kvase Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Herre gud er det noe vittsi og kverelere ang bærbar eller stasjonær PC. Lista er lagt på stasjonær så hold vi oss til det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 modellmakt skrev: Paydis skrev: Neh.. stasjoær han ville ha^^ Etter å forklart han at han fikk en raskere surfe pc for pengene hvis han kjøpte stasjonær.. 5882059[/snapback] Det er selvsagt rent oppspinn. Dessuten, kan tore_v1 forklare meg forskjellene i arbeidsstilling mellom stasjonær og bærbar pc? Det er videre flere faktorer som spiller inn på arbeidsmiljøet og en av disse er støy. Bærbare avgir gjerne mye mindre støy enn stasjonære pcer. 5882202[/snapback] Hvorfor er det rent oppspinn? Man får jo en raskere stasjonær for en gitt pengesum, enn bærbar. AtW Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Tar meg den frihet å svare på det Modellmakt sa ift mine argumenter for stasjonær pc. En ideell arbeidsstilling, rent ergonomisk sett er at midtpunktet på skjermen, altså der du har fokus mesteparten av tiden, er i en vinkel på 20grader ned relativ til å se rett frem. Det at man får en større skjerm, med litt større avstand til gjør at øyet slapper mer av, og man er ikke så avhengig av akkomodasjonsbredden til øyet, altså øyets evne til å justere fokus innenfor en viss lengde. Denne går raskt nedover fra man runder 20, og den presbyope tilstanden man kommer i rundt 40 og oppover gjør at denne forringes enda mer. Derfor vil altså da en stasjonær pc gjøre det å arbeide med pc lettere. Jeg er enig med deg når det gjelder støy, at det er forstyrrende og sånt sett vil være med på å forringe arbeidssituasjonen, men støy er en faktor som er lett å justere om man bruker en time eller to og et par asfaltmatter, viftestyring, etc. Med en Sempron som er nevnt over vil man fint kunne kjøre en vifteløs kjøler på denne, samme med chipsettet. Dette er innenfor mitt fagfelt som optometri-student. Om du søker rundt mer på nettet ser du fort at man får en gunstigere arbeidsstilling med en stasjonær pc, som unektelig er mer fleksibel. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 surfe pc.., men skal han ha stasjonær, så skal han ha stasjonær. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 modellmakt skrev: surfe pc.., men skal han ha stasjonær, så skal han ha stasjonær. 5882371[/snapback] Hvilket faktum er det som endres av at han skal ha en surfe-PC? AtW Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 kvase skrev: Herre gud er det noe vittsi og kverelere ang bærbar eller stasjonær PC.Lista er lagt på stasjonær så hold vi oss til det. 5882329[/snapback] Enig i det. Men usagnet hans var feil. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hvem sitt utsagn.. Det er mange utsagn i denne tråden..!! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Sitat raskere surfe pc for pengenehvis han kjøpte stasjonærover og ut Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 tore_v1 skrev: Hvem sitt utsagn.. Det er mange utsagn i denne tråden..!! 5882526[/snapback] At bærbar PC ikke funket som surfePC. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det er, etter hva jeg kan se, ingen som har kommet med den påstanden. Derimot har det kommet påstander om at en stasjonær vil være bedre til nevnte bruk enn en bærbar. Det er det jeg har tolket av denne diskusjonen i alle fall. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 modellmakt skrev: Sitat raskere surfe pc for pengenehvis han kjøpte stasjonærover og ut 5882535[/snapback] Hvilket faktum endres av at det er en surfe-PC? Jeg blir ikke noe klokere av at du uthever den samme delen av setning på nytt. AtW Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Paydis skrev: Hei jeg trenger hjelp til å kjøpe pc til gamle far! Han har fått dilla på msn messenger og har egentlig lyst til å skaffe seg en pc bare for å chatte og surfe litt på nettet. Siden jeg selv ikke har så veldig stor peiling så lurte jeg på om det var noen der ute som kunne vise meg en super billig pc. helst billigst mulig! Trenger egentlig alt.. hadde vært fint med en 17 tommer lcd også. Takk for deres tid og håper på noen svar! 5881899[/snapback] Hva har din far lyst til å ha da? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Paydis skrev: modellmakt skrev: tror din far vil bli mye mer fornøyd med bærbar enn stasjonær. 99.99% sikker på det 5882034[/snapback] Neh.. stasjoær han ville ha^^ Etter å forklart han at han fikk en raskere surfe pc for pengene hvis han kjøpte stasjonær.. 5882059[/snapback] Han er tydeligvis ute etter en stasjonær.. Og, han har vel fått to gode forslag her, etter hva jeg kan se. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Litt OT, men.... Har stasjonær pc (AMD 64 X2 4400) Har også en bærbar (HP NC8230) Den stasjonære maskien er helt topp til "alt mulig". Den bærbare bruker jeg når jeg surfer, spesielt når jeg sitter i stua sammen med familien. Mulig at det er usosialt å sitte med pc sammen med familien, men utrolig mye mere sosisalt enn å sitte alene på kontoret.... Kent Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 du får internet pc fra 2500kr, skjerm kommer utenom internet pc med 512 ram, 40gb hd, dvd-rom, sempron. kabinett med psu, hovedkort med lydkort/skjermkort, så er det bare å sette sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå