TargA3k Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Heisann! Da jeg kom hjem igår fra skolen funka ikke internettet på pcen min, men den lokale tilkoblingen funker. Jeg har selvfølgelig prøvd å stappe inn og ut nettverkskabelen , restarta routeren osv (denne pcen er på samme routeren..) Jeg har også prøvd meg med sikkermodus med nettverk men det virka heller ikke:( Noen som har en ide på hva som kan være galt? mvh TargA Endret 7. april 2006 av TargA3k Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Kva internettforbindelse har du? Er det andre maskiner i huset som fungerer? Lyser lysene på ruteren\modemet som normalt? Lenke til kommentar
TargA3k Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Kva internettforbindelse har du? Er det andre maskiner i huset som fungerer? Lyser lysene på ruteren\modemet som normalt? 5882647[/snapback] Jeg har nextgentel 6mbit/1mbit elns Alle andre maskiner i huset fungerer som normalt og lysene på ruteren lyser som bare det. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Har du prøvdd å reparert tilkoblinga di? Nettverkstilkoblinger>Høyreklikk på tilkoblinga>Reparer Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Har du prøvdd å reparert tilkoblinga di? Nettverkstilkoblinger>Høyreklikk på tilkoblinga>Reparer 5882675[/snapback] Prøv! Det hjelper ofte ved sånne små problemer! Lenke til kommentar
TargA3k Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 ja jeg har prøvd å reparere tilkoblingen uten hell Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Sjekk om tilkoblingen er "manuelt konfigurert"... I så fall, sett alle TCP/IP instillingene til auto Lenke til kommentar
TargA3k Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Det står på automatisk Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Gå på www.download.com å søk på "internetz" så kan du laste ned internett der.. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det hadde ikke vært dumt å bare testa med en annen nettverks kabel til routeren da? Siden alle andre maskiner, router fungerer. Du kan jo teste om du har nettverk med de andre maskinene; gå startmeny --> kjør --> cmd --> net view Lenke til kommentar
roffan Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 ey...vi har samme internett Bare prøv å "innstalere" internetten på nytt;) Lenke til kommentar
TargA3k Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 hvordan innstalerer man internettet på nytt? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Det du kan prøve er å se om du har fått tildelt en ip fra modemet/routern, men det har du sikkert. Windows tast+R>cmd>ipconfig evt. Windows tast+R>cmd>ipconfig /all Endret 7. april 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
TargA3k Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Jada, har prøvd ipconfig , får alt utenom standard gateway , kan dette være et problem ? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Har du prøvd å resette modem? Lenke til kommentar
TargA3k Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 ja det har jeg... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 nettverkskort integrert eller pci koble ut alle pcer til internet, kun din pc til internett, evt, ledning rett til ruter. hvis ikke, koble ut ruter og ta internet rett fra modemet som går til ruteren. undersøk om noen i familien konspirerer mot deg, du gjør ikke lekser etc. ta saken i egne hender, få tilgang til ruter, passord, last ned manual til ruter. via en annen pc. Lenke til kommentar
TargA3k Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 hm, kan være konspirasjons teorier herja, det står begrenset eller ingen tilgang i den boksen >_< Men jeg kan prøve det du har skrevet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå