Talker Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvordan kan jeg finne den eksterne ip'en linux boksen min har på internett? (Har bare kommandolinje) Skulle hatt den i annleding av noe server testing. Er ny med linux Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 http://www.whatsmyip.org Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Kan du vise meg hvordan da? Kjører bare konsoll jeg.. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Å faen, glemte å lese det Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Hehehe... Noen andre da? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 ifconfig, eller /sbin/ifconfig dersom du ikke er root. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 ifconfig funker ikke hvis han er bak en DHCP tjener på lokalnettet. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det spørsmålet har ingen verdens ting med Linux å gjøre. Man sjekker IPadresse ved å skrive ifconfig i et konsoll, punktum. Sitter man bak en router må man enten sjekke i routerconfigen (RT*M), eller som nevnt her; gå til en side som leser IPen din. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Bruk lynx / links som er en tekst-basert webleser lynx www.whatismyip.com Men, er serveren på samme nett som deg? Da kan du jo bare sjekke whatismyip.com på den pcen du er på nå.. Endret 7. april 2006 av BeFs Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 noe slikt: wget -q -O - www.whatismyip.com | egrep -o "Your IP Is [0-9.]*" Lenke til kommentar
Talker Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Bruk lynx / links som er en tekst-basert webleser lynx www.whatismyip.com Men, er serveren på samme nett som deg? Da kan du jo bare sjekke whatismyip.com på den pcen du er på nå.. 5883237[/snapback] Ja den er faktisk det. Men da blir jo ting straks enklere.. Takker for alle de andre tipsene da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå