Goscinny Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Skal akkratt til å installere Linux med Ubuntu-distroen. Men jeg tenkte å få få fatt i bootevelgeren først. Jeg fant denne siden, men der står det om både GRUB og GRUB 2. Hvilken skal jeg velge, og hvis jeg ikke skal ha noen av dem; kan noen finne en annen en? Håper på raske svar! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvilken skal jeg velge, og hvis jeg ikke skal ha noen av dem; kan noen finne en annen en? 5883970[/snapback] Den som følger med installasjonen av Ubuntu. For Guds skyld, det er et program som er synlig i 2 sekunder under boot og hvor man skal velge OS. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Den som følger med installasjonen av Ubuntu. For Guds skyld, det er et program som er synlig i 2 sekunder under boot og hvor man skal velge OS. 5883996[/snapback] Altså... hallo. Det er et kritisk stykke software, så mitt svar er å ikke overlate slikt til 3.-part og heller: 1. Lære seg assembler, 2. Kode sin egen som får plass i MBR. 3. Selvfølgelig begrense seg til 512 bytes. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Bruk det som følger med Ubuntu. Endret 7. april 2006 av drange Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Takk igjen, Drange og RattleBattle! Zenit: Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne, og hvorfor ikke bruke noe som følger med Ubuntu og som garrantert virker bra? Har ikke peiling på hva assembler og MBR er. Uansett, setter pris på ditt svar også Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Drit i hele assembler-greien! Last ned, brenn ut (som vi snakket om) og installér. Det er ganske straight forward... Og bare spør i den frie kafeen hvis det er noe underveis, eller opprett en ny tråd. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Zenit: Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne, og hvorfor ikke bruke noe som følger med Ubuntu og som garrantert virker bra? Har ikke peiling på hva assembler og MBR er. Uansett, setter pris på ditt svar også 5886222[/snapback] Han bare tuller med deg. Men det var sikkert ikke vondt ment Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 HAHA! *le høyt av spøken* Skjønner nå at det var litt ironisk, men man veit aldri med alle g33kene her på forum.HW... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå