit, den episoden om banning, vist du er interisert om temaet. Egentlig anbeflar jeg å se alt av Pen & Teller da. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Banning er deilig... Jeg hadde ikke klart meg uten, helt serriøst... Bare måten ordene forsterker meningene er helt unikt! Ahh.... Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) banning er blitt en del av hverdagen! går ikke en dag uten at jeg sier "faen" "helvete" osv.. men mormor reagerer av og til når jeg slenger ut noen gloser her og der Endret 9. april 2006 av alex91 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Banning er et tegn på dårlig ordforåd og problemer med å få fram sin egen meningen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Banning er et tegn på dårlig ordforåd og problemer med å få fram sin egen meningen. 5896849[/snapback] Stort sett enig med deg... men sier du at denne her er jævlig bra høres den bedre ut enn om du sier bare veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg