Gå til innhold

Hvordan lage server i CS: Source og 1.6?


Anbefalte innlegg

Har du satt serveren til internett eller lan? Den skal stå på internett.

Om du sjekker i console i server-vinduet skal du se at den kobler til Steam.

7237059[/snapback]

Den er satt til internett.

 

I console viduet står dette:

couldn't exec listip.cfg

couldn't exec banned.cfg

Connection to Steam servers successful.

VAC secure mode is activated.

Adding master server 68.142.72.250:27010

Adding master server 69.28.151.162:27010

 

Er det noe galt her? Det står jo at den er koblet til.

 

Hvis jeg trykker på LAN tabben på serverlisten står det ingen servere, burde ikke serveren min stått der? (alle filtre er av)

Til høyre for IP Adress står den interne IPen min. Skal det stå ekstern eller intern IP her?

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min console ser lik ut.

Jeg finner heller ikke min egen server på LAN.

Så langt, så likt :p

 

Hvilken IP er det du prater om?

Den man ser i server-vinduet? Der står nemlig den interne.

Hos meg står det 192.168.1.100:27015, der 27015 er porten. Du må sette ruteren til å forwarde den porten til IP-en, men det haddu du allerede gjort? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, det er IPen i server-vinduet, jeg mente. Var ikke sikker på om den skulle være intern eller ekstern, men da er hvertfall det i orden. Det står 10.0.0.4:27015 så da er det riktig.

 

Jeg har forwarda port 27015 ja, og det virker med DC++ så da burde det vel være i orden? Men ser ut som at alt annet er likt som hos deg så skjønner ikke hva som er galt.

Lenke til kommentar
Forstår ikke helt dette jeg... :(

7239358[/snapback]

Trygveaa, da vet jeg faktisk ikke.

7240168[/snapback]

Ok, dumt jeg ikke fikk fikset det. Jeg får ny ISP og data snart (mellom et par måneder og et halvt år), så da kan jeg prøve igjen.

7243582[/snapback]

 

Jeg har også hatt det problemet i serverlist, men når jeg skriver connet xxx.xxx.xxx.xxx så kommer jeg inn. Er litt rart det der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan stemme, men hvsi du åpner alle porter som finns, så åpner du porter for eventuelle virus som sitter på maskina di. F.eks. åpner du e-postporten, og du har et virus på maskina som sender fult av virus, men du skal ikke åpne alle. Kune 27015 eller 27016 elns.

evt. andre porter til andre programmer.

 

Men det er jo nesten en selvfølge å ha Brannmur på maskina hvis du har bredbånd da.

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Det kan stemme, men hvsi du åpner alle porter som finns, så åpner du porter for eventuelle virus som sitter på maskina di. F.eks. åpner du e-postporten, og du har et virus på maskina som sender fult av virus, men du skal ikke åpne alle. Kune 27015 eller 27016 elns.

evt. andre porter til andre programmer.

 

Men det er jo nesten en selvfølge å ha Brannmur på maskina hvis du har bredbånd da.

7396158[/snapback]

 

 

så det er ikke noe risiko å åpne 27015 porten på ruteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...