Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC-Nytt problem: Minne Beep Error

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
reset cmos

Regner med at du har gjort det riktig, men linker til hw.no sin egen guide.

Du har satt jumperen tilbake, ikke sant? Synes bare det høres snodig ut at maskinen oppfører seg værre etter nullstilling.

6013304[/snapback]

Har satt den tilbake, men har funnet ut av problemet. Hadde utrolig nok klart og glemme og sette i "p4Kontakten". Men nå funker heldigvis alt med prosessoren. Takk for hjelpen folkens;)

6015026[/snapback]

Har et nytt problem.. Sry om jeg virker noob  :blush: . Når jeg starter pcn og den skal boote piper den et langt pip, som i hk manulaen sier at er en minneerror. Noen forslag? Minnet blir registrert av Pcn, det viser lysa. Anyone`?

6049469[/snapback]

Fikk du pcen til å fungere først og så stoppet den?

Lenke til kommentar
reset cmos

Regner med at du har gjort det riktig, men linker til hw.no sin egen guide.

Du har satt jumperen tilbake, ikke sant? Synes bare det høres snodig ut at maskinen oppfører seg værre etter nullstilling.

6013304[/snapback]

Har satt den tilbake, men har funnet ut av problemet. Hadde utrolig nok klart og glemme og sette i "p4Kontakten". Men nå funker heldigvis alt med prosessoren. Takk for hjelpen folkens;)

6015026[/snapback]

Har et nytt problem.. Sry om jeg virker noob  :blush: . Når jeg starter pcn og den skal boote piper den et langt pip, som i hk manulaen sier at er en minneerror. Noen forslag? Minnet blir registrert av Pcn, det viser lysa. Anyone`?

6049469[/snapback]

Fikk du pcen til å fungere først og så stoppet den?

6052720[/snapback]

Nei.. Jeg trodde jeg fikk den til å funke for cpuen ble registrert, men har problemer med minne som sagt.

Lenke til kommentar

6049469[/snapback]

Jeg ville kjørt memtest på den. Det finner du her :MEMTEST

La det programmet kjøre over natta, og om du finner noen feil så må du bytte ram'en. Er jo ikke utenkelig at den kan være skadet.

Prøv også å sjekke at ram'en sitter skikkelig fast på hovedkortet.(MED PC'EN AV)

Starter PC'en opp?

Lenke til kommentar
Tror jeg ville prøvd med noen andre minnebrikker, og hvis det ikke hjelper så ville jeg sendt inn HK for en rep. Men høres ut som om det enten er noe galt med HK eller minnebrikker.

6055781[/snapback]

Har prøvd med andre brikker, funket knirkefritt da... Tydeligvis minnebrikkene det er noe feil med!

Lenke til kommentar

Og hvordan skal jeg egentlig komme meg inn i bios? Får jo ikke noe bilde på skjermen :dontgetit: Må jeg sette inn de gamle brikkene (Som har helt andre innstillinger), endre til ''Corsair innstillinger'' i bios, og så sette inn Corsair brikkene? Sikker på at det er trygt (at det ikke kan skade de brikkene som evt. må stå i når jeg foretar endringene) ? :ohmy:

Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt mulig for meg å endre dette i bios? Har et Intel 365 hovedkort, pcen er fra Dell, hørt at det er dårlige muligheter for overklokking/volt innstillinger på masseproduserte pcer :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...