theDurkan Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Så nettop den koreanske filmen Attack the gas station for tredje gang nå, og den er like bra hver gang. Så også den japanske filmen Brother for noen dager siden, og begge imponerer. så det jeg da lurer på, er om noen har tips til lignenede koreanske eller japanske filmer i samme stil. For de som ikke er kjente med titlene: Attack the gas station. Denne filmen kan virkelig anbefales. Enormt morsomt film. Brother. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Du bør se Yesterday Skikkelig kul sci-fi/action. Kul stemning, og bra plot. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Oldboy er vanvittig bra. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 "Oldboy" er sinnsyk... Jeg likte "Seom" også. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Sympathy for Mr. Vengeance Infernal Affairs Denne er fra Hong Kong, men hey, why not. Flott film. Hard Boiled I luv John Woo. Battle Royale Gladvold \o/ Endret 9. april 2006 av Togo Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Koreanske godbiter: Oasis Peppermint Candy Sympathy for Mr. Vengeance Oldboy Sympathy for Lady Vengeance The Isle The Samaritan Girl 3 Iron Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 ichi the killer, sprø film Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Taegukgi hwinalrimyeo ( The Brotherhood of war ) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Versus er ganske fet. litt lavbudsjett, men er litt sjarm. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Battle Royale, den må du se ^^ Hvis du er en syk, syk person, kan du alltids, se Visitor Q, men den er ikke noe du tar sammen med dama, for å si det sånn Lenke til kommentar
walla Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 koreanske filmer du bør ta en titt på Kick The Moon My Sassy Girl Sex is Zero Arahan Too Beautiful To Lie Lenke til kommentar
Njål Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Vel, siden du likte Brother er det jo nærliggende å anbefale de andre filmene til den overmennesklig superproduktive Takeshi Kitano (Brother er i mine øyne blant de dårligere, Hana-bi/Fireworks kanskje den beste, Kikujirô no natsu/Kikujiro/Kikujiros sommer (1999 er også veldig bra). Andre nyere japanske jeg vil anbefale: Ping Pong (2002), Dare mo shiranai/Nobody Knows (2004), Cha no aji/The Taste of Tea (2004), mye av Shunji Iwai er svært bra, vil særlig fremheve Riri Shushu no subete/All About Lili Chou-Chou (2001) og Hana to Alice/Hana and Alice, Tasogare seibei/Twilight Samurai (2002). Takashi Miike er også å anbefale, jeg tror jeg vil si at Chûgoku no chôjin/The Bird People in China (1998) og Ôdishon/Audition (1999) i mine øyne er blant de beste å begynne med. Papillon's koreanske anbefalinger slutter jeg meg til, særlig Chang-dong Lee's filmer (og spesielt Oasis (2002), helt utrolig), ellers: Marathon (2005) (basert på en sann historie), Salinui chueok/Memories of Murder (2003) (basert på en sann historie, om jakten på den første kjente koreanske seriemorderen, og en helt utrolig film), Failan (2001) (med Min-sik Choi, og Cecilia Cheung), Janghwa, Hongryeon/A Tale of Two Sisters (2003), Jigureul jikyeora!/Save the Green Planet (2003), Gongdong gyeongbi guyeok JSA/J.S.A/Joint Security Area (2000) (av Chan-wook Park, mannen bak Sympathy for Mr/Lady Vengeance og Oldboy), Jopog manura/My Wife Is a Gangster (2001). Tror det får holde for nå. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Ja her var det mye fint ja. Får se hva som er mulig å få tak i butikkene. Norge er vel ikke akkurat så kjent for å ha så mange asiatiske filmer inne. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) "Memories of murder" for å nevne en generelt sett. Endret 10. april 2006 av Archangel Lenke til kommentar
Captain Charisma Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 (endret) Så nettop den koreanske filmen Attack the gas station for tredje gang nå, og den er like bra hver gang.Så også den japanske filmen Brother for noen dager siden, og begge imponerer. så det jeg da lurer på, er om noen har tips til lignenede koreanske eller japanske filmer i samme stil. For de som ikke er kjente med titlene: Attack the gas station. Denne filmen kan virkelig anbefales. Enormt morsomt film. Brother. 5882583[/snapback] Noe i samme sjanger. Litt kinesisk, thai, koreansk, japansk og vietnamesisk Mr Socrates Guns And Talks Kick The Moon My Boss, My Hero My Wife Is A Gangster Infernal Affairs Trilogy Friend A Bittersweet Life Election SPL Public Enemy Andre: The Foul King Once Upon A Time In High School Heat Team Crying Fist The Quiet Family Go Waterboys Nana Sad Movie Never To Late Seven Swords Shutter Nang Nak Spirits Welcome To Dongmakol: Denne anbefales på det sterkeste! Det var noen. Endret 10. april 2006 av Captain Charisma Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Chinese torture chamber er bare vanvittig morsom da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 "Azumi" hadde jeg sansen for Lenke til kommentar
Wlffrsether Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Versus er ganske fet. litt lavbudsjett, men er litt sjarm. 5895277[/snapback] Jeg stiller meg bak denne anbefalningen. Casshern anbefales også på det sterkeste. Noe av det råeste jeg har sett innen digital filmkunst. Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Kan anbefale The Returner og Natural City, meget bra filmer innen sci-fi sjangeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå