cybervision_ Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Etter å ha solgt mitt gamle kamera lurer jeg på å investere i nytt kamera, men har ikke oversikt over markedet i det hele tatt. Det første som slo med å kjøpe er Ixus 50 eller 55. Har hatt serien tidligere og likte det da. Er billedkvaliteten bedre enn Ixus 500 (som fattern har)? Er det andre gode kamera i prisklassen? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hva med å ta et Nikon P2 med i betraktningen. Jeg var å så på det og det virket utrolig bra, spesielt til den prisen. (Det har jo nettopp sunket nesten 1000,- på et par måneder. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Hmm, jeg liker ikke helt den formen som Nikon kameraene har. Er litt kresen på design... Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Bla deg opp til ønsket pris HER og se om du finner noe interessant. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Hmm, jeg liker ikke helt den formen som Nikon kameraene har. Er litt kresen på design... 5882516[/snapback] Hehe, det er jeg faktisk helt enig i. Da jeg kjøpte mitt IXUS 750 vurderte jeg P2 også men visste at kona ikke ville ha et slikt utseende. (på kameraet altså..) Men en ting som er uhyre viktig er jo å ikke la design gå foran optikk, men ettersom du har et pristak på 2500,- så er du ganske låst i utgangspunktet både hva optikk og design gjelder. Kona vil forresten ha en ny mobil nå, den skal være rosa, kamskjell og feminin men den skal bare koste 50 øre med binding... hva skal man gjøre? hehe. Endret 7. april 2006 av BMP Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det første som slo med å kjøpe er Ixus 50 eller 55. Har hatt serien tidligere og likte det da. Er billedkvaliteten bedre enn Ixus 500 (som fattern har)? Ixus 50/55/60/65 har dårligere bildekvalitet enn Ixus 500 grunnet størrelsen (mindre optikk og mindre bildesensor). Ixus 750 er det nærmeste du kommer. Evt. Nikon Coolpix P-serie som vinner tester på overlegent best bildekvalitet. Det er ikke så stort som det ser ut til på bilder, og har i tillegg et meget godt grep. Du får også en del kjekke funksjoner som Ixus-serien mangler. Vil du ha et lite kamera, mindre enn Ixus 500, som er tilnærmet like bra, kan du se på Pentax Optio A10. Der får du et kamera på størrelse med Ixus 50/55/60/65 men med større bildesensor. Skal du ha et kamera med optisk søker, er du låst fast til en av Ixus'ene (bortsett fra Ixus 65). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå