Gå til innhold

MS må kanskje stoppe produksjonen av Xbox360

O.J

Anbefalte innlegg

Link

Link2

Patentrettigheter er alltid noe dritt. Ikke første gang MS er i bråk på grunn av det.

Lucent Technology hevder at deres MPEG2 dekoder blir brukt i 360 og at MS derfor ikke kan selge dem uten dems tillatelse.

står 360 salget i fare?

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra artikkelen:

MPEG2 er videoformatet som 360 og en rekke andre apparater og applikasjoner bruker. Lucent tok patent på denne teknologien allerede i 1993.

Dette gjelder vel med andre ord så godt som alle apparater som kan spille av MPEG2 og ikke spesielt Xbox 360 eller MS som trådstarter insinuerer.

Men det er jo logisk for firmaet å gå etter et nytt og mer sårbart produkt som 360'en når de nok en gang prøver seg i retten.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Etter hva jeg har lest måtte eneste grunnen til å stoppe produksjonen være alle problemene knyttet til den

5882119[/snapback]

Dummeste jeg har hørt. :no: Og 99% av "feilene" er dumme brukere som ikke har peiling eller tror dem har peiling og gidder ikke følge bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Fra artikkelen:

MPEG2 er videoformatet som 360 og en rekke andre apparater og applikasjoner bruker. Lucent tok patent på denne teknologien allerede i 1993.

Dette gjelder vel med andre ord så godt som alle apparater som kan spille av MPEG2 og ikke spesielt Xbox 360 eller MS som trådstarter insinuerer.

Men det er jo logisk for firmaet å gå etter et nytt og mer sårbart produkt som 360'en når de nok en gang prøver seg i retten.

5882287[/snapback]

MPEG* eies av MPEG LA og har ikke noe med Lucent å gjøre. Det Lucent har gjort er å ta patent på en måte å decode/encode MPEG2 på (ikke selve filformatet). Denne mener de Microsoft bruker i sin 360, etter hva jeg har fått med meg så bruker 360 Intervideo til decoding/encoding.

Nå skal det også være sagt at Lucent prøvde seg også mot Xbox 1, men det gikk ikke så bra.

Lenke til kommentar
Fra artikkelen:

5882287[/snapback]

insinuerer det ikke bare, er overskriften i to artiklene.

patentsaker er jo en kjip ting, hva skjer hvis en dommer gir dem medhold i rettsaken? kan blir dyrt for MS, uansett hvor rike de er.

Lenke til kommentar
Ender vel med at Microsoft kjøper Lucent :p

5882723[/snapback]

hmm, vet ikke jeg, trodde Franske alcatel kjøpte opp lucent technology her om dagen...eller iallefall snakker de om det :p

edit: det er snakk om en sammenslåing, ikke ett oppkjøp tydeligvis....

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Skulle M$ få en smell i en rettsak, som forøvrig er en stundl før den kommer igang, vil de anke, og dermed fortsatt kunne selge X360. Slikt kan ta åresvis før man før en endelig avgjørelse i høyeste rettsinstans.

Dessuten er vel oppkjøp M$ svar på slike saker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...