Gå til innhold

Hva kan man få i lønn på en supportjobb?


Anbefalte innlegg

Viktigste tror jeg er at du ikke nevner et spesifik beløp, men at du ønsker en lønn som er tilpasset dagens marked.

7220603[/snapback]

 

Vikarjobber er timebasert. Dessuten er ikke en lønnsstigning til meg imot. :)

7226954[/snapback]

 

155 er bra det da!

Har ikke timelønn men tror jeg ligger på ca 140 i min første jobb( 1mnd gamel). Men det er ikke gjennom vikarbyrå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viktigste tror jeg er at du ikke nevner et spesifik beløp, men at du ønsker en lønn som er tilpasset dagens marked.

7220603[/snapback]

 

Vikarjobber er timebasert. Dessuten er ikke en lønnsstigning til meg imot. :)

7226954[/snapback]

 

155 er bra det da!

Har ikke timelønn men tror jeg ligger på ca 140 i min første jobb( 1mnd gamel). Men det er ikke gjennom vikarbyrå.

7245372[/snapback]

 

140 er en bra start det også. Jeg hadde 120 i min første it jobb :).

Lenke til kommentar
Jeg vurderte en gang i tiden å ta IKT-Driftsfag, tar nå allmenn for å bli utvikler i stedet.

Håper faen lønnen er bedre enn IKT da jeg angrer syklig på at jeg ikke tok det.

19 @ andre året på allmenn tærer godt på sjelen  :hrm:

7246085[/snapback]

 

Det er større etterspørsel etter utviklere enn driftere (dessverre for min del) og lønna blir vel deretter. Dessuten skal normalt en bachelor eller master få bedre betalt enn en som har tatt IKT-Driftsfag

Lenke til kommentar
Jeg vurderte en gang i tiden å ta IKT-Driftsfag, tar nå allmenn for å bli utvikler i stedet.

Håper faen lønnen er bedre enn IKT da jeg angrer syklig på at jeg ikke tok det.

19 @ andre året på allmenn tærer godt på sjelen  :hrm:

7246085[/snapback]

 

Det er større etterspørsel etter utviklere enn driftere (dessverre for min del) og lønna blir vel deretter. Dessuten skal normalt en bachelor eller master få bedre betalt enn en som har tatt IKT-Driftsfag

7247267[/snapback]

 

Kommer helt an på hvor du jobber. Noen bedrifter lønner for arbeidet som utføres, og ikke utdannelsen.

Lenke til kommentar

Kjenner utviklere som får store summer bare for å sitte klar, hvis noe skulle skje etc.

 

Kommer jo annpå hva man driver med, kursing, utvikling, undervisning, support/oppdatering alt etter som vil jo gi betalt.

En som lager fysikk motoren til neste generasjons spill vil nok få mer i lønn enn han som fikser en bug i f.eks stemplingsprogramvaren brukt av en matvarebutikk.

 

Jeg har egentlig alltid hatt lyst til å bli utvikler, eneste som stresser/plager/irriterer er at jeg må dra meg igjennom noen år med absolutt bort kasta dritt som egentlig ikke har noe med data og gjøre.

 

Dóg fikk jeg 6 på sist kjemi prøve med en heller laber innsats så det skal vist ikke så mye til allikvel. :!:

 

Eneste i klassen som klarte å endre excel filen vi brukte i fjor slik at den låste mus og tastatur når man åpnet den. :D

(VB script makro, blockinput API. Hadde aldri trodd man kunne kalle API fra en makro lol )

 

Programmering er utrolig gøy, det jeg vil jobbe med uansett hvordan det går i livet.

Klarer jeg å ødelegge dette med å fullføre allmenn (går andre året nå) og få meg en universitetsutdannelse så blir det kursing og sertifikater i stedet.

Jobbe med utvikling skal jeg.

 

:D

Lenke til kommentar
300k kan være greit å å spørre om, jeg jobber på support, og har ca 300k i året...

 

de fleste her ligger litt over...

 

men så har jeg 1. linje på 4-5 ting, samt 2. linje på noe...

 

Hvor skal du jobbe egentlig?

vet at der jeg jobber tar inn masse folk i disse dager...

7320541[/snapback]

 

Hvem tenker du på?

Lenke til kommentar
300k kan være greit å å spørre om, jeg jobber på support, og har ca 300k i året...

 

de fleste her ligger litt over...

 

men så har jeg 1. linje på 4-5 ting, samt 2. linje på noe...

 

Hvor skal du jobbe egentlig?

vet at der jeg jobber tar inn masse folk i disse dager...

 

Jeg trenger jobb! Pls ta kontakt med meg. Need a JOB pls

Endret av Mr_dude
Lenke til kommentar

Jag ska på intervju till OSLO nu på måndag, jobbet är som supporttekniker, svara i telefon, mail, felsöka och andra "enkla" IT-saker. Dom har lön enligt avtal.

 

vad har man för lön i Oslo-området, 300NOK om året låter otroligt mycket måste jag säga, här i Sverige kanske en support-nisse ligger kring 180000SEK.

 

Är kvalificerad för jobbet, innehar massvis med certifieringar (fagbrev?).

 

vad ligger lönen före skatt på? brukligt att få andra förmåner?

 

lön enligt avtal, OSLO-privatägt stort datorföretag.

Lenke til kommentar

CocaCola: kommer an på hva du faktisk skal gjøre, hvor lang utdannelse og hvor lang erfaring du har. 300K er ikke utenkelig, men hvis du ikke har mye erfaring med support kan du nok regne med et sted mellom 250-300K.

 

Selv jobber jeg med litt mer avansert support, har lite med brukere å gjøre, og har etterhvert noen års erfaring. Da går lønnen opp endel. Lavest lønn får man oftest hvis man jobber via vikarbyrå.

Lenke til kommentar

300 000 er ikke utenkelig hvis du har erfaring - men jobber du gjennom vikarbyrå uten tidligere jobberfaring, så er det sannsynlig at du begynner på en lavere lønn og så stiger når du har fått forlengelse (Dette må du ta opp selv).

 

Er det en fast stilling så tror jeg du kan forvente 300 000kr i Oslo sentrum. Arbeidsmarkedet er såpass presset (det er mange jobber ledige i Oslo) at bedriftene er ute etter å sikre seg DYKTIGE medarbeidere.

 

Sertifiseringer er ikke det samme som fagbrev, og ja, det betales mer i Norge enn Sverige så vidt jeg har fått med meg.

 

300 000kr er FØR skatt.

Lenke til kommentar

Erfarenhet har jag, 3år högskola, 4år sammanlagd erfarenhet som PC-tekniker, samt sista halvan som driftsansvarig på ett dataföretag.

Pluggade programmering i 2år men startade eget efter det, nu går företaget inte bra och behöver jobb snabbt, och ett enkelt jobb.

 

Dom behöver ett antal och jag tror jag får jobbet, men tackar nej om lönen är 250000kr/året, låter detta vettigt att ha det som riktlinje?

Lenke til kommentar
Man krever ikke noen lønn på intervju nei. Bør helst ikke snakke for mye om det i det hele tatt, det gir inntrykk av at du er grådig. Firmaet gir deg nok en standardlønn alle andre får.

5883670[/snapback]

 

jeg har væt på veldig mange interju hvor et av de siste spørsmålene er hva jeg forventer i lønn. Jeg synes ikke 300000 er så urealistisk (iallefall for meg) og jeg har foreslått det...

Lenke til kommentar
Man krever ikke noen lønn på intervju nei. Bør helst ikke snakke for mye om det i det hele tatt, det gir inntrykk av at du er grådig. Firmaet gir deg nok en standardlønn alle andre får.

5883670[/snapback]

 

jeg har væt på veldig mange interju hvor et av de siste spørsmålene er hva jeg forventer i lønn. Jeg synes ikke 300000 er så urealistisk (iallefall for meg) og jeg har foreslått det...

7355117[/snapback]

 

Fikk du den jobben der du foreslå lønn? var det 1. gangs intervju?

Lenke til kommentar
Erfarenhet har jag, 3år högskola, 4år sammanlagd erfarenhet som PC-tekniker, samt sista halvan som driftsansvarig på ett dataföretag.

Pluggade programmering i 2år men startade eget efter det, nu går företaget inte bra och behöver jobb snabbt, och ett enkelt jobb.

 

Dom behöver ett antal och jag tror jag får jobbet, men tackar nej om lönen är 250000kr/året, låter detta vettigt att ha det som riktlinje?

7355070[/snapback]

 

Da er ikke 300 000kr mye å forlange. Heller lite :) Har du gode referanser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...