Howard Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 ATI har lansert en betadriver som lar deg benytte HDR og AA samtidig i spillet The Elder Scrolls IV: Oblivion. Les mer Lenke til kommentar
CSM Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Interessant, håper bare Nvidia følger etter Lenke til kommentar
knaill Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Ikke mye vits i denne for oss som sitter på kort fra x800-serien altså. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Interessant, håper bare Nvidia følger etter 5882106[/snapback] Lurte litt på hvorfor spillet ikke skulle støtte dette i utgangspunktet. Egentlig dustete å måtte velge mellom HDR og AA... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Ser ut til å funke bra. Grafikken ser utrolig smooth ut. Maskinen min sliter litt med 1680x1050 på full eyecandy, dog, så 1024x768 er nesten å foretrekke for å få en god FPS.. (X1900XTX, P4 3ghz prescott, 2gb ddr1 ram..) Lenke til kommentar
CosmoK Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hehe, ventet på at dette skulle skje ja... var nokså sikker på at noen kom til å gi ut en driver-løsning som lot folk oppleve det som XBox 360'en allerede har. Bare synd at jeg har nVidia kort i spillmaskinen min nå for tiden, men det blir ny rigg i år, så jeg får se hvilket skjermkort jeg anskaffer meg for den... Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Interessant, håper bare Nvidia følger etter 5882106[/snapback] Hvordan var dette igjen, mangler nvidia HDR+AA-støtte pga driverne deres må omprogrammeres (for) mye for at det skal fungere, eller er det en ren hardware-begrensning som ikke kan løses før de kommer med ny arkitektur? Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Interessant, håper bare Nvidia følger etter 5882106[/snapback] Lurte litt på hvorfor spillet ikke skulle støtte dette i utgangspunktet. Egentlig dustete å måtte velge mellom HDR og AA... 5882183[/snapback] har en mistanke om at dette er gjort pga begrensningene som ligger i hardwaren. slik at de har overlatt til produsentene av grafikkkort og drivere å åpne for disse mulighetene. er jo tydelig at det går an å få begge, men som man ser av andre poster så krever dette sitt av maskinen din Lenke til kommentar
marw Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Første spillet hvor jeg virkelig savner CRT skjermen min, det blir allt for mørkt i huler osv. Synes det blir for dummt å måtte ta på nightvision helmet med en gang klokka passerer 8, eller man går inn noe sted. Eller er det bare designet slik? Skal prøve å sette på AA isteden for å se om det hjelper når jeg kommer hjem, iom HDR "gjør mørkere farger mørkere, noe som er problemet her ihvertfall. Kjører 7900gt, og takke faen for at jeg slipper å ha noe mere med ATI og gjøre (vil ikke starte hva som er best diskusjon her, bare konstaterer at den nye ati driveren interesserer meg midt i brun-øyet:) Kånge spill forresten, om man spiller for å ha det gøy... Henger man seg opp i skills/lvl utforminga går man på veggen etter et par timer Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Nv korta klarer og lage hdr hvis et er satt opp som vertexes, men det støtter vell ikke oblivion. flott spill foresten. Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Ser ut til å funke bra. Grafikken ser utrolig smooth ut. Maskinen min sliter litt med 1680x1050 på full eyecandy, dog, så 1024x768 er nesten å foretrekke for å få en god FPS.. (X1900XTX, P4 3ghz prescott, 2gb ddr1 ram..) 5882214[/snapback] Åssen satte du det på, gjorde du det bare i options etter du hadde starta spillet eller gjorde du det i .ini fila? Prøvde å sette på AA+HDR, men meldingen om at de ikke var støttet sammen kom fortsatt opp Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det nyttar altså ikkje å laste ned når du har X800XL? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 "Chuck Patch" ? Som i Chuck Norris? Denne driveren må altså være overlegen. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Patchen heter Chuck fordi det var han som fant ut hvordan de kunne gjøres nVidia har, etterhva jeg har forstått, også støtte for HDR+AA (7800 & 7900). Dette er shader basert AA (Av hva jeg vet ihvertfall). Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Patchen heter Chuck fordi det var han som fant ut hvordan de kunne gjøres nVidia har, etterhva jeg har forstått, også støtte for HDR+AA (7800 & 7900). Dette er shader basert AA (Av hva jeg vet ihvertfall). 5882511[/snapback] Såklart! Chuck N. vet svaret på alt. Alt! Endret 7. april 2006 av 4WheelDrive Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Første spillet hvor jeg virkelig savner CRT skjermen min, det blir allt for mørkt i huler osv. Synes det blir for dummt å måtte ta på nightvision helmet med en gang klokka passerer 8, eller man går inn noe sted. Eller er det bare designet slik?5882454[/snapback] På min LCD-skjerm (Eizo S1910 19") ser jeg detaljene ganske bra selv i de mørkeste områdene i spillet (jeg har ikke modifisert lyshetsinnstillingene hverken i skjermkortdriveren eller i spillet), jeg tror dette kommer veldig an på hva slags skjerm man har. Det hender vel og merke at jeg drar frem fakkelen likevel for å være sikker på å få med meg alt lootet og slikt, men jeg får med meg det meste uten fakkel også. Fikk forresten lyst på ATI-kort nå dersom det viser seg at Nvidia ikke kan få til AA + HDR i Oblivion vha fremtidige patcher. Helt konkret frister det veldig å kjøpe dette stillegående X1900XTX-kortet fra Hightech. Personlig synes jeg nemlig HDR er helt uinteressant uten AA, siden jeg synes grafikken blir så utrolig stygg/hakkete uten AA i det hele tatt. Da foretrekker jeg faktisk AA + bloom inntil videre. Endret 7. april 2006 av Juke Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg tok å testet litt med mine 7800 GT kort, og fant ut noe rart. Når man stiller AA i skjermkort driveren, og har slått av HDR i spillet, så er det ingen forskjell på Ingen AA og 8x AA. Men når man setter AA i spillet så blir det litt forrandring. Det ser ikke ut til at Oblivion fungerer med AA uansett om HDR er på eller ikke så lenge man stiller det i drivern. Når jeg testet det for en stund siden med Need for Speed: Most Wanted, så var det skjermkort driveren som ha best resultat med innstilling av AA. Men må legge til at det ser mye bedre ut med HDR på enn med AA. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Fikk forresten lyst på ATI-kort nå dersom det viser seg at Nvidia ikke kan få til AA + HDR i Oblivion vha fremtidige patcher. Helt konkret frister det veldig å kjøpe dette stillegående X1900XTX-kortet fra Hightech. Hvor lang tid tar det ikke før de løser dette for Nvidia også? Eller åpner for det i en Patch? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Hvordan var dette igjen, mangler nvidia HDR+AA-støtte pga driverne deres må omprogrammeres (for) mye for at det skal fungere, eller er det en ren hardware-begrensning som ikke kan løses før de kommer med ny arkitektur? 5882284[/snapback] Dette er en hardware begrensing ja. Dvs dem kunnet ha brukt super-sampling AA med nVidia, men ytelsetapet ville nok være alt for stort for dette spillet. Denne løsningen fungerer kun for X1k serien til ATi. Foregående modeller støtter ikke HDR teknikken til Oblivion uansett. Endret 7. april 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 *offtopic* Angående lys-setting.. Middelaldern brukte å være mørkt når det ble mørkt om kvelden/natta. Var nok lite lysforurensning da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå