DementedAlbino Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Mitt coolpix 3200 er nå ute av verden pga tyveri, så må nå gå til innkjøp av nytt kamera. Har satt av 4000-4500 til bruk av nytt kamera. Det som er viktig er brukervennlighet, samt bildekvalitet. Er det noen som kan gi meg noen gode annbefalinger av bra kamera i denne prisklassen, eventuelt hvor mye mer jeg må ut med for å gå over til speilrefleks? Endret 9. april 2006 av svortevik Lenke til kommentar
BMP Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvis du i det hele tatt skal bruke så mye på et kompaktkamera så ville jeg ha valgt Dslr. Japan Foto har kjempegode priser på KM Dynax 5D, Olympus E-500 og Nikon D50. Les litt mer om dette her. Hva kompaktkamera angår så har jeg Canon Ixus 750 og er superfornøyd men det kan være verdt å ta en titt på disse superzoomene som Panasonic sin eller Sony sin. Ulempen er at den er så dyr! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Har brukt den siste timen til å lese her på formuet, og må si at det frister å heller kjøpe seg et billig kompaktkamera til rundt 2000, så heller bruke den pengene jeg har satt av på Nikon D50. Ser at dette kameraet koster 4700, men hva må jeg kjøpe i tillegg til det kameraet, eller er det bra slik det er? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Det er i utgangspunktet veldig bra som det er. Du trenger en minnebrikke og størrelsen på den ( i MB) varierer ut fra behov. Skal du ta bilder i RAW-format så bør den være stor, ca 2 - 4 GB, men skal du ta bilder i jpg kvalitet trenger den ikke være på 4 GB fels. Fordelen med RAW er jo at du kan justere flere elementer i forhold til jpg. Men du får ikke klarere bilde hvis det er uklart / ute av forkus etc... Et bilde i RAWformat kan være fra 7 - 25 MB mens i jpg er det fra 1 - 4 MB sånn ca. Kjøp deg et Nikon P2 som er billig for tiden og et Nikon D50 med en 2GB minnebrikke. Da har du et kjempeutstyr! Senere kan det dukke opp behov for andre objektiver eller blitz og det er jo det somer fint at dette kan kjøpes når tiden er inne for det og ikke med en gang. Lykke til! Endret 7. april 2006 av BMP Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 4700 for D50? Er det inkludert objektiv? For det må du ha i tillegg. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 4700 for D50? Er det inkludert objektiv? For det må du ha i tillegg. 5885035[/snapback] Mye koster ett objektiv da? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Billigste løsning er vel et kit, som koster rundt 5500. Edit: Ellers får man jo fremdeles tak i KonicaMinolta 5D til under 5k. Siden alternativet er semikompakt, så burde dette ikke være et alternativ som man trenger protestere på denne gang. Endret 7. april 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå