Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

automatkasse som bare går i 1.gir og revers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jupp, det jeg tenkte på ja, Gromle.

Du får nesten høre med mekanikerene på nærmeste mercedesverksted. De har sikkert vært borti lignende problemer før og kan kanskje fortelle deg hva som er galt, og hva du kan gjøre :)

Lenke til kommentar

Sjekk at du har vakum til vakumregulatoren på v side av girkassen.Har du ikke bukk så kan du ta slangen(plastrør) som kommer opp langs girkassa på vside(førerside) å sjekke at den er koblet til innsuget.Ta den av og sug i den for å sjekke at vakumbelgen er tett.

Endret av Morten B
Lenke til kommentar
tja, hekta jeg av vakumet fra innsuget til automaten gira den fortsatt. Men kassa trodde vel jeg kjørte full gass (WOT) hele tida. Gira ikke før maks turtall

5886803[/snapback]

Det er riktig som du sier,den tror du har wot.Jo mere vakum du har jo mindre gass tror den du har.Jo mindre gass du har jo mykere girer den.På Mercedes kassen er det en wire som går inn på h side av kassen den bestemmer når kassa skal gire.Jo mere gass (strammere wire)jo høyere turtall må en ha før den girer

Lenke til kommentar

men nå har jeg funnet ut noe mer.. når bilen er kald så går bilen framover , men når man har kjørt i ca 30 sekunder så går den ikke framover i det hele tatt. Kan det ha noe med slitt clutch å gjøre? Har ikke så mye peiling på automatkasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...