Gå til innhold

Powerleap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det får du ikke, Powerleap folka har nok problemer med å levere denne i USA (de greier ikke å produsere nok). Jeg bestilte min derfra likegreit, den kommer vel i posten idag eller neste uke engang (bestilte 12.11.01 og den shippet 29.11.01).

Så vidt jeg vet så var 7 desember en av de siste dato for shipping. De pleier å produsere masse og sende avgåre en hel haug av gangen. Det pleier å være en uke mellom hver shipping.

Du kan jo bare sende email til dem og høre når de shipper hvis du bestiller nå.

Telcontar

Lenke til kommentar

Vel som du ser på siden deres så er prisen 169$ pluss 20$ i frakt. Jeg har foreløpig blitt trukket 1770kr fra Powerleap, mens 24% vil komme oppå dette. Regner med at hele pakken vil koste deg ca. 2100kr inn til Norge.

Hvis du ikke har Dell maskin ville jeg ha vurdert andre oppgraderingsmuligheter, spesielt fordi denne Celeron'en er begrenset til 100GSB, men det er jo enkel oppgradering.

Hadde ikke jeg hatt Dell pc så hadde jeg byttet hovedkort og gått for AMD. Dell har sine egne strømkontakter på PSU og til startknapper osv, så det er vanskelig å gjøre noe annet i en Dell maskine enn å bytte komponeneter.

Telcontar

Lenke til kommentar

Telcontar

Jeg hadde bare tenkt på selve powerleapen uten prosessoren og da version 1.2 som kan kjøre på 133 mhz. Den nye celeron ser ut å være ganske lett å klokke til 1.6 giga, så det hadde vært en grei oppgradering på litt eldre bx hovedkort, men om den blir for dyr, så blir det som du sier mer lønnsomt å kjøpe nytt hovedkort og AMD prossesor.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-07 14:55, Prelude skrev:

var ikke det litt dyrt for en fc-pga til slot1 adapter?

etter det jeg vet så selger multicom.no en sånn for 149kr :smile:

med den nye adapteren til powerleap så kan du bruke de nye celeron og pentium3 prosessorene , følger også med en celeron 1.2 giga.

Lenke til kommentar

Har men ett HK med 133FSB så er det absolutt bedre å kjøpe bare PLi-P3/T slotketen, men Powerleap selger ikke denne separat enda.

En Celeron koster rundt 1200kr, da er jo ca. 600kr ganske mye for en slotket adapter, men denne er veldig avansert og tar seg av de lave volt kravene til Tualatin CPU'en som BX og andre chipsett (FCPGA) ikke støtter.

PLi-P3/T er ikke så veldig godt egnet til overklokking, dette er info jeg har fått fra folk som har fått denne.

Telcontar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...