Gå til innhold

ustabiliteten eg aldri finner ut av

siDDis

Anbefalte innlegg

cpu load er aldri over 38 grader, mb temp 30 grader

ingenting overklokka...alt er default

eg har skifta OS

eg har testa ein anna minnebrikke, men fremdeles ustabilitet

prime95 finner feil etter 0-5 minutter

uansett så er manskina LIKE stabil på 2400 mhz og 400mhz ddr

Eg skal prøve hovudkortet og cpu seinare..kan vere at ein av dei er defekt. Tar og ein virusscan nå.

specs:

asus p4s533

p4 1.8a

corsair pc2700 cas2

sb live5.1

hercules radon 8500le

swiftech mcx4000

Den som greier å hjelpe meg med å finne ut kva anna som kan vere galt skal få ein belønning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved første øyekast, ser jeg ikke noe galt.

Jeg går ut fra at du bare har 1 RAM-brikke? Kortet ditt støtter kun 2 stk. PC2700-brikker (4 banker). Det støtter helst ikke buffered RAM (ECC, registered eller noe sånt).

Enkelte kort er kresne på plassering av RAM. Har du prøvd å sette brikken i RAM-porten lengst fra CPU?

Sveinl.

Lenke til kommentar

jeg har samme hk som deg. Jeg fikk ikke lagt inn os hvis jeg hadde cpu:mem på 3:6 som tilsvarer ddr400 på mitt system ( 2.2@100fsb ) Jeg fikk hele tiden memory error. Derfor satte jeg cpu:mem til 1:1 under installasjonen. Deretter tok jeg den til 3:5. Og ifølge tester kjører den nå på ddr400 hastighet.

Så kanskje du burde stille inn på den. Det hjalp meg hvertfall. Så kan du øke når alt er i boks av os og drivere. Nå skal jeg prøve [email protected] med luftkjøling.

Blir artig det. akkurat nå kjører jeg [email protected] og maks load på cpu, blir temp på 40 grader. volten er på 1.525

Lykke til da Siddis!

Lenke til kommentar

det var heller ikkje psu

då kan det vere eit varme problem

eller så er hovudkortet eller cpu ødelagt

Nå kan eg ikkje få testa om det er hovudkortet eller cpu...siden bror min ikkje gir meg tillatelse til å feste min kjøler på hans :/

[ Denne Melding var redigert av: siDDIs på 2002-10-01 11:29 ]

Lenke til kommentar

eg får ofte bluescreen

error i win32.sys eller i nokre andre system filer

bluescreen kjem enten eg speler eller surfer....eller bare idler

pc'en er jorda....uansett så har bror min identisk pc som meg...bare at eg har kraftigare kjøleribbe, pcane er og i samme rom....hans maskin er superstabil

Lenke til kommentar

Feil på strømnettet kan man nesten utelukke da bror din sin PC er identisk og står i samme rom.

På den annen side kan det være "støy" i form av harmoniske svigninger som følge av at det er 2 maskiner på samme kursen.

Er den ustabil hele tiden, eller bare når bror din sin PC er påslått? Sjekk dette.

Ellers kan du jo "renske" maskina og reinstallere operativsystemet:

1. Formater og installer operativsystemet.

2. Legg inn chipset-drivere (hvis Intel har noen da).

3. Legg inn nyeste directx.

4. Legg inn skjermdrivere.

5. Legg inn alle andre drivere.

Jeg vil anbefale rekkefølgen over, da sannsynligvis installasjon av drivere baserer seg på hva som ligger inne fra før og dermed installerer seg mer korrekt. Kan hende jeg tar feil her, men det er basert på mine erfaringer.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Prøv å bytt strømkabel, bare for å ha alt utelukket!

Det er ikke spøk.

Hadde et mystisk problem her en gang. Når pc'en var koblet i var den ustabil. Når man trakk ut ledninga av pc'en (ikke kontakten i veggen) gikk sikringa... MYSTISK! Elektrikeren gjorde alle mulige slags tester, og brukte 1 (en) time på å finne ut at det var strømkabelen til pc'en som hadde jordfeil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...