Swifty Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Har 2 maskiner(en med winXP og en med win98)koblet på en CNet switch, har en uplink kabel fra en annen hub hvor det er koblet på blandt annet en server som deler adslen. Problemet er at nettverket og internetten ikke fungerer på maskinen med windows98 (det fungerer på xp maskinen så det kan jo ikke være uplinken eller switchen som er ødelagt),tar jeg en kabel fra den rett til huben fungerer alt som normalt. Jeg har prøvt å skifte nettverkskort og kabel, men uten hell. Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve eller hva som er galt? Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hvilken Cnet switch bruker du..? på de nyeste switchene er det uplink-porter, så om du setter en kryssa-kabel i uplinkporten vil ikke dette virke, dette fordi at uplinkporten er egentlig bare en annen port på switchen! så har du en kryssakabel sette du den bare i en venlig port. så skal det funke som juling. Nå beskrev du ikke så nøye hvordan du hadde satt opp "nettverket"... Kanskje switchen er ødelagt??? Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Har nettopp fått denne av komplett så jeg tror ikke det er at den er ødelagt,fungerer jo fint på den andre maskinen og jeg har prøvt en annen port også. Å det er ikke en uplink kabel jeg bruker..Fungerer fint når jeg setter den inn i huben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå