Gå til innhold

Miditower som stue-PC

Anbefalte innlegg

Hei,

Er i den "heldige" situasjon at jeg kan ha et tower som "Stue-pc", siden jeg har kontoret vegg i vegg med stueveggen hvor alt AV utstyr er. Har allerede hull i veggen hvor kablene til dagens pc går igjennom, men har som sagt lyst til å anskaffe noe heftigere. Støy er i dette tilfellet ikke noe problem, men kanskje det er andre problemer jeg ikke tenker på, i og med at Pc'n fysisk blir litt "langt" borte? Tenker da på tilgang til DVD/drev etc....?

Har fått anbefalinger på et oppsett som ses under, og lurte på hva dere eksperter mener om det. Hva med Intel VIIV muligheter f. eks?

Antec Sonata II Miditower, Svart m/450W Strømforsyning

MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939, SATA,GbLAN, ATX,Raid, Firewire, PCI-Ex16 1055,-

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express,Tv-Out, Dual-DVI, Retail Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, PCI, Dual-TV Tuner, MCE, Retail

NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

CyberLink Power DVD XP 6.0 OEM 2ch SW til DVD-rom (støtter 2 lydkanaler)

Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk Programvare OEM Microsoft Windows XP Media Center 2005 Norsk, OEM

Fjernkontroll til Media Center 2005 Engelsk, teletext

Microsoft Remote Keyboard for Windows XP Media Center Edition, 4X AA batteri

På forhånd takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kommer på er at fjernkontrollen og tastaturet bruker IR overføring og derfor må være innen direkte synlig avstand (og maks 5-7 meter), hvis du ikke klarer å flytte IR-øyet på andre siden av veggen.

Det finnes fjernkontroller og tastaturer som bruker RF eller bluetooth overføring, og derfor virker gjennom en normal vegg.

Lenke til kommentar
Eneste jeg kommer på er at fjernkontrollen og tastaturet bruker IR overføring og derfor må være innen direkte synlig avstand (og maks 5-7 meter), hvis du ikke klarer å flytte IR-øyet på andre siden av veggen.

Det finnes fjernkontroller og tastaturer som bruker RF eller bluetooth overføring, og derfor virker gjennom en normal vegg.

5883314[/snapback]

Godt poeng. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...