Gå til innhold

OC av XP 1600+

felzius

Anbefalte innlegg

heisann, leker meg i bios her, og har overklokket til 1669 mhz, men altså, ingen forskjell på varme, vell, forskjell på rudnt 3 grader.. 54 +-

Men altså, hva skal egenlig til ? bare stillt litt på fsb i BIOS.. skrudd opp core til 1.8 strømting.

hehe, skikkelig nybegynner, men merkeligt dette..

3700 pcmark før OC, 4400 etter, min bror har xp 2000+

men han får 5000+ pcmarks..

så ytelsen blir altså ikke helt "riktig"..

Det skal være slik ?

takker for alle mulige svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg skulle legge inn en tråd ang. overklokking av XP1600+, men du kom meg i forkjøpet. Jeg har nettopp skrudd sammen et oppsett med 256 mb DDR (PC2700), Asus A7V8X, Geforse4 Ti4200 128 DDR ++. Det jeg lurer på er hvor høyt jeg kan klokke denne?? Har GlacialTech Igloo 2320 CPU vifte, samt vifte i kabinettet. Hva kan aksepteres vedr. CPU temperatur??

Er det ellers noe annet jeg bør være forsiktig med ang. overklokking??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-28 14:30, skrev felzius:

heisann, leker meg i bios her, og har overklokket til 1669 mhz, men altså, ingen forskjell på varme, vell, forskjell på rudnt 3 grader.. 54 +-

Men altså, hva skal egenlig til ? bare stillt litt på fsb i BIOS.. skrudd opp core til 1.8 strømting.

Det skal være slik ?

Du sier at broren din har en XP2000+ og får bare 5000 poeng i 3DMark. Hvilken versjon av 3DMark bruker du/dere og hvilke innstillinger kjører dere testene på??

Og hvis du kan si litt om resten av specs.

Grunnen til at jeg spør er at det var en meget lav score i forhold til hva jeg får med mitt oppsett (se sigg).

.:WinXP:.

.:AMD Athlon 1GHz:.

.:MSI KT3 Ultra2-R:.

.:Gainward GeForce4 TI4400 128mb DDR:.

.:512 DDR PC2700:.

.:Seagate 60gb 7200 RPM:.

.:3DMark 2001SE score:.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-09-28 15:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-28 15:22, skrev zn00ker:

Quote:

Den 2002-09-28 14:30, skrev felzius:

Det skal være slik ?

Du sier at broren din har en XP2000+ og får bare 5000 poeng i 3DMark. Hvilken versjon av 3DMark bruker du/dere og hvilke innstillinger kjører dere testene på??

Og hvis du kan si litt om resten av specs.

Grunnen til at jeg spør er at det var en meget lav score i forhold til hva jeg får med mitt oppsett (se sigg).

Ikke 3dmarks med pcmarks

Lenke til kommentar

Holder på og klokke litt eg og :grin: Har xp1600 med 80 mm enermac vifte på funnel, i sidedøra har eg ei 120mm delta vifte..... Tempen ligger på 35 c idle. Load varierer litt.... Har ikkje klokka so masse enda men har hatt den opp på 151 i fsb... Skal komme lenger, men stusser litt på kor masse skjermkortet tåler.

Men det er litt rart at han ska få meir i pcmark enn deg da. Du har jo 30mhz meir.. Veit ikkje ka pcmark går mest på men.... Ka ram he du og ka ram he han?

Off topic: Ka skjermkort he du?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...