Gå til innhold

Partibarometer for april 2006

Om det hadde vært valg idag, hvilket parti ville fått din stemme?  

134 stemmer

1. 1. Om det hadde vært valg idag, hvilket parti ville fått din stemme?

• Demokratene
      0
    • Det Liberale Folkeparti
      14
    • Fremskrittspartiet
      29
    • Høyre
      15
    • Kristelig Folkeparti
      3
    • Kystpartiet
      1
    • Pensjonistpartiet
      1
    • Rød Valgallianse
      11
    • Senterpartiet
      2
    • Sosialistisk Venstreparti
      11
    • Venstre
      7
    • Norges Kommunistiske Parti
      2
    • Det Norske Arbeiderparti
      22
    • Blankt
      4
    • Ville ikke stemt
      12

Anbefalte innlegg

Det er interessant hvordan et mikroparti som DLF er overrepresentert på internettfora. Fikk vel i overkanten av 200 stemmer ved Stortingsvalget, men har her mer enn SV og like mye som Høyre.

Stemte på SV.

5886749[/snapback]

DLF vil nok ikke stige noe særlig vist det kommer for eksempel 200 stemmer til på denne pollen, det er bare den lille DLF gjengen her på forumet som har avlagt stemmene sine.

5887008[/snapback]

Eller at DLF kun stilte til valg i 2 fylker. Hadde DLF stilt på landsbasis hadde de nok fått flere stemmer.

5887186[/snapback]

Sant nok, men du må vel inrømme at DLF er mer representert her på forumet enn på landsbasis, mye på grunn av deg og pelsJakob.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare minner om..:

Neste som kommer med politiske slengspark, starter debatter eller snakker om ANDRE partier enn det ene de sier de stemmer på vil få advarsel + 24 timers utestengelse.

Kun si hvilket parti du stemmer på - og hvorfor.

5883699[/snapback]

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
For min egen del valgte jeg blankt.

5885485[/snapback]

Hvorfor, om jeg får spørre deg?

Slik jeg ser det vil jeg alltid helle mer mot én side eller midten, og dermed vise min støtte til en side selv om jeg ikke liker hvert enkelt parti så godt. Særlig dersom man er politisk bevisst, er det vel slik.

Lenke til kommentar
For min egen del valgte jeg blankt.

5885485[/snapback]

Hvorfor, om jeg får spørre deg?

Slik jeg ser det vil jeg alltid helle mer mot én side eller midten, og dermed vise min støtte til en side selv om jeg ikke liker hvert enkelt parti så godt. Særlig dersom man er politisk bevisst, er det vel slik.

5887470[/snapback]

Vil ikke gi min stemme til noen jeg ikke har tillit til. Jeg anser det som viktig å stemme, men det er ingen automatikk i at jeg må gi noen av de som stiller min stemme. Til det verdsetter jeg den for høyt.

Er det jevnt mellom blokkene vil jeg nok kunne gi min stemme for å bidra til at det minst likte alternativet ikke vinner.

Lenke til kommentar
Venstremann her.

5887013[/snapback]

Samme her. Fornuftig og balansert blanding av sosialistisk og liberalistisk politikk. :)

Høyre - Ja til frihet til enkeltmennesket, men samtidig ta vare på de som trenger det.

5888086[/snapback]

Øyh! Det er jo Venstre's politikk! :p

Jaja, Høyre har jo forandret litt kurs i det siste. Overasker meg egentlig ikke om Venstre blir en del av Høyre innen x-antall år.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
DLF? Hvor plasserer jeg dem på "linja"? Ved Høyre og FrP?

DLF ønsker i prinsippet å skille stat og økonomi, dvs. å innføre laissez-faire-kapitalisme. De ønsker en mini-stat hvis oppgaver vil være å drive rettsvesen, militærvesen og politivesen, en såkalt nattvekterstat.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Det er jo to grupper som er sterkt representert her, nerder og gutter i tenårene, to grupper hvor DLF stiller sterkt. Litt artig er det dog at DLF har omtrent seks ganger så mange stemmer her som de pleier å få på tilsvarende "tester" på et stort forum som VGD.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg ville ha stemt RV, men er bare 15...

5882727[/snapback]

Second, men vi stemmer RV ved neste valg, sant? ;)

Dotten, du kunne ikke brydd deg med å sortere dem høyre mot venstre slik at det er lettere å se hvilken side som stikker av med "serieren"? :p

Det Liberale Folkeparti hadde et klingende godt navn, men har aldri hørt om dem. Må ta en titt på politikken deres før valget. :)

Lenke til kommentar

Stemmer ap som alltid. De fører den mest ansvarlige poltikken, iallefall hvis en bruker DLF til sammenligningsgrunnlag.

Bare nevne noen gode sider ved ap:

De er ikke rasistiske

De vil ikke bygge ned velferdsstaten og ødelegge for de svakeste i samfunnet.

De vil ikke føre en uansvarlig finanspolitikk som fører til inflasjon, sterke svingninger i økonomien som gjør det vanskeligere å planlegge og som skaper usikkerhet etc..

De vil ikke ta en radikal ny kurs for norges styresett, men de vil fortsette sin gode og sosiale politikk som har bygd dette landet opp siden krigen og som har gjort det til verdens beste land å bo i følge fn eller noen.

De vil ikke fjerne u-hjelpen som livnærer og gir sultende barn i afrika ett minimum av levestand.

kunne fortsatt her, men vil ikke at debatten skal skli ut..

Lenke til kommentar
Jeg ville ha stemt RV, men er bare 15...

5882727[/snapback]

Second, men vi stemmer RV ved neste valg, sant? ;)

Dotten, du kunne ikke brydd deg med å sortere dem høyre mot venstre slik at det er lettere å se hvilken side som stikker av med "serieren"? :p

Det Liberale Folkeparti hadde et klingende godt navn, men har aldri hørt om dem. Må ta en titt på politikken deres før valget. :)

5890833[/snapback]

Vist du er så rød kan du egentlig utelukke DLF, de er laangt unna din politikk vist du er RVer :)

Lenke til kommentar

2 innlegg fjernet.

Man kan si hva man stemmer og hvorfor. Man kan også diskutere fordelingen i testen og spekulere i hvorfor tendensene er som de er (til en viss grense). Ønsker man diskusjon utover dette opprett en ny tråd. Forutsetter et visst krav til saklighet. Trolling vil som altid ikke bli godt mottatt.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Det er jo to grupper som er sterkt representert her, nerder og gutter i tenårene, to grupper hvor DLF stiller sterkt. Litt artig er det dog at DLF har omtrent seks ganger så mange stemmer her som de pleier å få på tilsvarende "tester" på et stort forum som VGD.

5890813[/snapback]

Det er vel som du nevner grunnet den sterke representasjonen av menn, og da spesielt ungdom. Nå er nå hverken VGD, som er norges største forum, ei heller dette forumet, som visntok er norges nest største, representativt for folk flest. Men på internett har jeg inntrykk av at tendensene er at et parti som FRP får større oppslutning enn det man ser til valg.

Lenke til kommentar

5890813[/snapback]

Det er vel som du nevner grunnet den sterke representasjonen av menn, og da spesielt ungdom. Nå er nå hverken VGD, som er norges største forum, ei heller dette forumet, som visntok er norges nest største, representativt for folk flest. Men på internett har jeg inntrykk av at tendensene er at et parti som FRP får større oppslutning enn det man ser til valg.

5892168[/snapback]

Meningspollen hittil viser et FrP langt under det siste meningsmålinger sier. Hva kan årsaken til dette være?

- Diskusjon.no er overraskende nok ikke oversvømt av FrP'ere?

- DLF tar, som dere er inne på, mange av stemmene fra FrP?

- Muligheten for å "stemme" blankt eller ikke stemme forrykker statistikken?

Jeg tror det er litt av alt. ;). VGDiskuter styrer jeg unna, der er det mye rart som lusker rundt.. :roll: Meningsmålingene på Nettavisen pleier å være de artigste, FrP får alltid en vanvittig oppslutning. :thumbup: Men nok OT, sorry. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...