Xecuter Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Lyden suger i Ubuntu. Når jeg skal spille av musikk/DVD virker det som om jeg spiller for høyt; det skurrer bare i høytalerne. Hører lyden men det er irriterende med skurringa. 5.1 funker ikke heller. Kun Front å Rear gir lyd. Center og Sub fungerer ikke, men jeg har bass siden den er forsterkeren og all lyd går igjennom den. Så når jeg skal høre på musikk så må jeg boote Windows. Har AC'97 lydkort (integrert). Er det mulig å få driverne til kortet til Linux? Og EQ-en som følger med? Er ikke fornøyd med lyden som den er. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Når det gjelder skurringen er det sikkert pga. du har volumet på MAX. Det er ikke alltid så lurt. Prøv å senke volumet litt i feks alsamixer Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Skru ihvertfall ned PCM i alsamixer'en, er den for høy blir det garantert skurring. Så kan kanskje ny lydmotor fikse problemet ditt, bruker selv xine, synes den var mye bedre enn gstreamer Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Skal prøve. Men hvorfor blir det skurring hvis det er for høyt? Hvis jeg skrur opp PCM så blir det mer lyd i Front og mindre i Rear og subben, det blir veldig mye pitch. Må ha PCM på ca 80%, da er lyden god. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Skal prøve. Men hvorfor blir det skurring hvis det er for høyt? Hvis jeg skrur opp PCM så blir det mer lyd i Front og mindre i Rear og subben, det blir veldig mye pitch. Må ha PCM på ca 80%, da er lyden god. 5882455[/snapback] Overstyring. Forsterkeren går i metning. Sinuser blir til firkanter, det skaper overharmoniske og høres som skurr og ulyd. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Skru ihvertfall ned PCM i alsamixer'en, er den for høy blir det garantert skurring. Så kan kanskje ny lydmotor fikse problemet ditt, bruker selv xine, synes den var mye bedre enn gstreamer 5882079[/snapback] Fant noe i Synaptic: xinetd og xine-ui. Tviler på det er lydmotorer, xine-ui er en avspiller. Hvordan kan jeg være sikker på at jeg har rett lydmotor. Må jeg i såfall avinstallere gstream? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Skru ihvertfall ned PCM i alsamixer'en, er den for høy blir det garantert skurring. Så kan kanskje ny lydmotor fikse problemet ditt, bruker selv xine, synes den var mye bedre enn gstreamer 5882079[/snapback] Fant noe i Synaptic: xinetd og xine-ui. Tviler på det er lydmotorer, xine-ui er en avspiller. Hvordan kan jeg være sikker på at jeg har rett lydmotor. Må jeg i såfall avinstallere gstream? 5885259[/snapback] Jeg fant xine som amarok-xine. Vet ikke om den kun fungerer med amaroK eller ikke, men regner med du bruker den audiospilleren uansett edit: Gstreamer kan være der Endret 7. april 2006 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 xinetd er et program som starter serverprogrammer når de får requests. Ikke noe med lyd å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå