Ernie Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 I dag fikk jeg følgende epost: Hei Noen har sjekket om du har slettet eller blokkert dem på din MSN-liste! For å sjekke om noen har blokkert deg på MSN selv, logg deg inn på Biip.no og finn det ut - helt gratis! Biip.no's BlockChecker finner du her: www.biip.no/blockchecker Mvh Biip.no ------------------------------------------------------ ANNONSE: Få Dagens Horoskop - rett til din mobil 3 gng. i uken! For å bestille, send BIIPHORO ditt stjernetegn til 1966. F.eks: BIIPHORO TYR. 5 kr. mld. ------------------------------------------------------ Denne e-posten ble sendt til [sensur ] fra Biip.no. Du vil bare motta dette tipset én gang! Privacy Policy Kundeservice Bare jeg som anser dette som spam? Jeg mener, hvilken interesse har jeg av det her, og ikke minst så har jeg da aldri godkjent å motta skjult reklame fra de ... Linken er jo forøvrig på formen www.biip.no/blockchecker/?r=[tall] så det er tydelig det er noe mer her Uannsett, dette burde da gå under spam, eller hva? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Tror dette bare er noe de sender ut, for jeg fikk akkurat det samme. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Ja, er vel spam dette, men hva vil du egentlig fram til? Er vel ulovlig å sende spam i Norge, tror jeg da. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Fikk denne mailen i dag selv. Sikkert bare bullshit. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Ja, er vel spam dette, men hva vil du egentlig fram til?Er vel ulovlig å sende spam i Norge, tror jeg da. 5883058[/snapback] Det jeg vil frem til er om det er spam. Er det det så sender jeg en sur epost til de og ber de vennligst kutte ut, hvis ikke så har jeg ingenting imot å anmelde det hele for brudd på markedsføringsloven. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg fikk også akkurat en epost fra biip.no. Jeg sletta den seff uten å lese den, men sikkert ala noe du fikk. Men hvordan fikk de tak i min epost adresse? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Jeg fikk også akkurat en epost fra biip.no. Jeg sletta den seff uten å lese den, men sikkert ala noe du fikk. Men hvordan fikk de tak i min epost adresse? 5883074[/snapback] Det jeg også lurer på. De har gjettet en svært privat MSN-adresse som ikke slutter på @hotmail.com og greier Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg fikk også akkurat en epost fra biip.no. Jeg sletta den seff uten å lese den, men sikkert ala noe du fikk. Men hvordan fikk de tak i min epost adresse? 5883074[/snapback] Det jeg også lurer på. De har gjettet en svært privat MSN-adresse som ikke slutter på @hotmail.com og greier 5883085[/snapback] Her også. Ingen hotmail. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Jeg fikk også akkurat en epost fra biip.no. Jeg sletta den seff uten å lese den, men sikkert ala noe du fikk. Men hvordan fikk de tak i min epost adresse? 5883074[/snapback] Det jeg også lurer på. De har gjettet en svært privat MSN-adresse som ikke slutter på @hotmail.com og greier 5883085[/snapback] I såfall må jo det være et eller annet utenom loven. Har aldri skjedd med meg før nå. Bare spam mail fra andre MSN kontakter. Ble litt usikker EDIT: Jeg fikk også på min hotmail. Sjekka gmail konto som jeg ikke lagde for lenge siden. Ikke noe der. Endret 7. april 2006 av quakie Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Har ikke @hotmail.com jeg heller... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Vel, nå har jeg sendt en mail pr. adresse jeg har fått den på. Jeg vil oppfordre andre til å gjøre det da slikt er ulovlig. Eneste adressen jeg kan finne som de nok vil se epostene på er [email protected], og det er markedsføringsloven §2b som er brudt. Lenke til kommentar
fendom Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hei Er ikke 100% sikker, men som det sier i starten av eposten du fikk, så står det at noen har brukt biip.no til å sjekke om du har blokkert dem. Jeg har testet et lignende program, hvor du da går inn på siden dems og du oppgir din epost adresse og passord, hvor det "programmet" da logger seg inn å sjekker om noen på lista di har blokkert deg. Det jeg antar den gjør da er å ta alle adressene og sender en mail ala den du fikk til alle på kontakt lista. Det er allefall den mest logiske forklaringen jeg kan tenke meg til at biip.no har fått din epost. Så det du kan gjøre nå etter du har skrevet sur mail til dem er å begynne å spamme alle på kontakt lista di (mest sannsynlig noen fjortiss jenter siden dem har en tendens til å teste slikt) å kjefte dem ut for at dem har brukt den tjenesten. Jeg ville nå tro det kan ansees som spam/reklame. allefall hvis du aldri har vært inne på siden å oppgitt din epost adresse Lenke til kommentar
quakie Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Vel, nå har jeg sendt en mail pr. adresse jeg har fått den på. Jeg vil oppfordre andre til å gjøre det da slikt er ulovlig.Eneste adressen jeg kan finne som de nok vil se epostene på er [email protected], og det er markedsføringsloven §2b som er brudt. 5883170[/snapback] Du kunne ikke lagt ut den mailen du skrev her? Så vi kan skrive det samme? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Vel, nå har jeg sendt en mail pr. adresse jeg har fått den på. Jeg vil oppfordre andre til å gjøre det da slikt er ulovlig.Eneste adressen jeg kan finne som de nok vil se epostene på er [email protected], og det er markedsføringsloven §2b som er brudt. 5883170[/snapback] Du kunne ikke lagt ut den mailen du skrev her? Så vi kan skrive det samme? 5883215[/snapback] Dette er spam og ulovlig markedsføring. Da jeg aldri kan se jeg har godkjent å motta reklame fra dere ber jeg dere kutte dette ut i fremtiden. Neste mail vil medføre anmeldelse for brudd på markedsføringsloven §2b. HeiEr ikke 100% sikker, men som det sier i starten av eposten du fikk, så står det at noen har brukt biip.no til å sjekke om du har blokkert dem. Jeg har testet et lignende program, hvor du da går inn på siden dems og du oppgir din epost adresse og passord, hvor det "programmet" da logger seg inn å sjekker om noen på lista di har blokkert deg. Det jeg antar den gjør da er å ta alle adressene og sender en mail ala den du fikk til alle på kontakt lista. Det er allefall den mest logiske forklaringen jeg kan tenke meg til at biip.no har fått din epost. Så det du kan gjøre nå etter du har skrevet sur mail til dem er å begynne å spamme alle på kontakt lista di (mest sannsynlig noen fjortiss jenter siden dem har en tendens til å teste slikt) å kjefte dem ut for at dem har brukt den tjenesten. Jeg ville nå tro det kan ansees som spam/reklame. allefall hvis du aldri har vært inne på siden å oppgitt din epost adresse 5883202[/snapback] Det bryr meg midt bak om folk sjekker lista for noen som har blokkert dem. Greit nok, folk burde skjønne at det ikke er trygt siden det er litt for god informasjon å sende inn, men det gir alikevel ikke noen sider en lovlig grunn til å sende ut en mail. Endret 7. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Er et stort problem med folk som er for dumme til aa skjoenne at man skal gi faen med aa taste inn andre folk's mailadresser paa andre nettsider. Dette foerer til spam. Har faatt samme mailen, men ogsaa diverse "invitasjoner" til diverse idiotiske web-communities, alle sammen hundre prosent uoenskede. Jeg er sikker paa at noen (de fleste) slike sider som ber om e-mail-adressene til andre folk for aa varsle dem selger disse adressene til reklameselskap. Det er irriterende. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Skriver dere inn fullt navn på slutten av mailen eller? Lenke til kommentar
fendom Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hehe, du høres litt ut som en gammel gretten gubbe som akkurat har blitt forstyrret i middagshvilen din Men skjønner deg alikevel godt, det er utrolig irriterende med slike reklamer osv, og det må slå's hardt ned på. Men man kommer alikevel til spørsmålet, hva vil du fram til? Du kommer antageligvis til å få en mail hvor dem beklager seg osv. Og i morgen så får du en ny mail fra en annen nettside med reklame/spam. Poenget er at du ikke kan henge deg opp i slikt, så mye spam og dritt som finnes på nettet nå så vil du ende opp med å bruke unødvendig tid på å klage om slikt. Unødvendige krefter, så like greit å venne seg til det og bare slette så fort du får mail Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg har fått tre slike, to på hotmail-kontoen og én på GMail-kontoen. Begge er registrert som .NET Passport-kontoer og jeg har ca. 100 MSN-kontakter på Hotmailen og 10 MSN-kontakter på GMailen. Jeg har i tillegg én start.no-konto med nøyaktig samme navn før @bla..bla, men den har ikke fått noe slikt. Jeg tror derfor at det er MSN-kontaktene mine som har vært inne på den sjekk-om-noen-har-blokkert-deg-greien og sjekket om jeg har blokkert dem (har nok ikke blokkert dem). Deretter har biip.no enten sendt ut mail til alle i kontaktlisten den nettopp har sjekket, eller spurt vedkommende om han/hun vil sende mail til alle i kontaktlisten. Og siden URL'en til biip.no inneholder ?r=xxxxx kan jeg tenke meg at man kommer inn på noe registrerings- eller mailliste-greier hvis man trykker på den. Så det er nok lovlig siden det mest sannsynlig er kameratene eller veninnene dine som (indirekte) har sendt dem ut. Alle har vel sett disse community-greiene som spør ette hotmail-passord for å kunne spre community-tilbud til alle i kontaktlisten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå