Gå til innhold

Invision Power Board 3.0.0 (updated 9.4.2008)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvis jeg hadde skrevet denne posten før noen andre hadde postet siden min siste post, hadde den smeltet sammen automatisk.

6073656[/snapback]

Jepp det er genialt :) Hindrer dobbelposting, og enda bedre, stopper de personene som liker å poste 5 innlegg etterhverandre, for å svare på 5 forskjellige innlegg.

Lenke til kommentar
Men 2.1.* så quoter den bare den siste skrevet innlegget i en stor tråd. Så man slipper å da ENORME trådene med unødvendig quotes..

6073631[/snapback]

Er ikke et større problem at brukerene selv redigerer bort quotene på siden. Det er ikke vanskelig og står godt forklart i nettikette.

Lenke til kommentar
Selvføgelig, men hvis så skulle skje ved glemsel eller purr faen. Så har man noe som hindrer det.

Og refere til nettetikketen er ikke til stor hjelp. Når man ser mange som bryter den hver dag :p

6075498[/snapback]

Så hvorfor ikke rapportere de da? Du hjelper selv til å få forumet et bedre sted ved å bruke rapporteringsknappen jo.

Lenke til kommentar

Jeg bruker flittig rapport knappen, men hjelper er ikke der på 5 sec. Men det hjelper å lese en tråd uten de ENORME quote postene der hvor noen bare svarer "Jepp!" eller noe..

Så ved bruk av en slik funktion, så ville det hjulpen mange..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Kunne godt tenkt at dev teamet hos Hardware Online AS hadde gitt koden til "Mine Innlegg" til Invision Power, da dette er en funksjon jeg savner på andre Invision Power Board forumer.

Birger :)

6438466[/snapback]

Det er egentlig ikke en spesielt avansert kode. Det eneste den gjør er å bruke søkemotoren til å finne tråder som bruker X har svart i.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg støtter Nordoleum igjen. Jeg syns at mange av funksjonene som kom i IPB 2.1 og nå IPB 2.2 bør være på dette forumet. Jeg deler deres syn om at det muligens er enkelte funksjoner som ikke er nyttige eller relevante for dette forumet, men det går det sikkert an å få bort. Jeg syns også det virker som om IPB 2.2 hadde noen løsninger som kanskje kan gjøre det lettere for dere å minske hvor mye ytelse IPB krever.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Internal Improvements

A lot of internal improvements have been implemented to help performance. Profiling has been done on many errors of the board as well to outline bottlenecks and focus efforts on the areas that need it most. Some highlights:

1. A caching class system has been installed. eaccelerator, disk caching, turck mmcache, and memcache are directly supported. Other caching engines can be used, however many do not have API's allowing IPB to take further advantage of them over their default behavior.

2. The main calendar display has been reduced from 12 queries to 6 queries (general)

3. Most of the E_NOTICE errors have been eliminated, causing many less (hidden) calls to the IPB error handler function

4. IPB has been tested for XHTML validity and the default skin with default content passes the XHTML validator at W3C.org.

5. The messenger section now does not load the UserCP skin, language, and library file (reducing memory usage and processing time). This should eliminate problems users with memory limits occasionally hit with the messenger function.

6. Unused SQL columns removed

7. Duplicate group calendar permission settings removed

8. MySQLi driver support (automatically detected and selected) as well as MySQL5 support

9. The ACP now operates completely independent of the board skin - this means if your board skin has a failure, you can still access the ACP to revert to a working skin, or to recache the board skin

10. Member signatures only parsed once per page load in a topic now

Jeg er så gal av alle problemene med databasene, serverne nå, at jeg seriøst vurderer å opprette et sponselag med brukere, jeg tror dere trenger å ha noen ekstra servere, jeg har riktignok ikke peiling på dette, men jeg tror dere kommer til å slite lenge med ytelsesproblemer hvis dere ikke skaffer nye servere, og vil ikke dere, vil vi brukere. På den måten kan dere også ha mer ytelse å gå på så dere kan oppgradere til IPB 2.2 eller 2.1. (om jeg har fortstått dette med servere og ytelse rett)

Selvfølgelig har dere gjort en stor jobb for ikke lange tiden siden, og jeg skjønner at dere vil synes det er dumt å "kaste" bort mye tidligere arbeid. Men dere har da gjort en stor oppgradering og da kan dere vel klare to mindre mye raskere? Dere vil kjenne til en del dere vil måtte gjøre, dere vet hvordan dere skal løse de og de problemene so on.

Jeg forstår også godt at dere velger å prioritere ytelsesproblemer, men dere holder jo på kontinuerlig med ytelsesproblemer uantsett. Jeg er derimot ikke av den mening at dere må oppgradere innen en dag, en uke, en måned. Av meg kan dere få et år, minst på å gjøre jobben og brukere er jo mer enn villige til å hjelpe dere med testingen, så lenge dere er flinkere til å gi tilbakemeldinger under en eventuell ny testperiode enn dere var forrige gang.

Fant en ting som skal være i 2.2 som har vært etterlyst og ER etterlyst på forumet per i dag.

Auto resizing of large linked images

Posted images are automatically resized on-the-fly if they are larger than the available screen width of the browser. Clicking the image displays it full size in a pop-up window. Each reduced image has information above stating how much reduction has taken place and the dimensions of the original image.

Jeg ser forøvrig at det ikke lenger er mulig å skaffe seg livstidslisens og at man minst må betale en ny sum hver sjette måned, dette er meget synd syns jeg. Dette vil dog ikke gå utover dere i hw.no da dere allerede har livstidslisensen og dere ikke vil merke noen av forandringene. Men jeg som alltid har hatt lyst til å skaffe meg IPB selv var dette synd. =(

Jeg ser også at første betatestingversjon kommer 22. September.

Jeg vet svarten ikke hvor mye logisk, nyttig og relevant jeg har skrevet nå, men det får gå, jeg har det travelt.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
En WYSIWYG editor er et must.

5883415[/snapback]

Hvorfor det egentlig?

Skal vi ikke bare skrive svarte bokstaver på omtrent hvit bakgrunn da?

Men 2.1.* så quoter den bare den siste skrevet innlegget i en stor tråd. Så man slipper å da ENORME trådene med unødvendig quotes..

6073631[/snapback]

Kan være greit å få med de 2 siste quotingene da, hender det trengs.

Lenke til kommentar
En WYSIWYG editor er et must.

5883415[/snapback]

Hvorfor det egentlig?

Skal vi ikke bare skrive svarte bokstaver på omtrent hvit bakgrunn da?

6073631[/snapback]

Kan være greit å få med de 2 siste quotingene da, hender det trengs.

6911087[/snapback]

En WYSIWYG-editor er et must. For eksempel er det en del brukere inklusive meg selv som lager enkelte tråder og må holde styr på dem. Ta for eksempel avatartråden. Det kan bli veldig mange linker etterhvert og det kan være kjekt å holde styr på alt sammen. Det ville blitt lettere med en WYSIWYG-editor og jeg har mang en gang tenkt at dette er noe forumet burde hatt. Dotten er for eksempel en bruker jeg tror kunne hatt god nytte av en slik. Det kan rett og slett bli for mye linker og holde styr på etterhvert etc. Du vil sørge for at enkelte ting holder seg på samme linje. Men en annen ting jeg etterlyser vel så mye er å kunne legge inn en kommentar kun jeg, moderatorer og administratorer kan lese. Som i en html-kode. På den måten kan man også holde enklere oversikt.

Ditt pkt nr 2er jeg enig i, men jeg er sikker på at det er en måte å unngå det på =)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Da er versjon 2.2 av IP.Board lansert. Den beste releases hittil..

7453359[/snapback]

Tror jeg skal utføre en testoppgradering av den versjonen å se hvordan ting ser ut nå. Dog ikke verst at de endelig har innført de cacheendringene vi ba om så kansje ting har kommet seg noe.

Lenke til kommentar

Det er fint Ueland. Cacheendringene tror jeg at jeg har opplyst om tidligere, men den gang kom det likevel ikke noe halleluja fra deg :p

Jeg regner ikke med at det vil ta dere kort tid å eventuelt bestemme dere og at det vil ta ytterligere lengre tid å eventuelt få en oppgradering på plass, men det at dere titter på saken ser jeg på som positivt.

Lenke til kommentar

Dere har jo allerede deres egen side hvor rapporteringene havner, er ikke den god nok? Jeg har faktisk selv kastet et raskt blikk på det dere bruker en gang, og det ser da helt greit ut. (I anledning et Lan, hvor jeg hilste på en moderator)

Ser nå at det ser ut som det blir mye bedre for dere moderatorer med det systemet, om det blir det, er det jo bra.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...