Gå til innhold

Sandisk og Toshiba forener krefter

Anbefalte innlegg

Mulig flash-disker vil gi en ny arkitektur om hvordan OS og spill bygges opp i fremtiden., men hensyn til skriving og lesing. Jeg vil påstå at RAM er mye mer holdbart enn det flash noengang vil bli i nærmeste 20 år, og fremtidige OS og spill vil ta sats på å legge *all* info i minne, som innen den tid sikkert er på 6 GiB på standard-systemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen ting lastes inn in-game, etter lastingen av banen.

og det er ikke hvor ofte de aksesserer harddisken (jeg tenker nå på overskriving)  det er ikke noe særlig problematisk med spill, men jeg vet folk som har fått seg en raptor, som har måttet selge den igjen, ikke fordi den støyer for mye hele tiden, men fordi at den støyet når den skrev til disken, og det gjorde den hvert andre sekund.

jeg har sjekket med hddmon, og det skrives/leses utrolig mye til disken, selv når du skulle tror at det ikke skulle skje.

5883941[/snapback]

Ja, det skrives endel til disk, men jeg tror ikke det blir et problem allikevel, de orker neppe å lansere flashdisker til markedet om de blir utslitt etter kort tid, som sagt, skrivestrategier, og minne som tåler stadig mer, gjør at jeg tror problemet blir lite. Og det med spill var mer en kommentar til om det er nødvendig å ha plass til spill på flashdisken.

AtW

Lenke til kommentar
Mulig flash-disker vil gi en ny arkitektur om hvordan OS og spill bygges opp i fremtiden., men hensyn til skriving og lesing. Jeg vil påstå at RAM er mye mer holdbart enn det flash noengang vil bli i nærmeste 20 år, og fremtidige OS og spill vil ta sats på å legge *all* info i minne, som innen den tid sikkert er på 6 GiB på standard-systemer.

5884236[/snapback]

Minne holder sikkert lengre enn flash (minne holder jo mer eller mindre evig). Flashdisker varer antakelig mer enn 5 år (eller kan du jo få tilbake på kjøpsloven), og det er nok for meg ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...