Gå til innhold

Hva skal jeg velge av GRUB og GRUB 2?

Anbefalte innlegg

Skal akkratt til å installere Linux med Ubuntu-distroen. Men jeg tenkte å få få fatt i bootevelgeren først. Jeg fant denne siden, men der står det om både GRUB og GRUB 2. Hvilken skal jeg velge, og hvis jeg ikke skal ha noen av dem; kan noen finne en annen en?

Håper på raske svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den som følger med installasjonen av Ubuntu. For Guds skyld, det er et program som er synlig i 2 sekunder under boot og hvor man skal velge OS.

5883996[/snapback]

Altså... hallo. Det er et kritisk stykke software, så mitt svar er å ikke overlate slikt til 3.-part og heller: 1. Lære seg assembler, 2. Kode sin egen som får plass i MBR. 3. Selvfølgelig begrense seg til 512 bytes.
Lenke til kommentar

Takk igjen, Drange og RattleBattle!

Zenit: Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne, og hvorfor ikke bruke noe som følger med Ubuntu og som garrantert virker bra? Har ikke peiling på hva assembler og MBR er. Uansett, setter pris på ditt svar også :)

Lenke til kommentar
Zenit: Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne, og hvorfor ikke bruke noe som følger med Ubuntu og som garrantert virker bra? Har ikke peiling på hva assembler og MBR er. Uansett, setter pris på ditt svar også :)

5886222[/snapback]

Han bare tuller med deg. Men det var sikkert ikke vondt ment :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...