Gå til innhold

Far skal ha billig pc som skal brukes til surfing

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger hjelp til å kjøpe pc til gamle far! Han har fått dilla på msn messenger og har egentlig lyst til å skaffe seg en pc bare for å chatte og surfe litt på nettet. Siden jeg selv ikke har så veldig stor peiling så lurte jeg på om det var noen der ute som kunne vise meg en super billig pc. helst billigst mulig! :) Trenger egentlig alt.. hadde vært fint med en 17 tommer lcd også.

Takk for deres tid og håper på noen svar!

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp den billigste pakken på komplett eller en av de andre nettbutikkene. Da får dere en pc som fungerer greit, som er billig.

Eller så er bruktmarkedet en utvei, der finner du somregel en del billige pc'er som holder fint til behovet til faren din..

Lenke til kommentar

Gå på dell.no, velg Dimension 3100, fjern garanti og legg til flatskjerm så har du en surfepc med skjerm til 5k ca.

Edit: eller prøv en laptop, det kan til og med bli billigere.

Endret av px
Lenke til kommentar

Har titta litt på komplett sine sider og finner ferdig pc til ca 5tusen.. jeg syns det blir litt mye men man får det vel kanskje ikke billigere... har ikke no problem å sette sammen en pc selv hvis det gjør det billigere.

Lenke til kommentar

Hvis du kan sette sammen selv burde det ikke bli noe problem å få det billigere enn 5000!

den multicom maskinen er ett fint eksempel på hvor billig du kan få det hvis du vil. den vil fungere helt fint til de oppgavene du har beskrevet at fatteren din vil gjøre...så kan han kjøpe ny PC når/hvis han blir mer intressert og finner ut at han krever mer av PC'en...mye penger har han uansett ikke lagt ut i den da..og enkelte ting kan du alltids bruke videre i en ny PC ;)

Lenke til kommentar
tror din far vil bli mye mer fornøyd med bærbar enn stasjonær. 99.99% sikker på det

5882034[/snapback]

Neh.. stasjoær han ville ha^^ Etter å forklart han at han fikk en raskere surfe pc for pengene hvis han kjøpte stasjonær..

Lenke til kommentar

En annen ting man skal ta i betraktning er at man får større skjerm med en stasjonær. Dette er kanskje ikke så kritisk, men det gjør at mennesker med presbyopi vil kunne oppleve plager ved bruk av en liten skjerm. Presbyopi er det som kalles "gammelmanns syn", som _alle_ opplever fra omtrent fylte 40.

I tillegg vil man sjeldent kunne få en skikkelig arbeidsstilling med en bærbar, noe som vil kunne gjøre det vanskelig å bruke denne over lengre tid.

Jeg vil anbefale å gå for stasjonær, uansett. Du får mer for pengene, faren din vil kunne bruke den på en ergonometrisk og optometrisk riktig måte. Sjekk bruktmarkedet, om det er noe der som er aktuelt. En akterutseilt gamer-pc er en fin surfe-pc, så lenge støynivået er kurant.

Lenke til kommentar

shg Computers - BasicLine 1002 - Sempron 2800+ (S754 ...

Generelt Spesifikasjoner Download Anmeldelser

Varenavn: BasicLine 1002 - Sempron 2800+ (S754 - 64Bit), 256MB DDR400, 40GB HD, CD Drive, Onboard VIA VGA

Modell: BasicLine 1002

Lagerstatus: Forventet på lager den 14-04-2006

Agent:

Pris: NOK 2.110,00

Varenummer: 375497

søk bare på vare nr dette er bedre en dem rimligste pentium alternativa.

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=375497

Lenke til kommentar

Ingen slår denne :p: http://jmdata.as/stasjoner.htm#jm20

AMD Sempron 64 2800+ - CD RW – 256 MB RAM – 80 GB HD

Ferdigbygget PC

2 USB 2.0 i front og 4 bak

VIA UniChrome Pro Skjermkort (Integrert)

Surround 5.1 Lydkort (Integrert)

Nettverkskort (Klar for bredbånd)

AMD Sempron 64 2800+ CPU (Socket 754)

256MB TwinMos PC3200

CD Brenner (52x)

Sort eller Hvitt kabinett (valgfritt)

80 GB 7200 RPM Harddisk

Lyd tilkoblinger i front

Trådløs Tastatur og Mus

3 års garanti

Pris 2990kr

Hvis du skal ha lcd skjerm koster det 1995kr. For en 17" crt skjerm koster det 198kr. Frakt kr 70.

Edit: for 256mb ekstra ram: 225kr!

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
tror din far vil bli mye mer fornøyd med bærbar enn stasjonær. 99.99% sikker på det

5882034[/snapback]

Neh.. stasjoær han ville ha^^ Etter å forklart han at han fikk en raskere surfe pc for pengene hvis han kjøpte stasjonær..

5882059[/snapback]

På hvilken måte får han en raske surfe PC med stasjonær?

Lenke til kommentar

5882059[/snapback]

Det er selvsagt rent oppspinn. Dessuten, kan tore_v1 forklare meg forskjellene i arbeidsstilling mellom stasjonær og bærbar pc? Det er videre flere faktorer som spiller inn på arbeidsmiljøet og en av disse er støy. Bærbare avgir gjerne mye mindre støy enn stasjonære pcer. Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

At man får en raskere surfe pc er vil litt missvisende, men at man generelt får en bedre pc får de samme pengene gjelder stort sett alltid.

Når det gjelder arbeidstilling så har dette med plassering av skjerm i høyde i forhold til tastatur skrivebord osv. Man har flere muligheter her i med skjerm uavhengig av tastatur, men kan løses med å kjøpe ett løst tastatur ved siden av.

Når det gjelder støy har modellmakt helt rett i at bærbare gjerne avgir mindre støy, men du må ikke glemme at med en bærbar sitter du med støyen rett foran deg, mens en stasjonær kan man sette under ett skrivebord osv slik at man får støyen på avstand, og på kontorpcer så er stort sett støyen aldri noe problem. Her på jobben sitter jeg med 5 pcer rett ved siden av meg, hører ingen av de. Men pcen hjemme derimot må jeg ha på meg hørselvern!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...