Madeo Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 6259242[/snapback] For å bridge modemet må du være kobla dirrekte til modemet, når du har bridga er det bare å koble tilbake. 6259332[/snapback] ja men har en "spillpce" med trådløst, og en dårligere en ve dmodemet. kan jeg koble den dårlige til modemet og bridge? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) 6259242[/snapback] For å bridge modemet må du være kobla dirrekte til modemet, når du har bridga er det bare å koble tilbake. 6259332[/snapback] ja men har en "spillpce" med trådløst, og en dårligere en ve dmodemet. kan jeg koble den dårlige til modemet og bridge? 6259354[/snapback] Samme hvilken pc du bruker. Bare pc'en du skal bridge modemet med er kobla dirrekte til modemet. Endret 7. juni 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Robbs Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Vel, Jeg når jeg lager server. Og vil at andre som ikke er i samme netverk skal joine. må jeg skrive i Consol: Sv_lan 0 Da kan jeg ikke gi IP. Men de er nødt til å finne serveren over internet. Hvis du da lager et map som nesten ingen veit hvem er. Finner de den lett. Så bytter du når de har kommet inn. hvis du vil. Veit ikke jeg. Kanskje dette er en noob måte. Men så er jo jeg noob Lenke til kommentar
BorN Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) ---- Æsj, dobbelpost. Se neste post. ---- Endret 23. juni 2006 av BorN Lenke til kommentar
BorN Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Vel, Jeg når jeg lager server. Og vil at andre som ikke er i samme netverk skal joine. må jeg skrive i Consol: Sv_lan 0 Da kan jeg ikke gi IP. Men de er nødt til å finne serveren over internet. Hvis du da lager et map som nesten ingen veit hvem er. Finner de den lett. Så bytter du når de har kommet inn. hvis du vil. Veit ikke jeg. Kanskje dette er en noob måte. Men så er jo jeg noob 6318070[/snapback] Gå inn her eller her for å få vite din offisielle, online IP-addresse. Deretter legger du til kolon ( : ) fulgt av porten du bruker ( f.eks 27015 eller 1337 ) eks: Din offisielle IP er: 85.234.84.150 Porten du bruker er 27015 Da blir server-IPen 85.167.74.149:27015 Tror dette virker. Virket en gang med meg, i alle fall. Edit: Lagt til Quote. Lenke til kommentar
simzERK Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Dette var da en fin guide:P Lenke til kommentar
zinx Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg har et problem med å sette opp server på cs source. jeg gjorde akkuratt det som stod, men jeg fikk opp at ip adressen min var : 10.0.0.3:27015 jeg får serveren opp på lan på css men ikke på ineternett. håper på at det er noen som kan hjelpe meg med å å serveren min på internett Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg har et problem i Dedicated Server; 1.6 ... Jeg har skrevet rcon pw, og går innpå serveren... Jeg har installert amxmodx, for dere som lurer. Da jeg skriver pw, f.eks: rcon_password zenco ... Når jeg da skal f.eks stille gravity eller eventuelt kicke, står det følgende (sånn ca.) : "You have no access to that command couse you are not server operator" Så skrev jeg "rcon_password is zenco", og da stod det at rcon pw is wrong. Men det er rett... Hvorfor funker det ikke? Må jeg adde meg selv som administrator på en eller annen måte, eller? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg har et problem med å sette opp server på cs source.jeg gjorde akkuratt det som stod, men jeg fikk opp at ip adressen min var : 10.0.0.3:27015 jeg får serveren opp på lan på css men ikke på ineternett. håper på at det er noen som kan hjelpe meg med å å serveren min på internett 6410333[/snapback] ehm...FOr å komme inn på server ekstern må de ha den eksterne ipen din. Den kan du finne her: www.ipadresse.no Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Prøvde og sette opp en dedicated server i sted, ene kompisen min fant den med en gang han søkte etter den (satte opp de_storm) Men han andre kompisen min finner den ikke... Hvilken ipadresse skal jeg sende til han? den som står i den dedicated ruta eller den på www.ipadresse.no? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Prøvde og sette opp en dedicated server i sted, ene kompisen min fant den med en gang han søkte etter den (satte opp de_storm) Men han andre kompisen min finner den ikke... Hvilken ipadresse skal jeg sende til han? den som står i den dedicated ruta eller den på www.ipadresse.no? 6423561[/snapback] Den som er i dedicated ruta den skal gies til etv. de som er på lan. (samme nettverk som deg). DEn som er på www.ipadresse.no er den som skal gies til klienter som er utenenfor nettverket ditt. Men du kan godt bare lær deg til å bruke den som er på www.ipadresse.no siden du også kan bruke den på ditt nettverk. Lenke til kommentar
zinx Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Problemet mitt er at serveren går automatisk på local ip:10.0.0.3:27015...... Og den egentlig skulle vert internett ipen:S som er 80.203 osv. vet ikke hvordan man får den til å connecte seg på internett ipen. Har hørt noe om å åpne portene på rutern min, men der står jeg litt fast for å gå inn på ruteren har jeg ikke vert borti før... kunne trengt litt hjelp her ja Lenke til kommentar
mariuz1991 Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 kossen kan eg snakka som en admin...eks admin:hallo 5896155[/snapback] Jeg bruker å skrive i console: Say: Hallo! 5897380[/snapback] da blir jo nett som om du trykker på Y og skriver 5897866[/snapback] Du må jo skrive rcon foran da-__- Lenke til kommentar
Mixmix Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 ehh...jeg har et problem..jeg har en linksys ruter..ikke akurat som 3com... Lenke til kommentar
wonder Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 hvordan lager man en server som ikke er dedicatet? jeg trenger svar fort.. [email protected].. kan noen sende noen tips om og lage serv der? vær så snill?.. jeg trenger mye tips!! Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) 1. Last ned HLDSUpdateTool her: http://storefront.steampowered.com/downloa...supdatetool.exe 2. Åpne fila og installer det i C:\HLDS\ eller default dir (I dette eksempelet vil jeg bruke C:\HLDS\). Fortsett installasjonen og velg "Europe" og Finish. 3. Åpne command prompt (cmd.exe). Så kjør følgende programmer. c:\> cd \hlds c:\hlds> hldsupdatetool -command update -game "Counter-Strike Source" -dir . Dette vil da laste ned filene du trenger for å kjøre en SourceDS. Hvis du allerede har filene lastet ned via Steam (istedet for HLDSUpdateTool) kan du pakke dem opp fra .GCF filene i SteamApps mappa di. Bruk GCFScape til dette. Du kan lese mer om denne fremgangsmåten her. Du må da kjøre HLDSUpdateTool etterpå for å verifisere filene du har pakket opp. Er du usikker så ikke bruk denne metoden. 4. Når HLDSUpdateTool er ferdig uten feilmeldinger kan du opprette en server.cfg fil som inneholder konfigurasjonen av serveren (alle cvars). Dette er beskrevet mange steder men minimumskravet er at du har med dette: hostname Server beskrivelse sv_lan 0 sv_password serverpassord rcon_password rconpassord server.cfg skal plasseres i c:\hlds\cstrike\cfg\ mappa. Du kan nå endre hvilke maps som du vil at serveren skal veksle mellom. Åpne c:\hlds\cstrike\maprotation.txt og endre lista her. Et map på hver linje (uten .bsp eller mappe). 5. Nå er det tid for å opprette en snarvei på skrivebordet for å starte serveren. Dra srcds.exe fra c:\hlds mappa over til skrivebordet mens du holder inne Alt tasten for å lage en snarvei. Høyreklikk så den nye snarveien og velg egenskaper (eng: properties). Nå skal du endre programbanen. Legg til dette: -console -tickrate 100 -port 27016 +map de_dust La +map de_dust være slik at serveren starter opp med et map. Ellers må du skrive map <mapnavn> i serverkonsollen for å starte opp serveren. Du bytter map med changelevel. Du kan såklart endre porten som brukes og tickrate om du må. For å kontrollere serveren mens du spiller på en annen maskin så bruker du RCON. Les min RCON guide. Endret 20. august 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 har noen en måte og åpne router + bridge modem når man har bluecom- internett. takker for alle svar. mvh. magnus Lenke til kommentar
Julenissen2K6 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Når jeg skriver 192.168.1.1 i nettleseren min kommer det ingenting. Hva er galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå