Gå til innhold

Lyden suger. Ikke ordentlig 5.1 heller.

Anbefalte innlegg

Lyden suger i Ubuntu. Når jeg skal spille av musikk/DVD virker det som om jeg spiller for høyt; det skurrer bare i høytalerne. Hører lyden men det er irriterende med skurringa.

5.1 funker ikke heller. Kun Front å Rear gir lyd. Center og Sub fungerer ikke, men jeg har bass siden den er forsterkeren og all lyd går igjennom den.

Så når jeg skal høre på musikk så må jeg boote Windows. Har AC'97 lydkort (integrert). Er det mulig å få driverne til kortet til Linux? Og EQ-en som følger med? Er ikke fornøyd med lyden som den er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal prøve. Men hvorfor blir det skurring hvis det er for høyt? Hvis jeg skrur opp PCM så blir det mer lyd i Front og mindre i Rear og subben, det blir veldig mye pitch. Må ha PCM på ca 80%, da er lyden god.

5882455[/snapback]

Overstyring. Forsterkeren går i metning. Sinuser blir til firkanter, det skaper overharmoniske og høres som skurr og ulyd.

Lenke til kommentar
Skru ihvertfall ned PCM i alsamixer'en, er den for høy blir det garantert skurring. Så kan kanskje ny lydmotor fikse problemet ditt, bruker selv xine, synes den var mye bedre enn gstreamer

5882079[/snapback]

Fant noe i Synaptic: xinetd og xine-ui. Tviler på det er lydmotorer, xine-ui er en avspiller. Hvordan kan jeg være sikker på at jeg har rett lydmotor.

Må jeg i såfall avinstallere gstream?

Lenke til kommentar
Skru ihvertfall ned PCM i alsamixer'en, er den for høy blir det garantert skurring. Så kan kanskje ny lydmotor fikse problemet ditt, bruker selv xine, synes den var mye bedre enn gstreamer

5882079[/snapback]

Fant noe i Synaptic: xinetd og xine-ui. Tviler på det er lydmotorer, xine-ui er en avspiller. Hvordan kan jeg være sikker på at jeg har rett lydmotor.

Må jeg i såfall avinstallere gstream?

5885259[/snapback]

Jeg fant xine som amarok-xine. Vet ikke om den kun fungerer med amaroK eller ikke, men regner med du bruker den audiospilleren uansett ;)

edit: Gstreamer kan være der

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...