Gå til innhold

Problemer med WinXP installasjon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha fått meg ny maskin og installert Windows XP Pro inn igjen på nytt, får jeg opp en feilmld om at RPC serveren ikke er startet. Får ikke lagt inn skrivere, ikke åpnet Explorer, ikke lagt til hurtigstart linje på oppgavelinjen, mangler masse faner under systemegenskaper, bare for å nevne noe!

Brukte samme windows cd (Inneholder SP2 + en del oppdateringer etter det..) på en annen maskin rett før og der fungerte det ok. Har i tillegg kjørt opp igjen windows 3 ganger på min maskin, men samme problemet er der enda. Brukte forresten 2 forskjellige windows cd'er + den ikke var koblet til nettet (så virus er utelukket)!?

Spec på ny maskinen:

AMD Athlon 64 X2 3800+

ABIT KN8-SLI

OCZ 2048MB PC 3200

XFX Geforce 7600GT XXX-editon

Hva kan være problemet her?? :cry:

Håper noen vet! :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker merkelig at du får ikke ordne opp i dette etter at du har kjørt som du sier windows tre ganger.

Men hvis problemene dine er på grunn av feil i Gruppepolicy innstillingene dvs er de konfigurert, av en eller annen merkelig grunn , så de vil ikke forandre etter installation, hvis du bare reparere installationen, lagret innstillinger beholdes.

Så før du eventuelt reinstallere er det vel greit å se på dine Gruppepolicy innstillinger.

Lenke til kommentar

Hehe..

Ja..hadde jeg bare klart å starte gpedit så :p

Som dere kanskje skjønner så er det veldig mye begrensninger som er blitt satt på min maskin.

Og når jeg kjørte den opp igjen så formaterte jeg den først...så tviler på at det kan være en "oppgradering" av windows som er blitt gjort

Off!

Menmen...klarer jo i det minste å spille Oblivion! For enn så lenge.. :p

Lenke til kommentar

Yeeees!

Funka no, etter en siste formatering! :D

Vet ikkje heilt hva det kan være som gjorde det da, men dette her ble såfall gjort før formatering:

1. Oppdatering av BIOS

2. Plugga ut alt av kabler (Kun skjerm, mus og tast. som var igjen)

3. Kobla av alt av nye USB porter (Slik som kobles på MB)

4. Tok ut PCI ATA kortet mitt (Så var kun skjermkortet som var inne..)

5. Tok en FULL formatering av disken (Ikke hurtig formatering)

Og så var alt oppe å gikk igjen :D

Nydelig! Håper dette kan hjelpe andre med samme problem i framtiden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...