Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

FPS lag og grafikk glitches

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt et par problemer med grafikk og fps lag på spill, fps'en synker ned til rundt 5-20 fps i rundt 20-30 sec (eller til jeg går ut til windows og inn i spillet igjen). Og etter en stund kan det komme glitches der jeg kan se gjennom mapet og ting og tang "flyter" rundt omkring, eller om hele skjermen skifter til en grønn / blå farge. Har hatt det problemet her i et par måneder nå, og har formatert etpar ganger, men det hjelper ikke. Alle drivere osv osv er oppdatert.

PC'n..

AMD Athlon 64 3500+ (2.21 ghz)

GeForce 6800 GT

1GB ram

Skulle ha posta et bilde som viste problemet, men glemte å flytte screenshotsa til en annen partisjon etter jeg formaterte, og gidder ikke å vente til at det kommer på et spill igjen -_-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet får rett og slett ikke nok kjøling =S. Fikk spilt en hel BF 2 runde uten fps lag, though jeg hadde etpar artifacts som kom opp i begynnelsen av runda.. Kortet blir rimelig varmt (til de grader...)

GPU core temp: 100-125*C

Ambient temp: 70-80*C

Fysj da! =( Sånt er kjipt rett føre TG -_-

Lenke til kommentar
Kortet får rett og slett ikke nok kjøling =S. Fikk spilt en hel BF 2 runde uten fps lag, though jeg hadde etpar artifacts som kom opp i begynnelsen av runda.. Kortet blir rimelig varmt (til de grader...)

GPU core temp: 100-125*C

Ambient temp: 70-80*C

Fysj da! =( Sånt er kjipt rett føre TG -_-

5886339[/snapback]

For høy temp ja. Du får vel sette inn noen vifter ekstra da. Eventuelt bytte ut de du har :)

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/search.asp?q=vantec+spectrum

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...19X851661321870

er det vifter for inntak av luft i ditt kabinett, kansje foran nederst på kabinettet, se om det er en beholder for å feste en vifte der. er det plass for å montere en vifte back oppe i midten på kabinettet?

har du renset pc for støv? bruk plastik som isolerende materialer hvis du kommer borti med metal, statisk elektrisitet.

kjøp rimelige vifter hold en grense på 25db

35db kan være litt for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...