Lefsus Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Hei jeg har en Sony Ericsonn K700i, har lenge hatt problemer med joysticken og nå er den helt umulig! Hadde mobilen til repp for en måned siden pga ødelagt anetenne og det gikk på garantien! Men så tenkte jeg skulle sende den inn idag og går ned og skal akkurat til og skrive under før jeg får vite at jeg må betale de 400 om den ikke går på garantien?? Hva **** er det for noe tull da? Valgte dermed og ikke sende den inn for og høre litt rundt. Kan de virkelig kreve det om jeg har en mobil jeg er missfornøyd med som ikke er brukelig? De var jo ikke helt sikre på om det gikk på garanti'en heller! Skal det gjøres? Mobilen min ser litt sliten ut! Det gjør den, kjøpte den i sommer, men noe av grunnen er jo fordi jeg har den i samme lomme som nøklene. Så jeg tok like så godt og kjøpte ny mob i dag nokia 6280 =) Men, hva ville dere gjort? Mvh Truls På forhånd takk for svar Endret 7. april 2006 av Lefsus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Tja, jeg ville levert den med forhåndskrav om at det ikke gjøres noe arbeid på mobiltelefonen (ei heller undersøkelse) før verkstedet avklarer om dette går på garanti. Lenke til kommentar
Merken Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Dette er helt vanlig prosedyre. Hvis reprasjonen ikke går på garanti så må du betale 290,- eks mva for å få telefonen tilbake i den stand den var. Du kan også velge at de kaster telefonen på verkstedet, da betaler du selvfølgelig ingenting. Eller du kan velge å få den reparert. En som jobber i butikken kan selvfølgelig ikke svare deg på stående fot om det vil være en garantisak eller ikke. En tekniker må først se på telefonen om det er noe fuktskade (noe som ikke synes utenpå telefonen) eller om det er noe støtskade. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Tja, jeg ville levert den med forhåndskrav om at det ikke gjøres noe arbeid på mobiltelefonen (ei heller undersøkelse) før verkstedet avklarer om dette går på garanti. 5882706[/snapback] Hvordan skal man finne ut om skaden går på garanti eller reklamasjonsrett dersom man ikke undersøker telefonen? Trådstarter: Dette er bare noe butikken og verkstedet gjør for å få sikret at de får dekket sine utgifter dersom det viser seg at du selv er skyld i skaden på produktet. Og de er i sin fulle rett til å gjøre det slik, så lenge de også reparerer telefonen for deg gratis dersom det ikke er din feil at joysticken er dårlig. Lever inn, signer på papirene, og så lenge du selv vet at du ikke har stått for ødeleggelsen så er det sjelden du må betale noe . Lenke til kommentar
Lefsus Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Ok, for jeg har ikke gjort noe annet en vanlig bruk! Hadde den i lommen brukt joysticken normalt! Men lissom! jeg vill jo se på det som en slitasje sak igjen da! Og da er det vell min skyld at den er slitt? Men den burde jo også tåle den slitasjen? :S edit: Lurer også på om det er en rask mulighet og få flyttet alt fra mobilen til pc eller annen mobil isteden for og sende en og en fil?=) Endret 7. april 2006 av Lefsus Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Joystickfeil på SE er en svært vanlig feil, og jeg regner det som svært sannsynlig at dette er en garanti/reklamasjonssak. Tror ikke du trenger å bekymre deg - så se poå det fra selgers synspunkt, de vil bare ha sikkerhet for å få dekket sine utgifter . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå