Gå til innhold

Hvordan bør jeg montere vannkjølingssettet????????

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg vannkjølingsett på Netconnection.no

Blackice Extreme radiator

Danger Den Maze 3

Danger Den Geforce 4 / 3 vannblokk

Aqua Bee UP1000 Vannpumpe

WaterWetter

WaterGlow Ultraglow Blå

Hvordan bør jeg koble dette sammen? Bør jeg hatt noe mer? Lurer også på hvordan jeg skal fylle vann på dette og tømme for luft osv... Noen råd blant ekspertene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder rekkefølge så har Tarkras listet opp systemet greit. Monterte min egen vannkjøling i samme rekkefølge, og det fungerer utmerket. Forøvrig vil jeg også anbefale en vanntank. Gjerne så stor at du kan senke hele pumpen under. Til påfylling og lufting anbefaler jeg bare en T, såfremt du ikke har en vanntank med praktisk skrulokk eller annen mulighet for påfylling.

Men har du ikke det, så kan som sagt en T være tingen.

Det enkleste, og etter min mening det peneste er og bruke en loddekobling T i kobber. Koster en 10'er. Denne setter du gjerne øverst i systemet, men en liten slangeende på. Her kan du presse en liten trakt fast, slik at det går greit og fylle. Når systemet er høvelig fyllt, starter du pumpen og holder slangeenden med trakten som det høyeste punkt. Her vil luften etterhvert samle seg, og forsvinne. Du trenger noe og plugge i slangen når du er ferdig med luftingen. Her kan du bruke fantasien og en slangeklemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...