OleByst Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Driver å lager et logon script for å mappe opp felles området for Admin, superbruker, bruker gruppen og printserver! men får en feil når eg kjører logon scriptet `No network provider accepted the given network path. Men katalogen er delt og har rettigheter. Får at d e linje 5 Char 1 som er feilen Er det noen som finner feil? her er scriptet Const Administrator = "cn=Administrator" Const Brukere = "cn=Brukere" Const Superbruker = "cn=Superbruker" Set wshNetwork = CreateObject(WScript.Network) wshNetwork.MapNetworkDrive "h:", "\\Odin\Users\" & wshNetwork.UserName Set ADSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo") Set CurrentUser = GetObject("LDAP://" & ADSysInfo.UserName) strGroups = LCase(Join(CurrentUser.MemberOf)) If InStr(strGroups, Administrator) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "g:", "\\Odin\Fellesadmin\" wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\EngLaser" wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\Plotter" wshNetwork.SetDefaultPrinter "\\PrintServer\EngLaser" ElseIf InStr(strGroups, Brukere) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "J:", "\\Odin\fellesbruker\" wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\FinLaser" wshNetwork.SetDefaultPrinter "\\PrintServer\FinLaser" ElseIf InStr(strGroups, Superbruker) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "K:", "\\Odin\Fellessuperbruker\" wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\HrLaser" wshNetwork.SetDefaultPrinter "\\PrintServer\HrLaser" End If ` Endret 7. april 2006 av OleByst Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Driver å lager et logon script for å mappe opp felles området for Admin, superbruker, bruker gruppen og printserver! men får en feil når eg kjører logon scriptet `No network provider accepted the given network path. Men katalogen er delt og har rettigheter. Får at d e linje 5 Char 1 som er feilenEr det noen som finner feil? her er scriptet Const Administrator = "cn=Administrator" Const Brukere = "cn=Brukere" Const Superbruker = "cn=Superbruker" Set wshNetwork = CreateObject(WScript.Network) wshNetwork.MapNetworkDrive "h:", "\\Odin\Users\" & wshNetwork.UserName Set ADSysInfo = CreateObject("ADSystemInfo") Set CurrentUser = GetObject("LDAP://" & ADSysInfo.UserName) strGroups = LCase(Join(CurrentUser.MemberOf)) If InStr(strGroups, Administrator) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "g:", "\\Odin\Fellesadmin\" wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\EngLaser" wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\Plotter" wshNetwork.SetDefaultPrinter "\\PrintServer\EngLaser" ElseIf InStr(strGroups, Brukere) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "J:", "\\Odin\fellesbruker\" wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\FinLaser" wshNetwork.SetDefaultPrinter "\\PrintServer\FinLaser" ElseIf InStr(strGroups, Superbruker) Then wshNetwork.MapNetworkDrive "K:", "\\Odin\Fellessuperbruker\" wshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer\HrLaser" wshNetwork.SetDefaultPrinter "\\PrintServer\HrLaser" End If ` 5881945[/snapback] Det første du bør gjøre er å besørge feilhåndtering, men når det er sagt så er det vel en feil allerede i fjerde linje, der Set wshNetwork = CreateObject(WScript.Network) skulle vært Set wshNetwork = CreateObject("WScript.Network") hvis jeg ikke tar helt feil. Videre har du logiske feil så det holder med tanke på at du bruker LCase og sammenligner så med noe som ikek er i lowercase, og dermed aldri vil kunne matche, så det er i det hele tatt en hel del feil her. Jeg vil på det varmeste anbefale: Implementer feilhåndtering Installer er debugger (f eks Microsot Script Debugger) og bruk denne Lenke til kommentar
OleByst Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 oki. Fann ut at eg måtte lage mapper til kvar enkelt bruker i mappa users, så vist Brukern heiter `tor` så må eg lage ei mappe som heiter TOR Men etter det fikk eg en feil til, Feilmelding: Ikkje samsvar mellom typer `join` strGroups = LCase(Join(CurrentUser.MemberOf)) Er det noe med Bruker og gruppen? har laga OU for kvar gruppe! Lenke til kommentar
OleByst Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Hei. den linja med Set wshNetwork = CreateObject("WScript.Network") retta eg på. Har prøvd med Debugger og den fann ingen feil! Endret 7. april 2006 av OleByst Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hei. den linja med Set wshNetwork = CreateObject("WScript.Network") retta eg på. Har prøvd med Debugger og den fann ingen feil! 5884416[/snapback] En debugger skal ikke bare brukes til å finne feil (syntaks/runtime), men også logiske feil. Og jeg kan ikke se deg si at du har rettet den logiske feilen med case på bokstaver. Videre er det ikke spesielt smart å sjekke kun på RDN (Relative Distinguished Name), dette bør definitivt utvides til DN (Distinguished Name) for å unngå logiske feil. Til slutt: Det er sjelden eller aldri nødvendig å ha en egen OU for hver gruppe, og at du i det hele tatt har endt opp med dette tyder på at du bør ta en titt på design av AD før du fortsetter med dette arbeidet, hvis ikke kan du ende opp med et design som er langt fra optimalt. Hva ønsker du egentlig å oppnå med å lage en egen OU til hver gruppe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå