Gå til innhold

Ny bærbar, apple? ca. 9000,-

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Nå er det ikke lenge til min konfirmasjon, ca. 2 uker, og noe av pengene jeg kommer til å få har jeg lyst til å bruke på en bærbar pc, evt Mac.

Det jeg legger vekt på:

- god batteri kappasitet

- liten og lett

- Design (mener da om jeg synes den er kul. liker f.eks. IBM's litt "gamle" design og Apple's kule design)

Den bør jo ha 512 mb RAM og HDD bør være større enn 40 GB (kan jo kjøpe ekstern om den ikke er større)

Prisen bør ikke overstige 9000,- (kan kanskje strekke meg litt til).

Den skal brukes til skolearbeid, musikk og nettsørfing.

De jeg har sett på er

-Apple iBook 12"

-IBM ThinkPad R50e eller R51e

Noen som kan hjelpe meg med å finne andre, evt komme med +/- på de modellene jeg har her? :)

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg kan trygt anbefale iBook 12". Dama mi har den og det er en flott maskin til vanlig hjemmebruk. Den er veldig stillegående og har god batterikapasitet. Den største fordelen er jo selvsagt OSX :) Bare så du er obs på det går det rykter om at iBook serien til Apple blir oppdatert ganske snart og dermed bør du kanskje vente. De nye maskinene blir å få intel prosessorer, 13" bredskjerm(rykter) og vil tippe den blir litt tynnere enn dagens modeller.

Hvis du har mer spørsmål om OSX og Apple produkter anbefaler jeg deg å kikke innom www.mac1.no som jeg vil tro er norges største macforum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...