Joachim_F Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Sony har nå avkreftet gårsdagens nyhet om den europeiske prisen for PlayStation 3. Les mer Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 De benekter at han noensinne kom med en reell prisantydning, og sier at han i stedet hadde sagt at om PS3 ville komme i salg til en pris i nærheten av 500 Euro, så ville dette fortsatt være en konkurransedyktig pris, sett i forhold til andre produkter med Blu-Ray og HD-funksjonalitet. Mulig det er konkurransedyktig i forhold til andre Blu-Ray og HD-utstyr, men konsollen er jo i hovudsak ein spelemaskin og konkurrent til Xbox360 og Nintendo Revolution. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Ja, de kan ikke prise den så innmari høyt. Som en nestegenerasjonsspiller er den sikkert billig, men for oss som bare bryr oss om spillene, blir det for mye. Spennende å se hva de lander på, og også hvor mye spillene kommer til å koste. Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 men er det BluRay med opptaksfunksjon... ? ..tror ikke det, så det trekker jo litt ned. Vi får sjå. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Trekker ned, ja... Vet du egentlig hvor mye en slik Blu-Ray-spiller kommer til å bli solgt for? HD-DVD-spillerne kommer til å ligge på mellom 6000-8000 kr... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 bare gi meg en pris sier nå jeg! så lenge det er dekning på kontoen så løper jeg til butikken.. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Trekker ned, ja... Vet du egentlig hvor mye en slik Blu-Ray-spiller kommer til å bli solgt for? HD-DVD-spillerne kommer til å ligge på mellom 6000-8000 kr... 5882288[/snapback] Ja men det er jo noe av dette som er problemet til Sony; de kan ikke selge PS3 for billig for da får de bråk med samarbeidspartnere som skal levere frittstående Blu-Ray-spillere. Hvis da ikke PS3 har noen ulemper i forhold til de andre spillerne. PS2 solgte jo bra pga DVD-støtten men situasjonen er en helt annen nå; DVD hadde jo vært på markedet i flere år før PS2 kom og alle entusiastene hadde allerede kjøpt tildels dyre DVD-spillere fra før. I tillegg er jo DVD-avspillingen på PS2 relativt midt på treet for å si det mildt. Blu-Ray er et kliss nytt format og Sony risikerer å spenne ben under andre hardwareprodusenter hvis PS3 blir for billig og holder for høy kvalitet på avspillingen - og uten flere utbydere av hardware blir Blu-Ray aldri noen stor standard. Endret 7. april 2006 av Doogle Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Er ganske sikker på at hvis Sony ønsker å selge PS3 til andre enn entusiaster kan den ikke koste noe særlig mer enn 3000,- . Jeg tror hvermannsen (dvs. majoriteten) er ganske fornøyd med DVD og skiter i Blu-ray og HD-DVD helt til høyoppløselige TV-apparater er mer utbredt. Og det ville ikke overraske meg om 360 "tilfeldigvis" ville synke til 2000-2500,- rundt november. Har også hatt inntrykk av at MS har holdt en ganske lav profil i forhold til hva de kunne ha gjort. Kanskje i påvente av å sette inn støtet når PS3 kommer? Og spørsmålet er da hvor stor del av markedet 360 klarer å kapre. Kanskje vil PS3 fortsatt være størst på sikt, men jeg tror posisjonen til Sony vil være betydelig svekket i forhold til forrige generasjon. I verste fall sitter Sony igjen med Svarte Per ved at PS3 flopper pga. at Blu-ray flopper. Endret 7. april 2006 av kjetil7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg