Gå til innhold

MS må kanskje stoppe produksjonen av Xbox360


O.J

Anbefalte innlegg

nå er jeg ikke heeeelt sikker men tror første gang lucent saksøkte måtte de gi slipp pga. feilskrevet patentet el. no, siden den gang har de fikset på patentet og nå er det fritt fram (for saksøking)

Men at dette vil stoppe x360 produksjon er helt urealistisk (selvom det hadde vært chill)

 

nei, M$ vrir seg nok unna som alltid

 

lucent vil ha penger, noe som M$ sikkert vil gi dem

 

done deal

 

~~asia hills~~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slutt å skriv "M$", det er så harry.

5891743[/snapback]

 

Men litt coolt også da. MIcrosoft har jo dollar feeling som faen.

5891833[/snapback]

 

Støtter den

:cool:

5891838[/snapback]

 

Hø. Er fortsatt litt harry. I alle selskaper handler det om å tjene penger. Sikre markedsandeler. Sånn er verden. $a$ Braathen$, $ony, Haf$lund. Til og med $ykehu$et hvor jeg jobber er avhengig av god business. Men klart. Det er jo kuult å være i opposisjon mot det etablerte når man er ung. ;)

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Slutt å skriv "M$", det er så harry.

5891743[/snapback]

Seriøst da, det er en forkotelse, ikke et fnugg annet. "Harry"-begrept er for øvrig så 80-talls...

Lenke til kommentar

Akkurat som hver gang Carrie Fisher åpner kjeften, så må hun gi en dollar til George Lucas? Uansett så sitter ikke MS så dypt i det at det gjør noe her, når de har så mye makt som de har - så skal det litt til før de tråkker i baret. De har helt sikkert sikra seg på alle bauger og kanter uansett ...

 

Jeg vil bli gold-digger i det amerikanske rettssystemet jeg også.

Virker som en sikker måte å bli potte rik på!

Lenke til kommentar
Link

Link2

 

Patentrettigheter er alltid noe dritt. Ikke første gang MS er i bråk på grunn av det.

Lucent Technology hevder at deres MPEG2 dekoder blir brukt i 360 og at MS derfor ikke kan selge dem uten dems tillatelse.

 

står 360 salget i fare?

5882043[/snapback]

 

nei da altså selv om jeg skulle ønske salget stoppet. men altså vinner de som har mpeg kodene så gjør MS det de altid gjør. tar frem lommeboka og kjøper opp selskapet;) så mye penger som Bill Gates har så

Lenke til kommentar
Link

Link2

 

Patentrettigheter er alltid noe dritt. Ikke første gang MS er i bråk på grunn av det.

Lucent Technology hevder at deres MPEG2 dekoder blir brukt i 360 og at MS derfor ikke kan selge dem uten dems tillatelse.

 

står 360 salget i fare?

5882043[/snapback]

 

nei da altså selv om jeg skulle ønske salget stoppet. men altså vinner de som har mpeg kodene så gjør MS det de altid gjør. tar frem lommeboka og kjøper opp selskapet;) så mye penger som Bill Gates har så

5895747[/snapback]

 

 

 

prøv å skriv litt mer forståelig da??....men jeg tolker det som du vil xbox 360 skal stoppes? morsom du!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Han har tydleigvis så mye imot M$ og xbox at han bare må være en fanboy, slike kan man ikke prate fornuft med... Tyeldigvis må han gi uttrykk for denne misnøyen også, kanskje han ikke sover godt om nettene...

Lenke til kommentar

Det som kunne vært litt mere intressant her enn diverse fanboy-beskyldninger som kommer opp hver gang noen snakker negativt om MicroSoft, er å få vite om det var forskjell på dekodingsrutinene som ble patentert, eller om MicroSoft har brukt en ren kopi av de rutinene som opprinelig ikke ble godkjent patentert på grunn av skrivefeilene.

 

Har de patentert samme kildekode som ble brukt i 360, eller er det en 'generell patent' på en kode som dekoder mpeg-2, som microsoft har løst på en annen måte enn den patenterte, men funksjonen blir det samme?

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...