Gå til innhold

Hvordan lage server i CS: Source og 1.6?

Anbefalte innlegg

Vel, alt fikset :p

slik:

for å laste ned brukte jeg hldsupdatetool som du finner på steampowered her:

http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.exe (direktelink).

Så installerte jeg den i C:\Valve, slik at filen ble liggende i C:\Valve\HLServer\

Så kjørte jeg denne for å laste ned det serveren trengte (til CZ, bytt ut czero med cstrike om du vil ha counterstrike 1.6):

C:\Valve\HLServer\hldsupdatetool -command update -game czero C:\Valve\HLServer

Så åpner man hlds.exe som man finner i C:\Valve\HLServer (er der først etter nedlasting). Så åpner du du den og setter instillinger.

For at andre skulle få tilgang logget jeg på ruteren (192.168.1.1 hos meg), gikk på virtual server, la til en TCP med port 27015 og min LOKALE IP som server.

Så joinet jeg min egen server ved å starte spillet, gå på favourites, trykke på add server, skrive inn lokal IP:27015 eller finne den op internettmenyen. Andre kan ikke finne min server på menyen, men de vleger bare "friends" og "join" på serveren jeg er på, så kommer de inn.

:thumbup::thumbup:

Jeg sliter desverre med at etter 15.min spilling blir alle kastet av serveren, men kommentaren at vi ikke eier spillet :ermm: Noe vi gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, alt fikset :p

slik:

for å laste ned brukte jeg hldsupdatetool som du finner på steampowered her:

http://www.steampowered.com/download/hldsupdatetool.exe (direktelink).

Så installerte jeg den i C:\Valve, slik at filen ble liggende i C:\Valve\HLServer\

Så kjørte jeg denne for å laste ned det serveren trengte (til CZ, bytt ut czero med cstrike om du vil ha counterstrike 1.6):

C:\Valve\HLServer\hldsupdatetool -command update -game czero C:\Valve\HLServer

Så åpner man hlds.exe som man finner i C:\Valve\HLServer (er der først etter nedlasting). Så åpner du du den og setter instillinger.

For at andre skulle få tilgang logget jeg på ruteren (192.168.1.1 hos meg), gikk på virtual server, la til en TCP med port 27015 og min LOKALE IP som server.

Så joinet jeg min egen server ved å starte spillet, gå på favourites, trykke på add server, skrive inn lokal IP:27015 eller finne den op internettmenyen. Andre kan ikke finne min server på menyen, men de vleger bare "friends" og "join" på serveren jeg er på, så kommer de inn.

:thumbup:  :thumbup:

Jeg sliter desverre med at etter 15.min spilling blir alle kastet av serveren, men kommentaren at vi ikke eier spillet  :ermm:  Noe vi gjør.

6979255[/snapback]

om du vil ha source skriver du bare Counter-strike souce i stede for cstrike eller cz f.eks.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg prøvde dette, men når jeg trykker start server, og det neste viduet kommer opp, så er server navnet skiftet til Half-Life og RCON passordet er blankt. Har dette noe å si?

Skal jeg åpne Counter-Strike og skrive inn IP'en for å gå inn på serveren selv? Jeg prøvde det. Når jeg skrev det eksterne IP'en fant den ikke noen server. Når jeg skrev den interne fant jeg serveren, men fikk opp denne feilmeldingen:

You have been disconnected from the server.

Reason: Error verifying STEAM UserID Ticket(server was unable to contact the authtenticvation server).

Hva kan jeg gjøre for å fikse det? Jeg har ikke fått noen andre til å prøve serveren.

edit: Jeg fikk fikset problemet med UserID ved å følge denne siden. Kom faktisk inn på serveren min, men er ikke sikker på om det funker helt, siden jeg ikke har fått noen utenfor nettverket mitt til å prøve. Tror kanskje jeg har et portproblem. Thomson Speedtouch 510en min er veldig vanskelig med porter.

edit2: Hvor god opplastingshastighet bør man ha for å kjøre server? (Regner med at det er opplastingen som teller)

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Gå hit: http://webskolen.com/ip.php og se hva din eksterne IP er.

Du kan legge den til manuelt i favorites, men kanhende du må ha :27015 bak.

Om det ikke virker, gå på "internet" tabben, fjern alle kriterier slik at du får alle serverne og sjekk om du finner din der. Sorter enten etter navn eller ping.

Om du finner den der, kan du joine, eller legge den til i favoritter.

Om du joiner din egen server gjennom lokal IP har ingenting å si, bortsett fra at du ikke får testet den utenifra, litt lavere ping, og at det ikke virker for kamerater å joine deg gjennom "friends" tabben, for de vil da prøve å koble seg opp mot for eksempel 192.168.1.104, som er en lokal IP på deres nettverk.

Du kan bare dobbelklikke på server og rcon passordet og sette nye instillinger der mens serveren kjører.

Lenke til kommentar
Gå hit: http://webskolen.com/ip.php og se hva din eksterne IP er.

Du kan legge den til manuelt i favorites, men kanhende du må ha :27015 bak.

Om det ikke virker, gå på "internet" tabben, fjern alle kriterier slik at du får alle serverne og sjekk om du finner din der. Sorter enten etter navn eller ping.

Om du finner den der, kan du joine, eller legge den til i favoritter.

Vet det, men det er det som ikke går. Jeg finner ikke serveren. Tror det er fordi jeg ikke har fått åpnet porter skikkelig. Får det ikke til, har fulgt portforward.com sin guide, men det virker ikke.

Om du joiner din egen server gjennom lokal IP har ingenting å si, bortsett fra at du ikke får testet den utenifra, litt lavere ping, og at det ikke virker for kamerater å joine deg gjennom "friends" tabben, for de vil da prøve å koble seg opp mot for eksempel 192.168.1.104, som er en lokal IP på deres nettverk.

Så hvis jeg kobler til min egen server på samme PC med ekstern IP så blir det som at jeg kobler til fra en PC utenfor nettverket?

Du kan bare dobbelklikke på server og rcon passordet og sette nye instillinger der mens serveren kjører.

Fant ut det, men det endrer seg etter en liten stund til det jeg satte først, så da trenger jeg vel ikke det.

Og et spøsrmål til, hvor god opplastingshastighet bør man ha for å kjøre en server? (Regner med at det er opplastingen som teller)

edit: Skjønner ikke dette. Porten jeg har åpnet virker i DC++, men ikke i dedicated server.

Forresten, er ikke sikker på om den virker i DC++ allikevel, men det står OPEN på porttest på grc.com. Det gjør det ikke når jeg kjører serveren.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Har prøvd den mange ganger og får alltid Error. Jeg har gjort akkuratt det som står på portforward.com så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke virker. Får Azureus til å virke, det virker som at den åpner portene selv, men når jeg prøver med samme porten i serveren etter at jeg har avsluttet Azureus virker det ikke.

Lenke til kommentar

Har prøvd litt mer å sette opp en server, men får det ikke til. Hvis jeg legger til serveren med intern IP virker det, men med ekstern IP står det <not responding>. Hva kan være galt?

Jeg har trodd det er et portproblem, men den samme porten funker bra hvis jeg prøver den i DC++ (kjører de ikke samtidig). Da er vel porten i orden da? Jeg har testet porten og når jeg kjører DC++ står det at den er åpen, men når jeg kjører serveren står det "stealth".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...