Supernaut_ Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Hey, tenkte dette kunne vært en morro tråd. Tenker på sanger der tromminga skiller seg veldig ut. Dette gjelder selvfølgelig alle sjangere, fortell gjerne litt om sangen/tromminga. Mvh Daniel. edit: Håper ikke den kræsjer med den Store trommetråden. Endret 7. april 2006 av lanez-nor Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Morbid Angel - Drum Check Neida. Jeg synes tromminga i Pagan's Mind - Through Osiris' Eyes (med intro, naturligvis) skiller seg ganske ut. Det er ikke så veldig rask tromming, men det betyr jo ikke at den ikke er bra. Og i videoen sitter Stian Kristoffersen, trommisen, ganske rolig og beveger stikkene rundt om. Moonsorrow - Kylän Päässä har også tromming som skiller seg godt ut. Den holder rytmen ganske godt oppe i låta. Det er ganske jevn og energisk tromming. Ásmegin - Bruderov Paa Hægstadtun har også ganske energisk tromming. Det er noen ganske fete 'drumrolls' i den, og det er ganske tydelige trommeslag. *håpe på at trommisen ikke forsvinner og at ryktene er tull* Behemoth - Inflamed With Rage har ganske tett og energisk tromming den og. Fine 'drumrolls'. Dette var noen få. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Meshuggah - Neurotica; haha, sykeste rytmene noensinne. Haake beviser at det er kulere å spille sakte enn å spille raskt. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Jeg vet at Dream Theatre har noen sanger med heftig tromming da Bla.a. Dream Theatre - Erotomania Dream Theatre - Take away my paine (mest tromming helt i begynnelsen) Dream Theatre - Trial of Tears (veldig bra) Dream Theatre - Under a Glass Moon (konge tromming, denne må du bare høre) Dream Theatre - The dance of Eternity Dream Theatre - The Glass Prison (Enda bedre enn Under a Glass moon) Dream Theatre - Honnor thy Father (bra tromming der og) Dream Theatre - Drum Solo (BEST ONE!) (evig lang trommesolo) Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Synes faktisk Lamb of God har mye bra tromming, i allefall det jeg synes er best med bandet. Ellers, Chick Corea/Dave Weckl Band. Låter som Dave Weckl - Swamp Thing / Festival De Ritmo osv. Kunne sikkert ramsa opp flere, men orker ikke Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Hør på noe Nile? 5882462[/snapback] Nile har endel rå tromming ja, mye ekstrem musikk med rå tromming. Tenker mest på noe som skiller seg mye ut. Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Tja, omtrent alt av The Who? Keith Moon var kongen, ingen tvil om det... Endret 8. april 2006 av Øyh Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Meshuggah - Neurotica; haha, sykeste rytmene noensinne. Haake beviser at det er kulere å spille sakte enn å spille raskt. 5882292[/snapback] Det meste av Meshuggah inneholder overlegen tromming. Tomas Haake er genial bak trommesettet Lenke til kommentar
hylo Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Meshuggah - Neurotica; haha, sykeste rytmene noensinne. Haake beviser at det er kulere å spille sakte enn å spille raskt. 5882292[/snapback] Groovy som få. Kataklysm har helt overlegene blastbeats og grooves. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Jeg vet at Dream Theatre har noen sanger med heftig tromming da ... 5882304[/snapback] Du glemte über-låtene: - 6:00 - The Miracle and the Sleeper - Overture 1928 - Strange Deja Vu Egentlig hele 'Scenes From a Memory', 'Images and Words' og 'Awake'. Endret 7. april 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Judas Priest - Painkiller Forsåvidt hele albumet 'Painkiller', men spesielt akkurat den låta. Scott Travis er genial Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Van Halen - Hot for Teacher har en stilig trommesolo på starten Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Synes faktisk Lamb of God har mye bra tromming, i allefall det jeg synes er best med bandet.5882334[/snapback] Han har rå tromming ja, ingen tvil Som dne fanboyen jeg er så svarer jeg med tromissen til til favorittbandet mitt SoaD som er John Dolamayan. Han har en særegen stil, bra groove, slår hardt fra seg og treffer bra uten at han låter som en trommemaskin. SoaD låter som jeg vil nevne her er kanskje særlig X, Chop Suey!, Streamline og Attack. Ellers må jeg nevne Tool. Tromissen deres er unik ,rett og slett. HELT særegen, helt unik(untaket må vel være undertow der man hører sterk King Crimson innflytelse). Hør på sanger som Eulogy, Parabola, Hush... HERREGUD for en tromming! Ser at tromissen i Meshuggah allerede er nevnt. Anbefaler låtene Soul Burn og Terminal Illusions. Opeth's Martin Lopez er utrolig. Hør Deliverance og The Grand Conjuration. Kunne nenvt flere, men dette får holde i første omgang. Endret 8. april 2006 av TLZ Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Nye Keep of Kalessin plata har jo sånn passe god tromming i hvert fall Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Metallica - Dyers Eve fra Justice. EDIT: Dimmu Borgir - Kings of the Carnival Creation har helt sinnsyk tromming. Nick Barker tror jeg det er, sinnsyk sang. Endret 7. april 2006 av NightKeeper Lenke til kommentar
moray Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Trommespillet på: Simon, Paul - 50 Ways to Leave Your Lover Og Deep Purple - The Mule Lenke til kommentar
sixx Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 her har vi tromming...hehe.... twisted sister har veldig mye bra tromming synes jeg... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Mastodon - Blood & Thunder Jeg elsker måten han bruker snaren på. Spiller nærmest lekent. Brrattarattatata! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå